طی بازدید رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاهی روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گیلان مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر گیلان،دکتر علی نوبخت – رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صبح امروز ، شنبه در این بازدید ضمن بررسی پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ […]

طی بازدید رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاهی روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گیلان مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش مهر گیلان،دکتر علی نوبخت – رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صبح امروز ، شنبه در این بازدید ضمن بررسی پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان ، اظهار داشت: در آینده ی نزدیک بیمارستان های بزرگ در شش کلانشهر کشور احداث  می شود که شهر رشت یکی از این شهرها است.
دکتر ارسلان زارع – استاندار گیلان نیز با اشاره به بهره برداری دو بیمارستان جدید گیلان تا پایان سال جاری، گفت: بیمارستان تالش و لنگرود دو  بیمارستانی است که تا پایان سال جاری در استان گیلان  افتتاح و به بهره برداری می رسد.
سرپرست توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم  پزشکی گیلان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مجتمع دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سایت لاکان رشت دارای ۲۰۰ هکتار زمین است، اظهارداشت: در سایت لاکان رشت دانشکده های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی در نظر گرفته شده ضمن این که ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۱۲ طبقه در دست ساخت می باشد.
دکتر عباس صدیقی نژاد با بیان این که در حال حاضر، دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی در سایت لاکان رشت مشغول به فعالیت است، یاد آورشد: ساخت دانشکده پزشکی در این سایت نیز از ۲۰ سال گذشته باقی مانده است.
 وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی تصریح کرد: این بیمارستان در حال حاضر، دارای پنچاه و چهار درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.
سرپرست توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آورشد: مرکز آموزش پژوهش (مرکز جامع سرطان) مجتمع دانشگاهی سایت لاکان نیز در دست ساخت است و در حال حاضر ۲۲ درصد پیشرفیت فیزیکی دارد.
در پایان بازدید امروز، هماهنگی های لازم درخصوص تسریع در پیشرفت پروژه ها در مجتمع دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سایت لاکان انجام گرفت.
 گفتنی است:  ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت از سال هشتادو هفت آغاز شد. این پروژه در حال حاضر پنجاه  و چهار درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  برای ساخت این بیمارستان تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۶ میلیارد ریال نیاز است.
بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت در سال ۱۴۰۰ افتتاح  و به بهره برداری می رسد.