نایبان رییس فراکسیون کارگری و بهداشت مجلس شورای اسلامی در برنامه مناظره مسئله تجمیع بیمه ها در وزارت بهداشت را بررسی کردند. به گزارش مهر گیلان ؛ آقای قاضی پور نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس در برنامه مناظره شبکه یک سیما در پاسخ به سوال برنامه که آیا تجمیع بیمه های درمانی و انتقال آن […]
نایبان رییس فراکسیون کارگری و بهداشت مجلس شورای اسلامی در برنامه مناظره مسئله تجمیع بیمه ها در وزارت بهداشت را بررسی کردند.
به گزارش مهر گیلان ؛ آقای قاضی پور نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس در برنامه مناظره شبکه یک سیما در پاسخ به سوال برنامه که آیا تجمیع بیمه های درمانی و انتقال آن به وزارت بهداشت به نفع مردم است؟ افزود: تجمیع به نفع کارگران و ملت نیست، تجمیع اگر باشد کارفرمان و پیمانکار یکی است و این باعث می شود فساد و رانت و تخلف بوجود بیاید لذا لازم است وزارت بهداشت در نقش حاکمیتی نظارت کند و سازمان تامین اجتماعی نیز کار خود را انجام دهد. وی گفت: آزموده را آزمودن خطاست، قبلا این کار انجام شده است از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۸ این کار بود و وقتی دیدند کارایی ندارد آن را منفک کردند و گفتند صفر تا صد خدمات درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در دست سازمان تامین اجتماعی باشد. نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس افزود: در سال ۱۳۸۴ بهترین وضعیت بیمارستان ها مربوط به سازمان تامین اجتماعی بود تا اجرای طرح ناسلامت دکتر قاضی زاده وضعیت بیمارستان های تامین اجتماعی خوب بود با اجرای ناقص طرح سلامت این مشکل بوجود آمده و البته قابل حل است. نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس در ادامه بحث گفت: بهترین طرح ها در دولت و مجلس در سه چهار سال اخیر مورد بحث و گفتگو قرار گرفته، طرح تحول سلامت بوده است . ْآقای قربانی افزود: من به عنوان کسی که قاطعانه از طرح تحول سلامت دفاع کردم و از طراحان آن بودم دفاع می کنم زیرا مولفه های آن را امروز مردم می بینند ، مولفه هایی همچون کاهش پرداختی از جیب مردم، حذف زیر میزی ها و بیمه میلیون ها نفر من فکر میکنم همه اینها از مزایای طرح تحول سلامت است . وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه بحث تجمیع منابع بیمه ای را داریم نه اینکه خود بیمه ها تجمیع شود، در همه دنیا بر همین منوال است نمی شود پول را در اختیار سازمانی بگذاریم و ارائه خدمت را از سازمانی دیگر بخواهیم. نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس افزود: بر اساس یک داده درآمد تامین اجتماعی ۵۴ هزار میلیارد و بر اساس آمار دیگر ۷۴ هزار میلیارد است . قاضی پور هم در ادامه این بحث گفت: البته آقای قربانی عضو فراکسیون بهداشت و درمان باید مدافع وزارت بهداشت باشد زیرا کمیسیون اختصاصی آنهاست منابع و مصارف باید مشخص باشد در طرح سلامت هزینه ها هنگفت است و منابع محدود . وی افزود: الان هم منابع تمام شده است لذا ما باید طرح تحول را کامل اجرا می کردیم نه با مدیریت پول بلکه با مدیریت خوب توزیع منابع، به طور مثال قبل از اجرای طرح سلامت شیر خشک چهار هزار تومان بود الان ۲۲ هزار تومان شده این پیامد آن است واردات بیشتر و تولید داخل فلج شده است ما در ایران صافی دیالیز را ۱۱ میلیون عدد تولید می کنیم و مصرف داخلی مان ۴/۵ میلیون عدد است چرا بر اساس مجوز طرح سلامت واردات بی رویه صافی دیالیز را دادند؟ نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: ما با توزیع منابع طرح سلامت و با واردات بیشتر مشکل داریم البته بیمه آن کار خوبی بوده است. در ادامه قربانی افزود: قانون می گوید یک سوم درآمد تامین اجتماعی الزاما باید برای درمان بیماران دارای دفترچه تامین اجتماعی مورد هزینه قرار گیرد یک سوم ، ۷۲ هزار میلیارد می شود ۲۴ هزار میلیارد و یک سوم ۵۴ هزار میلیارد می شود ۱۸ هزار میلیارد حال این سوال مطرح است که تامین اجتماعی از این ۹ بیست و هفتم یا همان یک سوم که حداقل آن امسال می شود ۱۸ هزار میلیارد چقدر از این رقم را برای کارگران پرداخت کرده است. نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس گفت: تامین اجتماعی حدود ۱۰ هزار تخت خود مالکی دارد از این رو ۲۵ درصد منابع را برای این تعداد تخت هزینه کرده در حالی که ۷۵ درصد خرید را از بخش خصوصی و دولتی تامین و برای ۷۵ درصد ۶۴ درصد منابع را هزینه می کند در حالی که برای ۲۵ درصد ۳۶ درصد منابع را هزینه می کند یعنی خرید خدمتی که برای کارگران از جیب خودشان هزینه می کند صد در صد گرانتر شده است. قاضی پور نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس در ادامه این بحث افزود: در موقع تفکیک ۱۸ بیمارستان و درمانگاه را دولت به تامین اجتماعی پس نداد که هنوز که هنوز است این موضوع ادامه دارد. وی گفت: در سال ۱۳۸۲، سی و هشت بیمارستان و درمانگاه را تامین اجتماعی به ۸۱ میلیارد تومان به وزارت بهداشت داد، دولت بیشتر از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فقط در بحث بیمارستان بدهکار است تامین اجتماعی امروز برای پرداخت حقوق مستمری بگیران از بانک وام گرفته است ما باید مدیریت و سازمان تامین اجتماعی را قدرتمند کنیم. قربانی در ادامه افزود: یکی از بهترین کارهای دولت حرکت شجاعانه رئیس جمهور بود که دستور داد منابع درمان تامین اجتماعی الزاما باید نشان دار شود. نائب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس گفت: حق بیمه درمان تنها باید صرف درمان بیمه گذار نه اینکه صرف مصارف عمرانی و غیر شود. قاضی پور در ادامه برنامه مناظره شبکه یک سیما، گفت: با هر گونه هزینه کرد درمان در اقتصاد تامین اجتماعی مخالفیم اما دولت چرا لایحه داد از بابت بدهی های تامین اجتماعی از ۱۱۰ هزار میلیارد ۱۵ هزار میلیارد کاهش یابد. نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اجتماعی نتوانست طرح سلامت را تقبل کند به این دلیل که هزینه آن افزایش یافت متخصصینی که در این نظام یک میلیون تومان می گرفتند ۱۰۰ میلیون تومان گرفتند. وی افزود: نظارت کنید ایا تامین اجتماعی ۹ بیست و هفتم را در درمان هزینه می کند ما هم در فراکسیون کارگری نظارت می کنیم به شرط اینکه ۱۱۰ هزار میلیارد را در طول برنامه ششم توسعه پرداخت کنند و از آنجا پول بدهی تامین اجتماعی به پزشکان پرداخت شود. قاضی پور گفت: قوانینی که تصویب کردیم همیشه مدافع افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است. قربانی هم در ادامه گفت: اگر قرار بر این است که تجمیع منابع بیمه ای صورت گیرد این موضوع در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد یا در اختیار رئیس سازمان برنامه و بودجه و یا دو وزیر متولی یعنی وزیر رفاه و وزیر بهداشت بر آن نظارت کنند چرا که دراین صورت منابع بیمه ای شفاف می شود. نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید الزاماً ۱۰۰ هزار میلیارد از مطالبات تامین اجتماعی که از گذشته باقی مانده است بپردازد موضوع این است که این ۹ بیست و هفتم که کارگر برای درمان پرداخت کرده است باید صرف درمان شود نه چیز دیگر. وی افزود: اینکه یک وزیر را برای طرح تحول سلامت متهم بکنیم کار صحیحی نیست این طرح به نظام تعلق دارد اولویت سلامت محوریت توسعه همه کشورهای توسعه یافته است . قربانی گفت: در گذشته جنازه مردم را در بیمارستان نگه می داشتند تا هزینه بیمارستان پرداخت شود مردم فرش زیر پای خود را می فروختند تا بتوانند هزینه درمان بکنند بحث ما این نیست که از کارگران و مردم پول کنده شود بحث ما این است که پول کارگران نشاندار شود. قاضی پور در ادامه گفت: هنوز گرو کشی ها در بیمارستان ها ادامه دارد نوزاد و مادرش را از بیمارستان ها ترخیص نمی کنند تا پول بدهد اما زیرمیزی ها کم شده است بیمار را به جای بیمارستان دولتی بیمارستان خصوصی می برند چون می خواهند پول بیشتری بگیرند. وی اضافه