امیرانتخابی با اشاره به اینکه شهرک تاریخی ماسوله از سال ۵۴، ثبت ملی شده و ۴۴ سال هیچ کاری برای ثبت جهانی آن انجام نشده است، گفت: نقطه عطف جذب گردشگر گیلان ثبت جهانی ماسوله است. به گزارش مهر گیلان ،«شهرود امیر انتخابی» عصر امروز (چهارشنبه، ۲ بهمن) در جلسه ستاد خدمات سفر استان که […]

امیرانتخابی با اشاره به اینکه شهرک تاریخی ماسوله از سال ۵۴، ثبت ملی شده و ۴۴ سال هیچ کاری برای ثبت جهانی آن انجام نشده است، گفت: نقطه عطف جذب گردشگر گیلان ثبت جهانی ماسوله است.

به گزارش مهر گیلان ،«شهرود امیر انتخابی» عصر امروز (چهارشنبه، ۲ بهمن) در جلسه ستاد خدمات سفر استان که در استانداری گیلان برگزار شد، گفت:‌ استان گیلان از جمله استان‌های گردشگرپذیر کشور است و به همین منظور باید آمادگی لازم برای حضور میهمانان نوروزی به خطه سرسبز گیلان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه نخستین جلسه ستاد خدمات سفر استان نسبت به سال‌های گذشته کمی زودتر برگزار شد، گفت:‌ سال گذشته با توجه به حوادث طبیعی از جمله سیل، نوروز خوبی برای گیلان نبود و میزان حضور مسافران در استان کاهش داشت.

وی اظهار کرد: در نوروز گذشته، با توجه به طغیان رودخانه و وضعیت نامناسب جوی، میزان زیادی لغو هتل داشتیم و نفرشب اقامت گردشگران در استان کاهش پیدا کرد.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه تشکیل ستاد خدمات سفر برای توسعه گردشگری است، تاکید کرد:‌ از دیگر اهداف تشکیل این ستاد، برنامه‌ریزی‌ دقیق و آمادگی لازم برای حضور مسافران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و روستای قاسم‌آباد رودسر اشاره و خاطرنشان کرد: روستای قاسم‌آباد به عنوان اولین روستای ثبت‌ جهانی شده گیلان است که امیدواریم سبب افزایش حضور گردشگران جهانی شود.

وی با بیان اینکه شهرک تاریخی ماسوله نیز از سال ۵۴، ثبت ملی شده و ۴۴ سال هیچ کاری برای ثبت‌ جهانی آن انجام نشده است، اذعان کرد: نقطه عطف جذب گردشگر گیلان ثبت جهانی ماسوله است./ خبرگزاری شبستان