استاندار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس، فرهنگی تمدن ساز دارد و جهانیان، مقاومت مثال زدنی ملت آگاه ایران را تحسین می‌کنند، گفت: فشار آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران ، به شکست مفتضحانه آنها انجامید چراکه هر رفتاری جز احترام با مردم این سرزمین، قطعا همراه با شکست است. به گزارش مهرگیلان؛ دکتر […]

استاندار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس، فرهنگی تمدن ساز دارد و جهانیان، مقاومت مثال زدنی ملت آگاه ایران را تحسین می‌کنند، گفت: فشار آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران ، به شکست مفتضحانه آنها انجامید چراکه هر رفتاری جز احترام با مردم این سرزمین، قطعا همراه با شکست است.

به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (دوشنبه) در این مراسم به گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران اشاره و اظهار کرد: استکبار جهانی با چیدن توطئه‌های مختلف و متعدد؛ سعی داشت نهال نوپایی که بنای خود را بر نظام مردم سالار دینی نهاده بود و مردمی که برای نیل به استقلال، آزادی و تحقق عدالت مبتنی بر شریعت نبوی (ص) علیه رژیمی مستبد و طاغوتی انقلاب کردند؛ به نابودی بکشاند.

وی افزود: این نظام نوپا به پشتوانه هوشیاری و مدیریت امام راحل و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب و نیز وحدت و یکپارچگی مردم، هیمنه پوشالی دنیای شرق و غرب را فرو ریخت و ملت، فداکارانه و ایثارگرانه، مقاومت کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اگرچه جنگ تحمیلی هشت ساله خسارت‌های زیادی برای ما داشت اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنگی بود که برای ما گنج به ارمغان آورد.

وی گفت: دفاع مقدس تنها صحنه نبرد مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود، بلکه عرصه ظهور و بروز جلوه هایی از تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خدای متعال در سخت ترین لحظات است.

استاندار گیلان افزود: دفاع از کیان میهن، مرزهای باور و اندیشه اسلامی که از آن به عنوان دفاعی مقدس یاد می شود؛ دارای فرهنگی تمدن ساز است که اراده ، عزم و ایمان یک ضلع آن، اعتماد قلبی و مؤمنانه به دوراندیشی رهبری شجاع نظام و باور عمیق به حقانیت وعده نصرت الهی، دیگر اضلاع آن هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ تمدن ساز دفاع مقدس، امروز در اقصی نقاط دنیا الهام بخش مبارزان راه آزادی و نویدبخش تمامی مقاومانی است که در برابر سردمداران ستم و تجاوز ، ایستادگی می‌کنند، گفت: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد؛ چراکه جنگ استکبار علیه مردم ایران پایان نیافته بلکه آوردگاه آن به میدانی دیگر منتقل شده است.

دکتر زارع با اشاره به اینکه سوابق تاریخی این سرزمین گواه آن است که مردم ایران هیچگاه در برابر ظلم عقب‌نشینی نکرده اند، گفت: این مردم با مبارزه ای جانانه، آوازه ای از حق مداری در جهان طنین انداز کرده اند و امروز نیز همه جهانیان با ستایش مقاومت مثال زدنی ملت ما در برابر تحریم های ظالمانه و رفتار غیرقانونی دولت آمریکا ، مردم آگاه و هوشیار ایران را تحسین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران، در سایه فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، ملتی قابل احترام هستند که باید با آنان با زبان تکریم سخن گفت و به حقوق‌شان احترام گذاشت و هر راهی جز این، به طور قطع همراه با شکست خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همانگونه که امروز می‌بینیم فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران ، هم به شکست مفتضحانه آنها انجامیده و هم باعث انزوای بیش از پیش این دولت استکباری شده است چراکه این رفتار برای هیچکس در دنیا قابل پذیرش نیست.

وی در خاتمه سخنانش، اینکه در آغاز چهلمین سالگشت هفته پر افتخار دفاع مقدس شنونده سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستیم را موجب مباهات دانست و گفت: بیانات ایشان هدایت‌گر سعادت کشور و رهنمون کننده جامعه به ساحل امن، آرامش و اطمینان برای تعالی ایران عزیز است.

مراسم آغاز هفته دفاع مقدس و تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز (دوشنبه) از طریق ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب و حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان در سالن همایش شهدای ناجا رشت برگزار شد.
در این مراسم ضمن تجلیل از پیکسوتان دوران دفاع مقدس، پروژه تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان، کارکنان و پیشکسوتان فرماندهی انتظامی استان در دفاع مقدس، رونمایی شد.