مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی منسجم برای پذیرایی از مسافران نوروزی، گفت: گیلان ظرفیت پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر را دارد. به گزارش مهر گیلان ، شهرود امیر انتخابی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به گردشگر پذیر بودن این استان […]

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی منسجم برای پذیرایی از مسافران نوروزی، گفت: گیلان ظرفیت پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر را دارد.

به گزارش مهر گیلان ، شهرود امیر انتخابی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به گردشگر پذیر بودن این استان و لزوم آمادگی هر چه بیشتر برای پذیرایی از مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: در نوروز ۹۸ با توجه به شرایط بد آب و هوایی، وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور و آماده باش دستگاه‌های خدماتی به منظور مقابله با وقوع احتمالی سیل شاهد شرایط نامطلوبی در حوزه گردشگری استان بودیم.

وی با اشاره به کنسل شدن رزرو بسیاری از هتل، گفت: پیش بینی ما برای نوروز ۹۸ افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگر بود که متأسفانه به دلیل اتفاقات رخ داده شاهد وضعیت نامطلوبی در این زمینه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که هم به لحاظ ورود گردشگر و هم به لحاظ نفر شب اقامت وضعیت استان گیلان در نوروز ۹۸ مطلوب نبوده است، ادامه داد: با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن حوادث و اتفاقات نوروز ۹۹ باید برنامه‌ریزی منسجم‌تری در این حوزه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه گیلان استانی است که در تأسیسات ثابت و سیار گردشگری خود توانایی و ظرفیت پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر را در بازه زمانی ۲۰ روزه نوروز دارد، گفت: این میزان معادل جامعه هدفی است که یک کشور برای گردشگری خود پیش بینی می‌کند لذا باید از این ظرفیت به نحوه احسن استفاده کنیم.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم صنعت گردشگری استان گیلان توسعه یابد باید به دنبال جذب گردشگر خارجی باشیم، افزود: در این زمینه نیز با حمایت مسئولان ارشد استان برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا بتوانیم به هدف خود دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و همچنین در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی روستای قاسم آباد از جمله مواردی است که به توسعه گردشگری گیلان کمک می‌کند، تصریح کرد: همچنین ثبت جهانی ماسوله نیز در این زمینه می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه ثبت جهانی ماسوله یکی از مطالبات مردم استان و شهرستان فومن است، افزود: ماسوله از سال ۵۴ ثبت ملی شده و متأسفانه طی ۴۴ سال گذشته هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است ثبت جهانی این اثر تاریخی به جذب گردشگر خارجی در استان گیلان کمک می‌کند./مهر