به گزارش مهر گیلان ،« ارسلان زارع»، امروز(شنبه، ۱۶ آذر) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار کرد: دانشگاه نهاد تولید علم به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد بشر است استاندار گیلان با بیان اینکه ایران از دیرباز تاکنون یکی از بزرگ‌ترین مروجان علم و دانش است، گفت: دانشجویان امروز […]

به گزارش مهر گیلان ،« ارسلان زارع»، امروز(شنبه، ۱۶ آذر) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار کرد: دانشگاه نهاد تولید علم به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد بشر است

استاندار گیلان با بیان اینکه ایران از دیرباز تاکنون یکی از بزرگ‌ترین مروجان علم و دانش است، گفت: دانشجویان امروز علاوه بر فعالیت در عرصه علم و دانش در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضوری پر رنگ دارند.

زارع اذعان کرد: از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری و تدوین برنامه‌ها می‌توان بهره گرفت.

وی با تاکید براینکه دانشجویان توانمند علاوه بر محیط دانشگاه در تصمیم‌سازی پیرامون جامعه می‌توانند فعال باشند، خاطرنشان کرد: در جلسه کارگروه‌های دانشگاه، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه می‌توان از جوانان پویای دانشگاهی در پیشیبرد اهداف توسعه‌ای گیلان بهره گرفت.

استاندار گیلان افزود: دانشگاه کانون اندیشه و محل مناسبی جهت ترویج فرهنگ گفتگو است، این روش بهترین راه توسعه و پیشرفت جامعه شمرده می‌شود که باید همگان بدان توجه داشته باشند.

زارع تصریح کرد: توجه به کارآفرینی با تکیه بر ظرفیت‌های دانشجویان از اهم برنامه‌های است که در فضای دانشگاه‌ها باید بدان توجه ویژه‌ای شود.

وی به اهداف دولت تدبیر و امید در راستای اشتغالزایی اشاره و اظهار کرد: دولت سعی دارد طی سال آینده یک میلیون شغل ایجاد کند.

استاندار گیلان به ضرورت ابتکار و نوآوری پرداخت و اذعان کرد: با بهره‌گیری از پارک علم و فناوری و دستاوردهای نوین دانشگاه و توانمندی جوانان نخبه می‌توان معضل اشتغال را در جامعه ریشه‌کن کرد.