در راستای سرمایه گذاری در بخش صنایع و کارهای تولیدی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان سمینار مدیریت مصرف را برای ۱۱ ارگان بطور رایگان برگزار کرد. به گزارش مهر گیلان ، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای […]

در راستای سرمایه گذاری در بخش صنایع و کارهای تولیدی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان سمینار مدیریت مصرف را برای ۱۱ ارگان بطور رایگان برگزار کرد.
به گزارش مهر گیلان ، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در جمع اصحاب رسانه های جمعی با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف بیان داشت:
شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با همکاری سازمان بهره وری انرژی ایران«سابا» سمینار مدیریت مصرف را بطور رایگان برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انجمن نابینایان استان گیلان، سازمان محیط زیست استان گیلان، خبرنگاران رسانه های جمعی، مشترکین بزرگ صنعتی استان گیلان، شرکت نفت استان گیلان، کمیته امداد امام خمینی استان گیلان، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان، انجمن مهندسین برق استان گیلان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار کرد. این سمینارها با هدف کاهش مصرف و علی الخصوص کاهش پیک مصرف در تابستان برگزار شد که از مهمترین مزایای آن می توان به، عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان در بخش تولید و شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع و اختصاص سرمایه گذاری مربوطه در بخش صنایع و کارهای تولیدی، کاهش آلاینده های زیست محیطی به مقدار بسیار زیاد و کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی در سطح جهانی بیان داشت:
در سطح جهانی از مدیریت مصرف انرژی به صورت عام یا مدیریت مصرف انرژی برق به عنوان ششمین سوخت کره زمین یاد می کنند. یعنی اعتقاد دارند بعد از نفت ، گاز ، گازوئیل، انرژی های تجدید پذیر و انرژی هسته ای ، ششمین سوخت ، مدیریت مصرف انرژی برق است و ازآن به عنوان انرژی پاک یاد می شود .
مهندس بلبل آبادی با بیان اینکه سمینار مدیریت مصرف برای سایر دستگاهها و ارگانهایی که اعلام آمادگی نمایند بطور رایگان برگزار خواهد شد، افزود: ما اعتقاد داریم که بایستی در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا مشترکین محترم استفاده صحیح ، بهینه و هوشمندانه از انرژی برق را مد نظر قرار دهند. میزان سرانه متوسط مصرف انرژی برق در ایران ۲۵۰۰ کیلووات است که این میزان در جهان ۸۰۰ کیلووات است. به عبارتی ما سه برابر متوسط جهانی انرژی برق مصرف می کنیم. همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده ، شدت مصرف انرژی در ایران ۵ برابر متوسط جهانی است. این آمارها نشان می دهد که باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد. از مهمترین اقدامات در این زمینه فرهنگ سازی در زمینه استفاده صحیح از انرژی برق است. با فرهنگ سازی ، صرفه جویی و مدیریت مصرف می توان بجای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای برق، از این سرمایه در اشتغال و تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بهره گرفت.