کرونا این میهمان ناخوانده ای که ماه هاست خسارات جانی و مالی بسیاری برای کشورها به بار آورده این روزها خانواده های بسیاری را در ایران نیز با مشکلات معیشتی مواجه ساخته است. در این میان اعضای انجمن های مردم نهاد نیز از پا ننشسته اندو با عشق و افتخار قرنطینه های خود را برای […]

کرونا این میهمان ناخوانده ای که ماه هاست خسارات جانی و مالی بسیاری برای کشورها به بار آورده این روزها خانواده های بسیاری را در ایران نیز با مشکلات معیشتی مواجه ساخته است. در این میان اعضای انجمن های مردم نهاد نیز از پا ننشسته اندو با عشق و افتخار قرنطینه های خود را برای اینکه خانواده های آسیب پذیر در خانه بمانند شکسته اند و وارد میدان شده اند

به گزارش مهر گیلان ،کرونا این میهمان ناخوانده ای که ماه هاست خسارات جانی و مالی بسیاری برای کشورها به بار آورده این روزها خانواده های بسیاری را در ایران نیز با مشکلات معیشتی مواجه ساخته است. در این میان اعضای انجمن های مردم نهاد نیز از پا ننشسته اندو با عشق و افتخار قرنطینه های خود را برای اینکه خانواده های آسیب پذیر در خانه بمانند شکسته اند و وارد میدان شده اند.

کرونان عنوان پویشی است که بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در راستای آن تلاش می کند تا به زنان سرپرست خانواری که به علت کرونا بیکار و خانه نشین شده اند و دچار مشکلات معیشتی هستند،‌کمک کند. “کرونان” پس از پویش “سین امسال سلامتی” دومین پویش بزرگ این سازمان مردم نهاد است.

رضا خیرخواه سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در گفتگو با خبرنگار ما می گوید:‌ کرونان ترکیبی از کرونا + نان است. نان در اغلب فرهنگ ها نماد معیشت است و رسالت اصلی دست های مهربان حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند است. زنانی که این روزها برای حفظ سلامتی  خود و کودکانشان ناگزیرند یا ترک کار کنند و یا کسب و کارهای کوچکشان مختل شده. بنابراین رسیدگی به این خانواده ها برای آنکه غم نان نداشته باشند تا بتوانند دلهره روزهای کرونایی را راحت تر تحمل کنند در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر ۱۳شعبه این بنیاد در سراسر کشور برای اجرای این پویش در تلاشند، می افزاید:‌ در گیلان نیز مددکاران دست های مهربان در قالب پویش کرونان تا امروز در چندین مرحله بیش از ۳ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، ژل ضدعفونی دست، محلول ضد عفونی سطوح و دستکش از حامیان نیک اندیش دریافت و به مهرجویان تحت پوشش این بنیاد و نیازمندان اهدا کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

خیرخواه با تاکید بر اینکه در چندین مرحله بسته های ارزاق نیز به نیازمندان اعطا شده است، اظهار می دارد: این بسته ها سبد کالای کامل یک ماه خانوار را شامل می شده که   برای رعابت نکات بهداشتی به درب منزل نیازمندان برده شده است، علاوه بر آن در چند مرحله طی هماهنگی دست های مهربان با دهیاران روستاهای اطراف رشت بسته های کمک معیشتی به خانواده های نیازمند شناسایی شده که تحت پوشش این بنیاد قرار ندارند نیز اهدا گردیده است.

سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در ادامه می گوید: پویش کرونان انعکاس تاثیر شیوع کرونا بر کار و معیشت زنان سرپرست خانوار است و بر این باوریم مردم در این روز و شب های ماه مبارک رمضان هرگز ما را در این مسیر همانند ۱۳ سال قدمت دست های مهربان تنها نخواهند گذاشت.

وی در خاتمه با بیان اینکه حامیان و مردم از هیچ کمکی برای یاری رساندن به خانواده های آسیب دیده دریغ نمی کنند، می گوید:  ما روزانه شاهد هدایای مردمی از ۱۰۰۰تومان تا ۲میلیون تومان هستیم. خانواده های داغداری که عزیز از دست داده اند و تمامی هزینه های مراسم را صرف خانواده های نیازمند می کنند، کاسبی که با وجود مشکلات مالی در ایام کرونایی برای کودکان حمایتی ما گوشی همراه چند میلیونی تهیه می کند تا از درس و تحصیل عقب نماند یا جوانانی که داوطلبانه با ما همراه می شوند تا در تب سنجی مردم در روستاهای دور و نزدیک کنار ما باشند. ما از روحیه انسان دوستی مردم کشورمان معجزات بزرگی دیده ایم که به پشتوانه همین روحیه مطمئن هستیم مردم خانواده های آسیب پذیر را تنها نمی گذارند و تا انتهای پویش کرونان و رخت بربستن کرونا از کشورمان در کنار ما خواهند ماند.

انتهای پیام