مدیر منطقه دو شهرداری رشت از راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی برای استفاده رایگان عابرین، در پیاده راه مرکزی رشت خبر داد. به گزارش مهر گیلان- شهرداری منطقه دو ، علیرضا کامران راد با اشاره به راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی در پیاده راه مرکزی رشت اظهار داشت: این سازه جهت استفاده رایگان عابرین پیاده […]

مدیر منطقه دو شهرداری رشت از راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی برای استفاده رایگان عابرین، در پیاده راه مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش مهر گیلان- شهرداری منطقه دو ، علیرضا کامران راد با اشاره به راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی در پیاده راه مرکزی رشت اظهار داشت: این سازه جهت استفاده رایگان عابرین پیاده برای ضدعفونی کردن افراد، در پیاده راه سمت خیابان شهید شریعتی نصب و راه اندازی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت درباره نحوه فعالیت این تونل گفت: در این فرایند از اکسیژن هوا گاز اُزن تولید شده و این گاز در اختلاط با آب، آب اُزن دار تولید می کند.

کامران راد ادامه داد: این محلول خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده داشته و با ورود افراد به داخل تونل و چرخش ۳۶۰ درجه باعث ضد عفونی فرد می شود.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت با اشاره به تاریخچه استفاده از گاز اُزن گفت: اثبات شده است که گاز اُزن توانایی از بین بردن ویروس کرونا سارس را دارد و از آنجایی که ساختار ویروس کرونا ۱۹-کوید تقریبا مشابه ساختار ویروس کرونا سارس است می توان گفت که این گاز بر روی این ویروس نیز اثر گذار است.

وی درباره احتمال ایجاد آلودگی این تونل گفت: در این مکانیزم هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود و دوستدار محیط زیست است. بنابراین در فرایندی که رخ می دهد هیچگونه آلودگی ایجاد نمی شود و در نهایت اکسیژن مازاد وارد هوا می شود.

گفتنی است که این تونل در ماه مبارک رمضان نوبت اول در ساعات ۱۰ تا ۱۴ و در نوبت دوم از بعد از افطار تا ۲۳ برای استفاده شهروندان فعال است.