پارک مسکن مهر رشت با حضور شهردار رشت ، مدیر کل امور شهری استانداری ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری افتتاح شد.به گزارش مهرگیلان  ، دکتر سید محمد علی ثابت قدم با اشاره به اینکه با صدای این کودکان زندگی جاری است گفت: کم بهره بودن ما از سرمایه های اجتماعی به دلیل […]

پارک مسکن مهر رشت با حضور شهردار رشت ، مدیر کل امور شهری استانداری ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری افتتاح شد.به گزارش مهرگیلان  ، دکتر سید محمد علی ثابت قدم با اشاره به اینکه با صدای این کودکان زندگی جاری است گفت: کم بهره بودن ما از سرمایه های اجتماعی به دلیل برخی معضلات اجتماعی، بهانه ای است تا بیشترین تلاش را داشته باشیم و این موضوع وظیفه مدیریت شهری را چندین برابر می کند.
mer1
شهردار رشت با بیان اینکه گاهی هریک از ما به تنهایی انسان های خوبی هستیم اما وقتی در جمع قرار می گیریم سازگاری چندانی نداریم.

وی یکی از دلایل برخی ناسازگاری ها در جامعه را کمبود فضاهایی همچون پارک ها دانست و تصریح کرد: انسان روزانه به هشت ساعت حضور در جامعه نیاز دارد و این ساعات جدا از ساعاتی است که در محل کار و منزل به سر می برد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم این آمار را منطبق بر استانداردهای جهانی معرفی کرد و افزود: دلیل کمبود سرانه فضاهای سبز به شهرداران بر می گردد.

شهردار رشت با اعلام اینکه تا سال ۱۳۷۲ تنها دو پارک در رشت وجود داشت گفت: تا سال ۱۳۹۴ این آمار به ۴۱ پارک رسید که در ۳۰ محله شهر رشت توزیع شده بودند و از ۵۵ محله رشت ۲۰ محله فاقد هرنوع پارک کوچک ک بزرگ بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نظر داریم حداقل ۱۵ پارک را به مجموع پارک های رشت در سال جاری اضافه کنیم و امکان دارد این تعداد به ۲۰ پارک هم افزایش یابد که این تعداد حدود نیمی از پارک های تمام ادوار شهر رشت است.
دکتر ثابت قدم در ادامه با تاکید بر عدالت اجتماعی گفت: باید به سمت عدالت اجتماعی و توزیع مناسب آن حرکت کنیم تا شهروندان احساس فقر و کم برخورداری نکنند و این موضوع کمک می کند تا راه رسیدن به معنویت را راحت تر طی کنند و کمتر خطا کنند.

شهردار رشت اقتصاد مقاومتی را نیازمند فرهنگ مقاوم دانست و تصریح کرد: گام برداشتن در این راه روحیه ایثار و جهاد و شهادت می طلبد و مدیر شهرداری منطقه پنج این روحیه را از پدر شهیدشان به ارث برده اند.

وی افزود: کمک خواهیم کرد بدون هیچ ترمزی توسعه را ادامه دهیم و به افراد مخالف توجه نخواهیم کرد. حتی اگر تلاش کنند ما را از مسیر توسعه دور کنند  به کمک اعضای شورا که حامی توسعه اند راه را ادامه خواهیم داد.

دکتر ثابت قدم همچنین از ارکان دولتی که مانعی در مسیر توسعه ایجاد نکردند تشکر کرد و گفت : امیدواریم با حمایت های دولت توزیع متوازن را ادامه دهیم.

شهردار رشت با اشاره به تعداد واحدهای مسکن مهر و جمعیت بالای آن افزود: به این جمعیت توجه ویژه خواهیم داشت و از گنجایش مسکن مهر به سادگی عبور نخواهیم کرد و برنامه هایی برای راه های دسترسی بیشتر به میکن مهر و حمل و نقل عمومی آن داریم.

وی با اعلام اینکه تلاش می کنیم در دوره خدمت حداکثر بهره برداری را داشته باشیم به صحبت های خود پایان داد.

محمد تقی عبداللهی نیز ضمن تشکر از تمامی کسانی که در ساخت این پارک کمک کردند گفت: چهل درصد فضای شهری را منطقه پنج تشکیل می دهد.
mer3
مدیر شهرداری منطقه پنج با اشاره به نگاه عدالت محور شهردار رشت از افرایش ۴۵ درصدی سرانه فضای سبز در این منطقه خبر داد و افزود: این افزایش با افتتاح ۵ پارک صورت گرفته است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص پارک مسکن مهر گفت: این پارک ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد و با سرمایه ۸۰۰ میلیون تومانی و صد در صد غیر نقدی به بهره برداری رسیده است.

