مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه بخشودگی جرایم دیرکرد سود بانکی در بانک های گیلان اجرا می شود گفت: افراد خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در اولویت طرح بخشودگی جرایم سود بانکی هستند. به گزارش مهر گیلان ، علیرضا طاهری صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم […]

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه بخشودگی جرایم دیرکرد سود بانکی در بانک های گیلان اجرا می شود گفت: افراد خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در اولویت طرح بخشودگی جرایم سود بانکی هستند.

به گزارش مهر گیلان ، علیرضا طاهری صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم دیر کرد سود وام های برخی از بانک‌ها از سوی بانک مرکزی در حال اجرا شدن است اظهار داشت: مقوله مذکور مصوبه مجلس و ابلاغیه هیئت وزیران در قالب اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه تمامی تسهیلاتی که زیر یک میلیارد ریال باشند شامل این دستورالعمل می‌شوند افزود: تاکید قانون‌گذار در این طرح بر روی افراد خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و افرادی که در سال ۹۳ و ۹۴ نسبت به تجمیع و تمدید بدهی‌های خود اقدام کردند، است.

طاهری با تاکید بر اینکه در دستورالعمل بخشودگی جرایم سود بانکی، تمامی سود، سود پس از سررسید و جرایم تاخیر بخشیده می‌شود تصریح کرد: در این طرح افراد باید اصل بدهی خود را به‌صورت نقدی و یکجا تسویه کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی به تولیدکنندگان مختلفی چون چایکاران، برنجکاران، دامداران و صنعتگران تسهیلات ارائه می‌کند خاطرنشان کرد: تمامی افراد مذکور می‌توانند در بازپرداخت بدهی‌های بانکی خود از این دستورالعمل استفاده کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان تسهیلات مسکن روستایی را در این دستورالعمل در اولویت عنوان کرد و گفت: افرادی که در بحران برف سنوات گذشته دچار مشکلات شدند به‌راحتی می‌توانند از این دستورالعمل در پرداخت  اصل بدهی بانکی خود استفاده کنند.

طاهری بانک‌های عامل دستورالعمل مذکور را بانک‌های کشاورزی، ملی، سپه، صنعت و معدن، صادرات، تجارت، ملت و رفاه کارگران دانست و افزود: در قانون برنامه و بودجه امسال رقم قابل توجهی برای خسارت دیدگان پره‌های صیادی در نظر گرفته شده است و این دستورالعمل شامل صیادان هم می‌شود.

وی با اشاره به بحران برف اخیر و با بیان اینکه بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از کشاورزان در گیلان محصولات خود را بیمه می‌کنند  تاکید کرد: همه کشاورزانی که تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی باشند و محصولات خود را بیمه کردند می‌توانند غرامت لازم را از بیمه‌گذاران دریافت کنند.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بانک کشاورزی گیلان بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان غرامت بخش کشاورزی پرداخت کرده است افزود: قرارداد بیمه در شروط و سطوح مختلف منعقد می‌شود و اگر کشاورزان در بالاترین سطح محصولات خود را بیمه کنند غرامت بیشتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم