استاندار گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع که با دستور کار بررسی مشکلات واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و بهداشتی برگزار شد؛ از تلاش‌های تولیدکنندگان، دست اندرکاران و کارگران زحمتکش تولیدات مواد بهداشتی و دیگر ملزومات که در روزهای اخیر به سبب شیوع کروناویروس جزو مایحتاج ضروری مردم قرارگرفته، قدردانی کرد. به گزارش مهر […]

استاندار گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع که با دستور کار بررسی مشکلات واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و بهداشتی برگزار شد؛ از تلاش‌های تولیدکنندگان، دست اندرکاران و کارگران زحمتکش تولیدات مواد بهداشتی و دیگر ملزومات که در روزهای اخیر به سبب شیوع کروناویروس جزو مایحتاج ضروری مردم قرارگرفته، قدردانی کرد.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع- استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع که با دستور کار بررسی مشکلات واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و بهداشتی برگزار شد؛ گفت: از تلاش‌های همه تولیدکنندگان، دست اندرکاران و کارگران زحمتکش تولیدات مواد بهداشتی، محلول های ضدعفونی کننده، ماسک، صابون مایع و دیگر ملزومات که در روزهای اخیر به سبب شیوع کروناویروس جزو مایحتاج ضروری مردم قرارگرفته، صمیمانه قدردانی می کنم.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی براساس رسالت و وظیفه اخلاقی و انسانی در شرایط سخت و دشوار اقتصادی به ویژه وضعیت نقدینگی با تامین مواد اولیه و نیز تعویض خط تولید، بخشی از نیازمندی های بازار را فراهم می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: جوامع مختلف دنیا از جمله مردم ما شرایط سخت و دشواری را در زمانی که یک نوع بیماری فراگیر می شود، تجربه کرده اند؛ بدیهی است هر بیماری دوره‌ای دارد که روند آن؛ آغاز، اوج، کنترل، سیر نزولی و خاتمه است و مسلما تلاش دست اندرکاران عرصه سلامت و درمان اعم از دولتی و بخش خصوصی همراه با مشارکت مردم عزیز نتیجه بخش خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت نقش مدیران برای پیشبرد امور گفت: همه مدیران بخش های دولتی و خصوصی باید شرایط امروز جامعه را درک کنند و با تلاش مضاعف و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از هرخدمتی که می توانند به مردم ارائه نمایند، دریغ نورزند.

وی خاطرنشان کرد: انتظارم از مدیران واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی این است که فارغ از حمایت‌های بانکی در تزریق سرمایه در گردش که البته انجام می شود، با تهیه مواد اولیه از حداکثر ظرفیت‌های داخلی و تولید اقلام، نیازمندی های مردم را تامین کنند.

وی جایگاه سوم گیلان به لحاظ تعداد پرونده‌های پرداختی تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ در سطح کشور را بسیار امیدوارکننده دانست و افزود: پرداخت حدود یک هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم استان که معادل ۴۲ / ۹۹ درصد است، عملکرد خوبی در جذب تسهیلات محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با قدردانی از همکاری مدیران عامل بانک ها، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: بانک ها در روزهای پایانی سال از حداکثر ظرفیت برای کمک به واحدهای تولیدی با هدف حفظ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری که از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است، استفاده کنند.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش ضمن توصیه مجدد به صبوری و خویشتن داری مدیران در مواجهه با ارباب رجوع و تکریم آنان، بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی در واحدهای تولیدی تاکید کرد.

در این جلسه ضمن بررسی مشکلات واحدهای تولیدکننده مواد بهداشتی و ضدعفونی و نیز مشکلات هفت واحد تولیدی و صنعتی، درخصوص تصویب پرداخت ۱۷ مورد تسهیلات از محل رونق تولید و ۹ مورد از محل بند الف تبصره ۱۸ معرفی شده از سازمان صمت، تصمیم گیری شد.

گفتنی است طی روزهای اخیر خط جدید تولید ماسک و نیز انواع مواد شوینده، پاک کننده های بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده به واحدهای تولیدی استان گیلان افزوده شده است.