رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه تببین مشکلات و چالش های حوزه سلامت گیلان، از مسوولان استان خواست تا توجه ویژه ای به بیماران دیالیزی استان داشته باشند. به گزارش مهر گیلان، دکتر ارسلان سالاری -رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه تبیین مشکلات و چالش های حوزه سلامت گیلان که عصر روز یکشنبه […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه تببین مشکلات و چالش های حوزه سلامت گیلان، از مسوولان استان خواست تا توجه ویژه ای به بیماران دیالیزی استان داشته باشند.

به گزارش مهر گیلان، دکتر ارسلان سالاری -رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه تبیین مشکلات و چالش های حوزه سلامت گیلان که عصر روز یکشنبه در استانداری گیلان تشکیل شد،  ضمن تشکر ویژه از استاندار گیلان به خاطر توجه و نگاه ویژه به بحث سلامت،  افزود: استان گیلان در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی، پژوهشی، آموزشی با توجه به شاخص های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از استان های کم برخوردار بوده و در بسیاری از حوزه ها در رده های انتهایی کشور قرار دارد.

دکتر ارسلان سالاری در ادامه ضمن ارائه مطالبی در خصوص دیالیز افزود: در کل استان، شش مرکز  درمانی خصوصی و تعداد هفده مرکز درمانی دولتی وجود دارد که بخش خصوصی با ۶٢ دستگاه دیالیز، تعداد ٣٣٧ بیمار  و   بیمارستان های دولتی، با ١٩۴ دستگاه دیالیز ، حدود ٩۴٧ بیمار را پوشش می دهند. 

وی در ادامه با اشاره به  فراوانی بیماران دیالیزی،  به ارائه تعداد بیماران، به تفکیک شهرستان ها و بیمارستان ها پرداخت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان  اینکه دیالیز بیمارستانهای آستارا ، انزلی، رضوانشهر، لاهیجان، تالش، آستانه، صومعه سرا، شفت و فومن انجام گرفته و بقیه بیمارستانها در نوبت تعویض قرار دارند. افزود: نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان های دولتی، تأمین منابع مالی جهت تعویض دستگاه های فرسوده و افزایش تخت و همچنین هزینه های مصرفی از قبیل دارو برای بیماران دیالیزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های پخش دارو قبل از ارائه محصولات، مبالغ را مطالبه می کنند، تصریح کرد:  این در حالی است که بیمه ها یک سال بعد از ارائه خدمات، تعهدات خود را پرداخت می کنند و این از مشکلات عمده نظام سلامت می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان سخنان خود،  از مسوولان استان خواست تا توجه ویژه ای به بیماران دیالیزی استان داشته باشند.

گفتنی است:  جلسه شورای اداری استان گیلان  با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی ، عصر امروز یکشنبه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد