شهردار رشت بر لزوم فراهم‌ کردن بستر های لازم برای هوشمند سازی شهر خلاق تاکید کرد شهردار رشت با اشاره به فراهم بودن زمینه های هوشمند شدن شهر خلاق بر لزوم فراهم کردن بستر های لازم برای این‌ موضوع مهم تاکید نمود.   گزارش مهر گیلان ،،دکتر ناصر حاج محمدی عصر روز دوشنبه در نشست […]

شهردار رشت بر لزوم فراهم‌ کردن بستر های لازم برای هوشمند سازی شهر خلاق تاکید کرد شهردار رشت با اشاره به فراهم بودن زمینه های هوشمند شدن شهر خلاق بر لزوم فراهم کردن بستر های لازم برای این‌ موضوع مهم تاکید نمود.

 

گزارش مهر گیلان ،،دکتر ناصر حاج محمدی عصر روز دوشنبه در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در زمینه طرح شهر هوشمند گفت: رشت ظرفیت فراوانی برای تحقق شهر الکترونیک دارد.

وی‌ گفت: الکترونیک شدن شهر، موجب کاهش آلودگی آب و هوا و کم شدن تردد و ترافیک شهری می شود.

شهردار رشت فعالیت و حضور استار تاپ ها در زمینه شهر الکترونیک را بسیار تاثیرگذار و مفید دانست و این موضوع را در زمره بستر های لازم برای ایجاد شهر هوشمند برشمرد.

حاج محمدی با اشاره به ظرفیتهای موجود رشت با توجه به برگزاری جلسه پیشین با مسئولان شهر یانگ جوی چین در ارتباط با شهر خلاق گفت: باید از تجارب این شهر به ویژه در زمینه هوشمند سازی شهر خلاق بهره های فراوانی ببریم.

وی افزود: اگر بستر های لازم برای شهر خلاق خوراک رشت هر چه سریع تر فراهم شود، می توان به درآمد زایی و اشتغالزایی شهر نیز کمکهای فراوانی بنماید.

حاج محمدی با بیان اینکه شهر هوشمند نیازمند حضور شهروند هوشمند است، خاطر نشان‌ کرد: در شهر خلاق موضوعاتی همچون سلامت شهروندان، کاهش آلودگی زمین و هوا، خرید و فروش پسماند های غذایی و زندگی سالم مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: رشت می تواند با سرمایه ای ناچیز پایلوت بسیار مناسب برای شهر هوشمند خوراک نیز باشد.

شهردار رشت سپس خاطر نشان ‌کرد: هوشمند شدن شهر خلاق هم به سیستم تصمیم ‌گیری غنی نیاز دارد و پارک علم و فناوری می تواند به عنوان دستگاه یاری رسان و کمک کننده در کنار شهرداری قرار بگیرد.

حاج محمدی پارک علم و فناوری را مکانی بسیار مناسب و ارزشمند برای پیشرفت امور شهری دانست و گفت: شهرداری نیز باید همکاریهای لازم را با این‌ نهاد اعمال کند.

وی افزود: شهر هوشمند شدن نیاز به تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری جدی این موضوع دارد و استانداری گیلان می تواند در این زمینه به شهرداری مساعدت برساند.

گفتنی است مدیر کل پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: گیلان قابلیت تطبیق سازی با صنایع خلاق را دارد و شهر رشت می تواند با کمک استار تاپ های مرتبط، از این ظرفیت بهره فراوان ببرد.

دکتر علی باستی گفت: با استفاده از خلاقیت فارع التخصیلان در زمینه خوراک می توان به دستاوردهای مهمی دست یافت.

در این نشست کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، مریم گل احضار سرپرست معاونت مالی و اقتصادی، علی مقصودی معاون خدمات شهری، علی بهارمست معاون برنامه ریزی، فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی، رضا ویسی سرپرست معاونت معماری و شهر سازی، یعقوب امیری مدیر مالی و لیلا عزیزی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ،محمود پارسا رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر ، متین عاشوری مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری نیز حضور داشتند.