مهندس عبداللهی از افتتاح پارک دیگری به مساحت ۱۷ هزار متر مربع خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری یک بازارچه میوه و تره بار نیز در مسکن مهر به بهره برداری می رسد.
مدیر شهرداری منطقه پنج با اشاره به آسفالت معابر مسکن مهر گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد معابر مسکن مهر تا پایان امسال مشکل آسفالت نخواهند داشت.
وی در ادامه از برنامه های شهرداری منطقه پنج برای رفع مشکل روشنایی معابر مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: هفته آینده کار نصب روشنایی معابر انجام خواهد شد.
mer4
محمدتقی عبداللهی در ادامه به نگاه ویژه  شهردار رشت به منطقه پنج و به خصوص مسکن مهر اشاره کرد و افزود: ضمن تشکر از دکتر ثابت قدم و اعضای شورا که برای توسعه شهر تلاش می کنند؛ آنان که در این مسیر موانعی ایجاد می کنند را به خدا واگذار می کنیم.

مدیر شهرداری منطقه پنج در پایان گفت: افرادی که مانع ایجاد می کنند به فکر مردم رشت نیستند. امیدوارم خداوند از تقصیر آنها بگذرد. ما در سال جاری جشن هایی را در مسکن مهر خواهیم داشت تا لبخند را بر لبان مردم شهر بنشانیم.

میرسیدی نیز نگاه ایجاد مسکن مهر را نگاهی بر مبنای بهترین طراحی و بهترین سازه دانست و گفت: مسکن مهر سختی های خاص خود را دارد. میزان خدمات مورد نیاز به مراتب بیش از آن چیزی است که ارائه شده است.
وی در ادامه از انجام تعهدات دولت خبر داد و افزود: از شهرداری و شورای رشت و مشارکت مردم تشکر ویژه ای دارم. نگاه دولت حمایت کامل از این مجموعه است و امیدوارم گام های بعدی به خوبی برداشته شود تا شرمنده شهدا و مردم نشویم.

فرانک پیشگر نیز در سخنانی کوتاه با تاکید بر توسعه متوازن خدمات رفاهی و عمرانی گفت: در راستای کاهش فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات مبالغی جهت تملک و احداث پارک های محله ای در بودجه در نظر گرفته شده است.
mer6
عضو شورای اسلامی شهر رشت هدف از ایجاد پارک ها را دسترسی بهتر مردم به پارک ها، کاهش هزینه و مصرف انرژی، کمک به کمتر شدن آلودگی هوا و محیط زیست دانست و گفت: ان شاء الله شاهد برقراری عدالت در همه حوزه های مدیریت شهری باشیم.

مظفر نیکومنش نودهی حضور پر شور مردم در مراسم افتتاحیه این پارک را قوت قلب مسئولین دانست و گفت: این حضور به مسئولین انگیزه بیشتری برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در حوزه مدیریت شهری می دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت مسکن مهر رشت را شهرکی مهندسی ساز معرفی کرد و افزود: فضای سبز، ایستگاه آتش نشانی و سایر امکانات خدماتی و رفاهی یکی پس از دیگری در حال تامین شدن است.
وی همچنین از شهردار رشت و مدیر شهرداری منطقه پنج که برای عمران آبادانی شهر و به خصوص این شهرک زحمت می کشند تشکر ویژه کرد و گفت: حدود دو سوم منطقه پنج مزروهی بوده است و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته بود.
سید رضا موسوی روزان از همه آنان که تلاش می کنند تا فضای آرامی را ایجاد کنند تشکر کرد و گفت: ایجاد فضایی مثل فضای امروز مسکن مهر رشت ناشی از یک فضای خوب در مجموعه مدیریت شهری است.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دکتر ثابت قدم در افکار و اعمالشان نیز ثابت قدم بوده اند تصریح کرد: امروز سه نفر از اعضای شورا به نمایندگی از هر پانزده نفر حضور داریم و شورای شهر را با افکار متفاوت یکپارچه و متحد می دانیم.
وی با بیان اینکه گاهی افکار متفاوت نکات خوبی را به انسان گوشزد می کنند گفت: نباید موضوع انتقاد و تفاوت دیدگاه به حدی برسد که مانعی در مسیر توسعه ایجاد کند. امیدوارم تا پایان شورای چهارم راه را به درستی ادامه دهیم.
موسوی روزان با اشاره به اینکه بیشترین خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران در مجموعه شهرداری حضور دارند تصریح کرد: بیشترین نامگذاری به نام شهدا را در یک سال اخیر داشته ایم و اگر چنین تفکری در مجموعه مدیریت شهری نبود شهردار رشت نمی توانست راه را به خوبی ادامه دهد.
این مراسم در ادامه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نقدی پیگیری شد.

mer2
اجرای موسیقی توسط سعید تحویلداری از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه پارک مسکن مهر رشت بود.
در این مراسم دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، میر سیدی مدیر کل امور شهری استانداری، محمدتقی عبداللهی مدیر شهرداری منطقه پنج، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، فرانک پیشگر و سیدرضا موسوی روزان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، زینب فلک دوست مشاور شهردار در امور بانوان، نظری ، سترگی ، علیرضا حاجی پور و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند./انتهای پیام