معمولا در رژیم‌های غذایی از مصرف برنج منع می‌شویم اما آیا واقعا این روش درست است؟، برای پاسخ این سوال با ما همراه شوید. به گزارش مهر گیلان اگر سعی کرده‌اید وزن خود را کاهش دهید، احتمالا حداقل یک نفر تا کنون به شما توصیه کرده که برنج کمتری بخورید. اما شاید باورش برایتان سخت […]

معمولا در رژیم‌های غذایی از مصرف برنج منع می‌شویم اما آیا واقعا این روش درست است؟، برای پاسخ این سوال با ما همراه شوید.

به گزارش مهر گیلان اگر سعی کرده‌اید وزن خود را کاهش دهید، احتمالا حداقل یک نفر تا کنون به شما توصیه کرده که برنج کمتری بخورید. اما شاید باورش برایتان سخت باشد که خوردن برنج زیاد، می‌تواند کاملا برعکس عمل کرده و مانع چاق‌تر شدن شما شود. این موضوعی است که یک مطالعه علمی در ژاپن آن را به اثبات رسانده است.

به گزارش بلومبرگ در این مطالعه نشان داده شده که در مناطقی مانند ژاپن و دیگر کشور‌های آسیایی که برنج ماده اصلی رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد، نرخ چاقی کمتر از جا‌های دیگر است که کمتر برنج مصرف می‌کنند.

در این مطالعه ۱۶۳ کشور جهان با یکدیگر مقایسه شده‌اند و مشاهده شد که افزایش مصرف برنج حتی به مقدار ۵۰ گرم در روز می‌تواند مانع ۱ درصد چاقی‌ها در جهان شود. در حال حاضر ۶۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان از مشکل چاقی رنج می‌برند.

پرفسور توموکو ایامی، رئیس گروهی که این پژوهش را انجام داده‌اند گفت که تیم تحقیقاتی‌اش مشاهده کرده‌اند که نرخ چاقی در کشور‌هایی که برنج غذای اصلی آن‌ها است، به شکل مشهودی کمتر از دیگر جا‌های جهان است.

او گفت: «از این روست که رژیم غذایی ژاپن و برخی کشور‌های آسیایی که مبتنی بر برنج است، مانع چاقی می‌شود.»

پرفسور توموکو ایامی توضیح داد برنج چربی اندکی دارد و الیاف، مواد معدنی، ترکیبات نباتی حبوبات می‌توانند به فرد حس سیری بدهند و مانع پرخوری او شوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران