تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته دوم لیگ جهانی مقابل تیم آرژانتین با نتیجه سه بر ۲ پیروز شد. به گزارش مهر گیلان ؛ تیم های ایران و آرژانتین در حالی امروز به مصاف هم رفتند که در بازی دیشب هر ۲ از برد ناکام بودند البته اهمیت نتیجه این مسابقه برای […]

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته دوم لیگ جهانی مقابل تیم آرژانتین با نتیجه سه بر ۲ پیروز شد.

به گزارش مهر گیلان ؛ تیم های ایران و آرژانتین در حالی امروز به مصاف هم رفتند که در بازی دیشب هر ۲ از برد ناکام بودند البته اهمیت نتیجه این مسابقه برای آرژانتین بسیار زیاد است زیرا این تیم در حال حاضر با یک برد و سه امتیاز در رتبه دوازدهم سطح یک لیگ جهانی قرار دارد و ناکامی در این مسابقه امید ولاسکو برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی را بسیار کمرنگ خواهد کرد.
نکته جالب اینکه تیم ملی والیبال آرژانتین در دو مسابقه هفته دوم خود مقابل صربستان و بلژیک در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی از حمایت تماشاگران ایرانی برخوردار بود، اما در آخرین مسابقه دیگر این حمایت را نخواهد داشت.
والیبال مردان آرژانتین در سال ۲۰۱۷ نوزدهمین بار در لیگ جهانی شرکت می کند، اما این کشور تاکنون مدالی در این رقابت ها به دست نیاورده است.
تیم ملی والیبال ایران هم اکنون با دو برد و پنج امتیاز در رتبه نهم جدول ۱۲ تیمی سطح یک لیگ جهانی قرار دارد و پیروزی در این مسابقه امیدهای ایران را برای صعود به مرحله نهایی بیشتر خواهد کرد. هر چند که ملی پوشان ایران در هفته سوم لیگ جهانی حریفان قدرتمندی همچون آمریکا، روسیه و لهستان را پیش رو دارند.
تیم های ایران و آرژانتین در لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که ایران در هر دو مسابقه سه بر دو به پیروزی رسید.
ترکیب آغاز کننده تیم ایران را در این بازی سعید معروف٬ عادل غلامی٬ فرهاد قائمی٬ میلاد عبادی‌پور٬ مهدی مرندی٬ محمد موسوی عراقی و امیر غفور تشکیل دادند.

ست اول
تیم ملی والیبال ایران در ست نخست٬ سومین دیدار از هفته دوم لیگ جهانی مقابل تیم آرژانتین با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ پیروز شد.
در این دیدار ولاسکو که سابقه سرمربی گری در ایران را داشت به خوبی بازیکنان ایران را می شناخت و با ترکیبی متفاوت در بازی ظاهر شد.

در ابتدای ست امتیازات ۲ تیم به طور پایاپای پیگیری می شد و ۲ تیم در پی جبران باخت دیشب بودند.
مدافعان بازیکنان تیم آرژانتین تا حدودی ضعیف بود و سعید معروف از این موضوع با دادن پاس‌های کوتاه به هم تیمی‌هایش برای امتیازآوری نهایت استفاده را کرد.

آبی پوشان آرژانتین امشب با چهره‌ای متفاوت ظاهر شدند و در پی تکرار بردی که در آخرین رویارویی با ایران کسب کردند٬ بودند. کولاکوویچ در امتیاز ۱۲ بر ۸ زمانی که شاگردان ولاسکو از ایران پیش افتاده بودند تقاضای وقت استراحت کرد تا نکات فنی را به آن ها گوشزد کند.

محمدجواد معنوی‌نژاد با آمدن به بازی توانست امتیازات خوبی را در ادامه کار برای ایران به دست آورد و اختلاف پوئن به وجود آمده را کاهش دهد. دریافت‌های خوب وی باعث شد تا تاکتیک های ارائه شده به خوبی اجرا کنند.

آبی پوشان آرژانتین همه تلاش خود را به کار گرفتند تا این ست را به نفع خود به پایان برسانند و با روی آوردن به برنامه های تاکتیکی سرعتی باز هم اختلاف امتیاز خود را افزایش دادند اما بازیکنان ایران به خصوص آبشارهای معنوی‌نژاد مانع از ادامه این موضوع شد.

در امتیاز ۲۲ بر ۲۳ کولاکوویچ نسبت به برخورد توپ با دست بازیکنان آرژانتین اعتراض کرد و همین موضوع باعث شد تا مساله از طریق ویدئوچک بررسی شود و بازی دقایقی وقفه به وجود آمد و داوران بعد از صدور رای های مختلف٬ به نفع تیم ایران رای را صادر کردند و ۲ تیم در عدد ۲۳ با هم برابر شدند.

ست دوم
تیم ملی والیبال ایران در ست دوم٬ سومین دیدار از هفته دوم لیگ جهانی مقابل تیم آرژانتین با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد.
کولاکوویچ بعد از این که محمدجواد معنوی نژاد در ست نخست به عنوان تک ستاره در اکثر برنامه های تاکتیکی ظاهر شد در ست دوم از این بازیکنان در ابتدا به جای فرهاد قائمی در ترکیب استفاده کرد. دریافت کننده قدرتی تیم ملی هم به خوبی به اعتماد سکاندار تیم ملی پاسخ مثبت داد.
قدرت این ستاره جوان و آینده ساز والیبال ایران تا حدی بود که اکثر پاس های سعید معروف به وی ختم شد و معنوی‌نژاد هم به خوبی اعتماد بازیکنان را پاسخ مثبت داد.

در مقابل شاگردان ولاسکو هم که شناخت کافی از تیم ایران و ضعف های آن داشتند در امتیازآوری هم پای قرمزپوشان کشورمان پیش رفتند. اما بازیکنان ایران به دنبال بالا بردن اختلاف امتیاز خود با حریف بودند تا با خیال راحت‌تری کار را دنبال کنند در این امر هم موفق‌تر از حریف عمل کردند. زمانی که تیم ایران از حریف خود ۴ امتیاز پیش افتاد شاگردان حریف از نظر روی و روانی دچار مشکل شدند و همین موضوع ولاسکو را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد و بازیکنان این تیم پس از ورود به زمین ضعف‌های خود را تا حدودی برطرف کردند. با وجود این که تیم ایران در این ست عملکرد موفقی را داشت اما ضعف توپ‌گیری بازیکنان ایران در انتهای زمین مقابل آبشارهای حریف محسوس و مشهود بود.

ست سوم
تیم ملی والیبال ایران در ست سوم٬ آخرین دیدار از هفته دوم لیگ جهانی مقابل تیم آرژانتین با نتیجه ۲۵بر ۲۰ شکست خورد.
از آن‌جا که شاگردان کولاکوویچ در این ست به دنبال برد نهایی بازی و آرژانتینی‌ها در صدد ادامه کار در ست چهارم بودند کار حساس‌تر از ۲ ست گذشته پیش رفت.

معنوی‌نژاد با بازی خوب خود در ۲ ست گذشته به نوعی حضورش را در ترکیب آغاز کننده بازی تثبیت کرد و دیگر خبری از حضور فرهاد قائمی در بازی نیست.

اشتباهات فردی والیبالیست‌های آبی پوش در این ست هم مانند گذشته تکرار شد آن‌ها در سرویس و دفاع اشتباهاتی داشتند که باعث افزایش امتیاز تیم ایران شد.

بازی پایاپای ۲ تیم همانند ست ابتدای بازی در این ست تکرار شد به طوری که آن‌ها در عدد ۹ با هم به برابری رسیدند و آرژانتینی‌ها با آنالیز دقیق خود توانستند از ضعف توپگیری انتهای زمین ایران استفاده کنند و در امتیازآوری برای دقایقی از تیم ملی کشورمان پیش افتند.

دفاع روی تور ایران هم در این ست تا حد زیادی با مشکل همراه بود و اسپک‌های آبی پوشان به خوبی به امتیاز تبدیل شد. مهار محمدجواد معنوی‌نژاد ستاره ۲ ست گذشته تیم ایران در این ست در دستور کار شاگردان ولاسکو قرار گرفت و در اجرای آن هم تا حد زیادی موفق بودند و دیگر خبری از آبشارهای این بازیکن جوان ایرانی نبود و آن‌ها اختلاف امتیاز خود را تا پنج پوئن هم پیش بردند.

ست چهارم
تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم٬ آخرین بازی از هفته دوم لیگ جهانی مقابل تیم آرژانتین با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ شکست خوردند.
بازیکنان تیم ملی کشورمان که ست گذشته را به خاطر دست کم گرفتن حریف واگذار کردند در این ست به خود آمدن اما از طرفی شاگردان ولاسکو به این خودباوری رسیدند که توانایی گرفتن امتیاز از تیم ایران در ورزشگاه آزادی را دارند و با اعتماد به نفس بالاتری کار را دنبال کردند.

امتیازات برخلاف تصورات و پییش بینی ها یکی پس از دیگری میان ۲ تیم به طور مساوی تقسیم می شد. شاگردان کولاکوویچ به خوبی از ضعف دفاع روی تور حریف به نفع خود در کسب پوئن استفاده کردند و توانستند اختلاف امتیاز خود را با حریف به عدد سه برسانند.

ضعف تیم ایران در منطقه چهار همچنان ادامه دارد و کسی نیست در این قسمت از زمین مانع از امتیازآوری آرژانتینی‌ها شود. خطاهای فردی بازیکنان در زدن سرویس بازهم این اختلاف به وجود آمده را به حداقل رساند.

بازیکنان ایران با بهره گیری از ضعف توپ‌گیری داخل میدان آبی پوشان هم موفق به امتیازآوری شدند. نکته قابل توجه در این بازی عدم تمایل بازیکنان ۲ تیم نسبت به اجرای برنامه های سرعتی و گرایش به سمت برنامه‌های قدرتی بود٬ البته در اکثر مواقع نتیجه بخش بود اما زیبایی اصلی والیبال به سرعت است.

بازیکنان کشورمان همانند گذشته بعد از این که از حریف پیش افتادند آن‌ها را دست کم گرفتند و با از دست دادن امتیازات متوالی آرژانتینی‌ها به خوبی ۴ پوئن عقب افتاده خود را جبران کردند و از ایران در امتیازآوری هم پیش افتادند و ملی پوشان برای برد مقابل حریفی که ۲ بازی گذشته خود را واگذار کرده بود به زحمت افتادند.

ست پنجم
ست پنجم از دیدار پایانی هفته سوم از رقابت های لیگ جهانی والیبال با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به نفع تیم ایران به پایان رسید.
بازیکنان آرژانتین که به خوبی شکست خود را به برد در ست‌های سوم و چهارم تبدیل کردند در این ست که در یک قدمی برد پیش آمده بودند با قدرت بالاتری کار را دنبال کردند از طرفی قرمزپوشان ایران٬ هم پای آن ها امتیازآوری کردند.

در این ست فرهاد قائمی به جای معنوی نژاد که در ست چهارم مهار شده بود و فضا برای اجرای توانایی‌هایش نداشت وارد زمین شد دریافت کننده چپ دست ایران به خوبی توانست در موقعیت های حساس برای ایران امتیازآوری کند. / انتهای پیام