بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به مدت ۱ سال به عنوان رئیس شاخه استان گیلان انجمن انرژی ایران منصوب شد. به گزارش مهر گیلان ؛ در این حکم، جذب اعضای حقیقی و حقوقی، برگزاری دوره های آموزشی و همایش های منطقه ای، توسعه ارتباطات و مذاکرات، بدون ایجاد تعهد […]

بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به مدت ۱ سال به عنوان رئیس شاخه استان گیلان انجمن انرژی ایران منصوب شد.
به گزارش مهر گیلان ؛ در این حکم، جذب اعضای حقیقی و حقوقی، برگزاری دوره های آموزشی و همایش های منطقه ای، توسعه ارتباطات و مذاکرات، بدون ایجاد تعهد برای انجمن، جذب حامیان مالی با ارزیابی و تبلیغات، برنامه ریزی برای خودکفایی مالی شاخه استان گیلان، هماهنگی لازم برای حضور اعضا در مجامع عمومی و فعالیت های انجمن و ایجاد کمیته های مشابه با کمیته های مرکز، زیر نظر و نظارت مرکز از جمله حوزه های فعالیت شاخه استان گیلان انجمن انرژی ایران ذکر شده است.
گفتنی است که انجمن علمی انرژی ایران در جایگاه انجمن های برتر کمسیون انجمن های علمی ایران قرار دارد.آدرس اینترنتی انجمن Iranea.ir می باشد.
تاریخچه تأسیس انجمن انرژی ایران :
مقدمات راه‌اندازی انجمن انرژی ایران از ابتدای سال ۱۳۸۲ با اهداف فراگیر در زمینه‌های مختلف انرژی و ایجاد کانونی علمی جهت استادان، محققین و متخصصین انرژی کشور آغاز شد. در ادامه هیات مؤسس انجمن انرژی ایران نسبت به تشکیل مجمع عمومی اقدام نمود و در تاریخ ۱۳۸۴/۱/۲۱ اساسنامه انجمن تصویب شد. از تاریخ فوق اقدامات لازم جهت ثبت انجمن در اداره ثبت مؤسسات غیر تجاری انجام و با شماره ۱۸۲۳۲ به ثبت رسید و در نهایت در تاریخ ۸۴/۳/۲۴ با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن انرژی ایران تاسیس شد.
کمیته های علمی انجمن:

  • گروه های تخصصی * کمیته آموزش و پژوهش * کمیته انتشارات، * کمیته آمار و اطلاعات * کمیته پذیرش و روابط عمومی * کمیته گردهمایی های علمی از جمله کمیته های این انجمن می باشند.
    برخی از اقدامات انجمن انرژی ایران
    ۱- برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه انرژی۲- بزرگداشت روزهای مرتبط با انرژی (بازدید های علمی) ۳- برگزاری کنفرانس ۴-حضور در نمایشگاه های حوزه انرژی
    شاخه های مختلف انجمن انرژی در ایران:
    انجمن انرژی ایران هم اکنون دارای ۱۸ شاخه (دبیرخانه فعال) در استان ها و کشورهای مختلف به همراه دبیرخانه مرکزی (تهران – پژوهشگاه نیرو ) می باشد. همچنین دبیرخانه شاخه گیلان از سال ۱۳۹۵ (با محوریت دبیرخانه، شرکت برق منطقه ای گیلان) فعالیت خود را آغاز نموده است و در سال ۹۵ به صورت تنها و در سال های ۹۶ و ۹۷ به همراه شاخه آذربایجان شرقی به عنوان شاخه برتر و نمونه بین سایر شاخه های برون مرزی و درون مرزی انجمن انتخاب شده است