کرد: ما در مجلس ۳۲ قانون را تصویب و به گردن تامین اجتماعی گذاشتیم حال اینکه منابع اجرای این قوانین را مشخص نکرده ایم خدایی نکرده اگر تامین اجتماعی زمین بخورد که هشدار اولیه آن صادر شده ۳۰ تا ۴۰ میلیون مردم به خیابان ها می ریزند اما این بار شعار نخواهند داد بلکه غارت می کنند. نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: تامین اجتماعی باید قانون را اجرا کند اما وقتی منابع برای آن در نظر گرفته نشده است چگونه قانون را اجرا کند نامه آقای قاضی زاده به رئیس جمهور به طور کل خلاف قانون بود برای اینکه نمی توان ازبخش دولتی پول به بخش خصوصی بدهیم . قاضی پور گفت: تامین اجتماعی بودجه دولتی ندارد حال اینکه وزارت بهداشت باید بر کار تامین اجتماعی نظارت بکند. قربانی گفت: ادعا نمی کنیم همه مشکلات بخش سلامت با طرح تحول سلامت حل شده است البته که عیوبی وجود دارد بنابراین همه باید کمک بکند این طرح تبدیل به قانون شود. وی افزود: اگر دولت مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت نکند و تامین اجتماعی نتواند مطالبات خود را دریافت کند آیا حق شرعی و قانونی دارد دست درازی کند به بیمه درمان کارگران که نقداً از سوی کارگران پرداخت شده است . نائب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس گفت: رئیس جمهور در نامه خود گفته است این ۹ بیست و هفتم الزاماً باید نشاندار شود. وی افزود: کمیسیون بهداشت هیچ تعهد و دلبستگی به احدی از مدیران دولتی ندارد و فقط دغدغه اش درمان و عمل به تعهد در قبال سلامتی مردم است.
/ انتهای پیام نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه چیز در نظام جمهوری اسلامی باید شفاف باشد، گفت: باید منابع و مصارف و خائن و خادم را بشناسیم، باید میزان واردات، تولید و صادرات را بدانیم. قاضی پور نایب در ادامه سخنان خود در برنامه «مناظره» شبکه یک سیما افزود: چرا کمیسیون بهداشت مجلس، طرح تحقیق و تفحص ما از جمله تحقیق و تفحص از عملکرد طرح تحول سلامت، مسایل مالی و غذا و دارو را رد کرد و چرا نمی خواهید شفاف سازی شود؟ وی ادامه داد: اگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی این سه تحقیق را می کرد به نفع شما بود. قاضی پور با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به دو بخش درمان و اقتصادی تقسیم می شود گفت: کسی حق ندارد سهم یک بخش را بر دارد و آقایانی که برداشتند در دادگستری پرونده دارند. وی افزود: دادستان اسبق تهران بابت این موضوع در قوه قضاییه محاکمه شد. در ادامه قربانی نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز مسبوق به سابقه نبود که در عرض یک ماه سه تحقیق و تفحص از یک دستگاه توسط تعداد خاصی از نمایندگان مجلس که تعداد آنها از تعداد انگشتان دست کمتر است مطرح شود. وی خطاب به قاضی پور افزود: اگر کمیسیون بهداشت مجلس به تحقیق و تفحص شما قاطعانه رای منفی داد شما می توانید بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، تحقیق و تفحص را به صحن علنی مجلس بیاورد و در آن جا تصمیم گیری شود. در ادامه قاضی پور گفت: شما ۱۰ روز فرصت داشتید تا طرح تحقیق و تفحص را تایید یا رد کنید چرا آن را یکسال نگه داشتید؟ وی با بیان اینکه باید میزان واردات، تولید و صادرات را بدانیم، افزود: باید بدانیم چه کسانی داروی هندی وارد و جلد آن را عوض کرد و آن را گران فروخت. قاضی پور گفت: باید ببینیم چرا داروهای بیماری های خاص در کشور ترکیه ارزان اما در کشور ما گران است. در ادامه قربانی افزود: آقای قاضی پور خودش موافقت خود را با تجمیع تحقیق و تفحص در کمیسیون بهداشت را اعلام کرد، اگر می دانستم، نامه ایشان را به اینجا می آوردم شاید وی یادش رفته است. وی افزود: در رابطه با منابع و مصارف ما هم باور داریم که منابع و مصارف باید درست باشد، یکی از امتیازات ما همگام کردن منابع و مصارف است./ انتهای پیام / صداو سیما
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Δ