دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت خبر داد: تشکیل هیئت اندیشه ورز در راستای بهبود وضعیت عفاف و حجاب با حضور نمایندگان بانوان عفاف و حجاب شهرداری رشت ظهر امروز شنبه پانزدهم تیرماه همزمان با دهه کرامت و پیش رو بودن هفته ملی حجاب، امور بانوان (دبیر ستاد عفاف و حجاب) شهرداری جلسه هم […]

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت خبر داد: تشکیل هیئت اندیشه ورز در راستای بهبود وضعیت عفاف و حجاب با حضور نمایندگان بانوان عفاف و حجاب شهرداری رشت ظهر امروز شنبه پانزدهم تیرماه همزمان با دهه کرامت و پیش رو بودن هفته ملی حجاب، امور بانوان (دبیر ستاد عفاف و حجاب) شهرداری جلسه هم اندیشی به ریاست دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت و مشاور امور یانوان شهرداری رشت، و با حضور نمایندگان بانوان عفاف و حجاب مناطق/ سازمانها و… برگزار شد.

 به گزارش مهر گیلان ،کبری مرادی در این جلسه با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در سخنانی بیان داشت: امیدوارم که دختران سرزمین اسلامی ما و بانوان و همه همکاران ما در شهرداری رشت با تاءسی از شخصیت علمی و معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) و با الگو برداری از این بانوی بزرگ به سبک زندگی اسلامی دست یابند و به سرمنزل سعادت برسند.
دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت با گریزی به شخصیت علمی و معنوی حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: زنان بزرگوار خاندان عصمت و طهارت (ع) که در دامن ولایت و امامت بزرگ شده اند همگی به ارزش های والای انسانی آراسته بوده و به عنوان نمونه های برجسته اخلاقی شناخته شده اند.

حضرت فاطمه معصومه(س) نیز یکی از بانوان با فضیلت والا مقام خاندان پیامبر(ص) است که به مقامات بالای علمی و معنوی رسیده و الگویی کامل برای تمام زنان است.

ایشان که یکی از بانوان عالم شیعه می باشد تحت تربیت مستقیم برادر خود امام رضا(ع) بودند و او شخصیتی است که به ولایت توجه دارد و ولایت نیز به او توجه دارد لذا هجرتشان از مدینه توجه کردن و توجه دادن به ولایت بود، مخالفت و مبارزه با طاغوت و استکبار بود و در یک کلام یک حرکت معنوی و سیاسی بود. به همین دلیل وی برای تبعیت از ولایت به قم سفر کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۲ هزار محدث در بارگاه حضرت معصومه(س) مدفون هستند، افزود: این بانوی بزرگ اسلام علم لدنی داشته و مشگل گشای علمی علما از گذشته تا کنون بوده است .

کبری مرادی در تشریح دستورالعمل ده گانه عفاف و حجاب تصریح کرد: این دستورالعمل از سال ۸۹ به تمامی دستگاهها ی اجرایی ابلاغ و طبق آن تمامی دستگاهها مکلف به اجرای موارد این دستورالعمل می باشند.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت با تاکید استقرار ستاد عفاف و حجاب در شهرداری رشت یادآور شد: هرساله دستگاههای اجرایی استان از سوی استانداری مورد ارزیابی اجرای دستورالعمل فوق قرار خواهند گرفت و در این ارزیابی عملکردها مورد بررسی قرار می گیرد.

او گفت: از امروز بانوان نماینده عفاف و حجاب در سازمانها و ادارات شهرداری رشت با تشکیل هیئت اندیشه ورز در راستای بهبود وضعیت عفاف و حجاب به ارائه راهکارهای کنترل عفاف و حجاب پرداخته و دبیر این ستاد نیز پس از پردازش و تصویب بهترین راهکار در راستای ارسال مصوبه به ستاد عفاف و حجاب شهرداری اقدام می نماید.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت به اهمیت نقش زنان در سلامت و سعادت جامعه اشاره و اذعان داشت: حجاب امنیت است و ابتدا حجاب تامین کننده امنیت خود شخص است سپس سلامت جامعه را تضمین می نماید. لذا اگر زنان حجاب خود را در دستگاههای اجرایی به عنوان یک زن مسلمان رعایت نکنند علاوه بر آسیب خود، تهدیدی برای مردان و سلامت جامعه خواهند بود.

کبری مرادی با تاکید بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در مردان نیز خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام درصدد نا امن کردن جامعه از طریق بدحجابی و بی حجاب کردن زن مسلمان هستند تا بوسیله آن نسبت به فروپاشی خانواده ها اقدام نمایند بنابراین باید ابتدا ما بانوان از خود شروع کرده و با رعایت عفت و پاکدامنی مردان را نیز ملزم به رعایت الزامات حجاب و عفاف نماییم.

مشاور شهردار در امور بانوان، شهرداریها، فروشگاهها، پارکها و محافل عمومی را مهم ترین مواضع دشمن برای ضربه زدن به اسلام از ۸ سال پیش عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش ها و نشست های آموزشی و جلسات هم اندیشی در ۶ برنامه دو ساعته، ارائه مشاوره های اخلاقی، خانوادگی و دینی با محوریت عفاف و حجاب با استفاده از مشاورین متعهد و توانمند برای متقاضیان و علاقمندان داوطلب و افرادی که رعایت عفاف و حجاب نمی کنند، طراحی و تولید آثار علمی هنری و فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در زمینه های تولید فیلم یا انیمیشن، تالیف کتاب، تولید نشریه و انجام پژوهش، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با موضوع عفاف و حجاب، برگزاری اردوهای راهیان نور، تشویق مدیران و کارکنان فعال در حوزه عفاف و حجاب و افرادی که تغییر رویه داده اند، تبلیغات محیطی با پلاکاردها و تابلوهای اثربخش و… از اهم برنامه ها و دستورالعمل های ده گانه ستاد عفاف و حجاب است که ادارات، سازمانهای دولتی و خصوصی ملزم به اجرای آن هستند