معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اجرای کمپین بسیج ملی فشار خون بالا در کشور، گفت: در این طرح بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در یک هزار بیمارستان و ۱۸۰ کلینیک و بیش از یک هزار پایگاه سیار ارایه خدمت می کنند . به گزارش مهر گیلان ؛ دکتر مریم حضرتی در جلسه هماهنگی […]

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اجرای کمپین بسیج ملی فشار خون بالا در کشور، گفت: در این طرح بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در یک هزار بیمارستان و ۱۸۰ کلینیک و بیش از یک هزار پایگاه سیار ارایه خدمت می کنند .

به گزارش مهر گیلان ؛ دکتر مریم حضرتی در جلسه هماهنگی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در معاونت پرستاری با تاکید بر اهمیت کنترل فشار خون اظهار داشت: حداقل ۲۱٫۶ درصد از جمعیت کشور مبتلا به فشارخون هستند که ۶۰ درصد آنها از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و زمانی متوجه مشکل فشارخون بالای آنان می شویم که دچار سکته های قلبی یا مغزی می شوند.

وی توانمندسازی مردم در خود مراقبتی از خود ،تعیین فشار خون، ارایه آموزش، آگاه سازی و حساس کردن جامعه در کنترل و مراقبت و مدیریت فشارخون را از اهداف این طرح ملی برشمرد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار پرستار، هر پرستار در یک شیفت به مردم ارائه خدمت خواهند کرد.

دکتر حضرتی با تاکید بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دراجرای این طرح گفت: در روز عید سعید فطر علاوه بر پرستاران، دانشجویان پرستاری و بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی در بیش از یک هزار مصلای برگزاری نماز عید سعید فطر در بیش از یک هزار شهر پایش و کنترل فشار خون انجام می دهند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ کلینیک بیماری های غیر واگیر در بیمارستان های کشور افزود: پرستاران و پزشکان در این کلینیک ها خدمت ارائه می کنند.

گفتنی است: بسیج ملی فشارخون بالا، همزمان با روز جهانی فشارخون در ۲۷ اردیبهشت ماه، در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.