جواز تأسیس احداث پالایشگاه پلاسمای خون انسانی در زمینه انواع فرآورده های مشتق از خون در استان گیلان صادره شده است. به گزارش مهر گیلان ، جواز تأسیس احداث پالایشگاه پلاسمای خون انسانی در زمینه انواع فرآورده های مشتق از خون در استان گیلان صادره شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با […]

جواز تأسیس احداث پالایشگاه پلاسمای خون انسانی در زمینه انواع فرآورده های مشتق از خون در استان گیلان صادره شده است.

به گزارش مهر گیلان ، جواز تأسیس احداث پالایشگاه پلاسمای خون انسانی در زمینه انواع فرآورده های مشتق از خون در استان گیلان صادره شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این مطلب افزود: برای اجرای طرح مذکور حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برآورد شده است.
علی منتظری تصریح کرد؛ این طرح در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنای ۸/۲ هکتار احداث می گردد و برای ۴۴۰ نفر نیز بصورت مستقیم شغل ایجاد می نماید.
وی با بیان این مطلب که مواد اولیه پالایشگاه، پلاسمای خون می باشد گفت: فرآورده های پلاسمایی پالایش شده عمدتاً شامل فاکتور انعقادی ۸ ، فاکتور انعقادی ۹، آلبومین با غلظت های مختلف و ایمونوگلوبین های تزریقی عضلانی و وریدی می باشد.
بنابر اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این طرح در مرحله آغاز احداث در شهرستان شفت بوده و مجوزهای لازم در زمینه تهیه زمین، تاییدیه سازمان غذا و دارو و… در حال انجام می باشد.
وی ابراز امیدواری کرد؛ این اقدام بتواند کشور را از ورود مشتقات و تجهیزات پلاسمایی خون انسانی از خارج از کشور بی نیاز نماید.

لازم به ذکر است با وجود ۵ کارخانه داروسازی برند و صاحب نام در استان، انتظار می رود گیلان در آینده نزدیک، به قطب داروسازی کشور تبدیل گردد./ انتهای پیام