تراموای رشت وارد فاز اجرایی می شود با امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه و شهرداری رشت پروژه بزرگ تراموای شهر رشت به عنوان اولین تراموای کشور وارد فاز اجرایی می شود. به گزارش مهر گیلان ،در نشستی با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، رضا رسولی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای […]

تراموای رشت وارد فاز اجرایی می شود با امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه و شهرداری رشت پروژه بزرگ تراموای شهر رشت به عنوان اولین تراموای کشور وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش مهر گیلان ،در نشستی با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، رضا رسولی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر، محمد محبتی مدیر پروژه تراموای رشت و مهندس اسفندیار دهقانیان مدیر عامل و دیگر مدیران شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه ، دو طرف در زمینه اجرای تراموای شهر رشت به توافق رسیدند.

در این نشست ابتدا شهردار رشت با اشاره به اینکه شهر رشت، به شهر اولین ها در کشور معروف و مشهور است گفت: قصد داریم اولین شهر کشور باشیم که کلنگ اجرایی عملیات تراموا در آن به زمین زده می شود و از شبکه حمل و نقل ریلی قطار شهری بر خوردار خواهد شد.

در ادامه ناصر حاج محمدی به علاقه مندی نمایندگان محترم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مساعدت های محمد باقر نوبخت معاون ریاست جمهوری در اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود در دهه مبارک فجر کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه به زمین خواهد خورد.

همچنین تاکید کرد: ما قصد داریم برند اولین ها را برای شهر رشت حفظ کنیم و امیدواریم عملیات اجرایی اولین تراموای کشور هم، از رشت آغاز گردد.

در ادامه اسفندیار دهقانیان گفت :این آمادگی در شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه وجود دارد که توافق حاصل شده را در اسرع وقت برای تکمیل پروژه به انجام برساند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه گفت: از آنجایی که تراموا از وسط شهر و از حساس ترین نقاط شهری می گذرد از زمان کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی می بایست در کوتاهترین زمان ممکن اجرا گردد، به همین دلیل ما با تمام توان و امکانات وارد عمل خواهیم شد.

دهقانیان با تشکر از حسن اعتماد شهرداری رشت به مجموعه بانک شهر و شرکت شهرآتیه و نیز برشمردن مزایای راه اندازی تراموا در کلانشهرها همچون کاهش آلودگی هوا، کاهش بار ترافیکی، صرفه جویی در مصرف انرژی و جذابیت گردشگری گفت: کنسرسیومی در این رابطه متشکل از شرکت چیلکو، شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه و بانک شهر تشکیل گردیده و مصوبات لازم در این زمینه اخذ شده و این شرکت آمادگی دارد که پروژه تراموای رشت را با حداکثر کیفیت و در کمترین زمان ممکن اجرایی نماید.

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین شهرداری رشت و شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه به امضای ناصر حاج محمدی و اسفندیار دهقانیان به امضا رسید