شهردار رشت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ” خانه مهر” مطرح کرد: بزرگترین زباله سوز کشور در رشت راه اندازی می شود/ انتخاب نماینده افتخاری شهردار در محلات و شهروند نمونه ناصر حاج محمدی شهردار رشت با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان و برنامه تلویزیونی “خانه مهر” با شهروندان رشت به صورت […]

شهردار رشت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ” خانه مهر” مطرح کرد: بزرگترین زباله سوز کشور در رشت راه اندازی می شود/ انتخاب نماینده افتخاری شهردار در محلات و شهروند نمونه ناصر حاج محمدی شهردار رشت با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان و برنامه تلویزیونی “خانه مهر” با شهروندان رشت به صورت زنده و مستقیم به گفت و گو پرداخت.
به گزارش مهر گیلان -ناصر حاج محمدی شهردار رشت با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان و برنامه تلویزیونی “خانه مهر” با شهروندان رشت به صورت زنده و مستقیم به گفت و گو پرداخت.

شهردار رشت اظهار کرد: باید محیط و فضای شهری را به گونه ای آماده کنیم تا فضای موجود برای شهروندان و ورود گردشگران مهیا بوده و محیط شهری برای شهروندان و مسافران رنجش آور و نامناسب نباشد.

حاج محمدی با تاکید بر اهمیت سیما و منظر شهری و نقش شهروندان در بهبود سیمای بصری شهر گفت: متاسفانه در سال های اخیر چهره شهرها به واسطه بازسازی دچار تغییر شده و همچنین ناهمگونی چهره ساختمان های شهر منجر به آزردگی بصری شهروندان شده است.

وی با اشاره به اینکه چهره ساختمان و کف خیابان ها باید همگن بوده و موجب آرامش شهروندان شود بیان کرد: اغلب معابر رشت فاقد پیاده رو بوده و وظیفه ما است برای شهروندان معابر و پیاده روهای مناسب را آماده سازی کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهر رشت شامل یک هسته مرکزی بوده و به صورت دایره ای رشد کرده است مطرح کرد: قبل از انتخاب خود به عنوان شهردار با شهروندان به صورت چهره به چهره گفت و گو کرده و با فضای شهر و مشکلات شهروندان آشنا شدم.

حاج محمدی ادامه داد: شهر رشت ظرفیت و پتانسیل خدادای بالایی دارد و فضا و شرایط برای رشد و توسعه همه جانبه رشت فراهم است.

ساماندهی و زیباسازی مبادی ورودی رشت

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مبادی ورودی شهر را به عنوان یک برنامه جدی درنظر گرفته ایم عنوان داشت: ورودی شهر باید زیبا باشد تا گردشگران در هنگام ورود تغییرات و زیبایی را در رشت حس کنند.

شهردار رشت تصریح کرد: زیباسازی پنج مبدا ورودی رشت در دستور کار شهرداری قرار دارد تا مسافران در هنگام ورود با چهره ای زیبا از رشت مواجه شوند.

حاج محمدی شهر را سازمانی زنده، پویا و فعال عنوان کرد و افزود: شهرداری ها با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی در تلاشند محیطی آرام و مناسب برای زندگی شهروندان فراهم کنند و هماهنگی شهرداری با سایر دستگاه ها الزامی است.

وی به نقش مهم مردم در زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: شهروندان گاها می توانند با یک اقدام ساده نظیر زنگ آمیزی ساختمان محل زندگی خود نقش مهمی در زیباسازی و بهبود فضای شهر ایفا کنند.

بزرگترین زباله سوز کشور در رشت راه اندازی می شود

شهردار رشت از راه اندازی بزرگترین زباله سوز کشور در رشت خبر داد و افزود: به زودی کلنگ احداث زباله سوز در رشت زده خواهد شد.

حاج محمدی با تاکید بر اینکه باید زباله ها به صورت تفکیک شده جمع آوری شود اظهار کرد: شهروندان باید نسبت به اهمیت تفکیک زباله آگاه باشند و اگر زباله ها به صورت تفکیک نشده جمع آوری نشود هزینه تفکیک و بازیافت چند برابر خواهد شد.

شهردار رشت اذعان داشت: روزانه به صورت متوسط ۸۰۰ تن زباله در رشت جمع آوری می شود و این مقدار زباله آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند.

وی در ادامه شهر را مظهر برونداد رفتار انسان ها دانست و گفت: مردم گیلان و رشت فرهنگ بسیار غنی و بالایی دارند و خواسته من از آن ها این است در حفظ و نگهداری شهر با شهرداری مشارکت کنند.

حاج محمدی با اشاره به اجرای طرح آراستگی و پیراستگی محیط شهری در شهرداری های تحت تصدی خود بیان کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان و رشت وارد می شود و شهر رشت نباید تنها در یک مقطع خاص بلکه همیشه زیبا و آماده ورود گردشگران باشد و در این راستا مشارکت شهروندان و سایر اقشار جامعه نیز الزامی است.
انتخاب نماینده افتخاری شهردار در محلات و شهروند نمونه

شهردار رشت از انتخاب نماینده افتخاری شهردار در محلات مختلف رشت خبر داد و گفت: هرشخص بتواند داخل محله خود ساختمان خود را به گونه ای زیبا کند که برای دیگران نشاط آور باشد به عنوان نماینده افتخاری شهردار در محله انتخاب خواهد شد و می تواند مسائل و مشکلات محله و کوچه را با شهردار مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد: روز خاصی را انتخاب خواهم کرد و با نمایندگان خود و افرادی که فکر و خلاقیت جدیدی را ایجاد کرده اند دیدار خواهم کرد.

حاج محمدی همچنین از انتخاب شهروند نمونه در رشت خبر داد و گفت: شهروندی که تمام وظایف خود را نسبت به شهر انجام داده به عنوان شهروند نمونه انتخاب خواهد شد و هرماه با اهدای جوایز از شهروند نمونه تجلیل خواهم کرد.