با حضور مسئولان استانی مراسم معارفه دکتر مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت برگزار شد. به گزارش مهر  گیلان ، در ابتدای این مراسم که صبح امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در سالن همایش های نیروی انتظامی رشت برگزار شد دکتر مسعود نصرتی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: مجلس معارفه ای تدارک […]

با حضور مسئولان استانی مراسم معارفه دکتر مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت برگزار شد.

به گزارش مهر  گیلان ، در ابتدای این مراسم که صبح امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در سالن همایش های نیروی انتظامی رشت برگزار شد دکتر مسعود نصرتی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: مجلس معارفه ای تدارک دیده شد تا در کنار هم قرار بگیریم و میثاقی برای حرکت داشته باشیم.

شهردار رشت افزود: فضایی که به واسطه اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهروندان خوب و با فرهنگ شهر باران به وجود آمد بار سنگینی بر دوش من گذاشته است و باید با اتحاد و همدلی اهداف و ماموریت های تعریف شده را پیش ببریم.

وی ضمن تشکر از همه نمایندگان رشت در مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مردم خوب و با اصالت و با هویت شهر باران تصریح کرد: معارفه در سالن ۷۰۰ نفره که مملو از جمعیت است حتما انتظار شروعی با اقتدار را به همراه دارد. امیدوارم به خواست خدا و با گام های استوار رو به جلو حرکت کنیم.

دکتر مسعود نصرتی خاطر نشان کرد: برنامه ای که برای شهرداری رشت ارائه کردم با عنوان شکوفایی رشت ارائه شده است و این شکوفایی هنوز دیر و دور نیست.

وی با اعلام اینکه شهر رشت در گذشته در جمع پنج شهر صاحب زیر ساخت بوده است اما امروز از آن جایگاه فاصله گرفته است افزود: باید در کنار هم و با کمک یکدیگر برای برگرداندن رشت به جایگاه واقعی که شایسته مردم رشت باشد تلاش کنیم.

دکتر نصرتی ضمن تشکر از حضور دکتر حاج محمدی مشاور عالی سازمان برنامه بودجه کشور اظهار امیدواری کرد که با حمایت های دکتر نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه بودجه به شکوفایی رشت با توجه به صنعت گردشگری و محیط زیست شهری دست یابیم.

شهردار رشت با اعلام اینکه بیست سال است موضوع دو رودخانه رشت و تالاب عینک و سراوان مطرح می شود و در مورد آن بحث و گفتگو صورت می گیرد گفت: با اتحاد و همدلی و بهره مندی از ظرفیت های ملی کار را با اقتدار آغاز خواهیم کرد و مشکلات را از پیش رو برمی داریم.

وی با اشاره به دیداری که به همراه رئیس شورای اسلامی شهر رشت در سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت اظهار داشت: برنامه هایی برای بهبود وضعیت محیط زیستی رشت داریم و ثبت تالاب عینک رشت به عنوان بزرگترین تالاب درون شهری کشور را دنبال می کنیم.

شهردار رشت همچنین در خصوص مساله سراوان نیز گفت: طی جلسه ای که با معاون سازمان شهرداری ها داشتیم توافقات اولیه صورت گرفت تا همانند استان همجوار که بودجه ۱۴۰ میلیاردی زباله سوز را به طور کامل دریافت کرده است ما هم بودجه مربوطه را دریافت کنیم.

دکتر مسعود نصرتی با بیان اینکه شهر رشت با محقق شدن بودجه ۳۹۲ میلیارد تومانی نقد و غیر نقد سال ۹۵ و تا این لحظه ۱۷۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ اداره نمی شود تصریح کرد: در بحث پرداخت حقوق ها نگرانی هایی وجود دارد و تعهداتی نیز در برابر پیمانکاران داریم و همانطور که رئیس شورای شهر اشاره کرد بزرگترین برنامه ما جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی خواهد بود.

شهردار رشت همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص مطالبات شهرداری رشت پرداخت و تصریح کرد: نیاز به همکاری همه دستگاه ها داریم.

وی با اشاره به حدفاصل انتخاب به عنوان شهردار رشت و صدور حکم از سوی وزیر کشور، گفت: در این مدت در رشت به عنوان یک شهروند حضور داشتم تا با پیگیری امور در انجام فعالیت ها یک ماه جلو باشیم.

دکتر نصرتی با تاکید بر اینکه حتما برای مدیران شرایط ثبات مدیریتی به وجود می آید افزود: در خصوص تحقق برنامه چشم انداز رشت و ورود سرمایه گذار نیز از ظرفیت های متخصصین بهره مند خواهیم شد.

شهردار رشت با اشاره به ورودی بالای گردشگران به گیلان تصریح کرد: این بزرگترین ظرفیت خدادادی است که در این شهر وجود دارد و اگر صنعت گردشگری به خوبی رونق بگیرد مشکل اشتغال جوانان نیز که از دغدغه های مردم و مسئولین است رفع خواهد شد.

نصرتی آسفالت را یکی از نیاز های اولیه رشت دانست و گفت: مسائل اینچنینی برنامه نیست و وظیفه شهرداری است و برنامه ها در دفترچه رشت به سوی شکوفایی به شورای شهر ارائه شده است.

وی در ادامه گفت: بسیار خوشحالم که مورد اطمینان قرار گرفتم و خدا را شاکرم که در خدمت یک شهر فرهنگی، با اصالت و با هویت هستم و در این شهر نقش شهردار را دارم. برای سناریویی که برای رشت نوشته خواهد شد همه شهروندان تاثیر گذار خواهند بود و در آینده ای نه چندان دور اطمینان شهروندان با مشارکت و همدلی جلب خواهد شد.

شهردار رشت افزود: اگر خانواده بزرگ شهرداری به خوبی در کنار هم قرار بگیرند و همدلی و تعامل با دستگاه ها وجود داشته باشد بودجه محقق شده شهر ۸۰۰ هزار نفری ۳۹۲ میلیارد تومان نخواهد بود و اقدامات موثرتری صورت خواهد گرفت.

دکتر نصرتی با اشاره به حضور حدود ۱۰۰ نفر میهمانان ویژه از قزوین از این عزیزان قدردانی کرد و در ادامه سخنان خود گفت : امیدوارم در پایان دوره ۴ ساله کارنامه ای ارائه کنیم که عملکرد درخشان شورای پنجم را نشان دهد.

وی ادامه داد: آرای قاطع اعضای شورا برایم ارزشمند بود و کار سخت و دشواری در پیش داریم اما با اتحاد و همدلی مشکلات را رفع خواهیم کرد.

شهردار رشت همچنین برای شروع کار خواستار فرصتی اندک از کارکنان و پیمانکاران شد و گفت: از کارکنان و پیمانکاران می خواهیم در ابتدای راه کمی بیشتر همراهی کنند تا با کمک مسئولین استانی گام های مثبت و موثری برداریم.

دکتر نصرتی با اعلام اینکه پرسنل شهرداری با حداقل حقوق و حداکثر توان حرکت می کنند بیان داشت: امیدواریم حمایت های دادستان محترم را پررنگ داشته باشیم و مطالباتمان را وصول کنیم که این موضوع برای شروع برایمان اهمیت ویژه ای دارد.

وی همچنین از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: تا امروز بسیار خوب در راستای کمک به شهر حرکت کرده اند و امیدواریم کارها به خوبی پیش برود و در راستای پیش بردن برنامه ها جلساتی را با متخصصین برگزار می کنیم.

دکتر نصرتی در ادامه گفت: از جایگاه واقعی رشت دور شده ایم و این حق مردم رشت نیست. برای رسیدن به آن جایگاه به تلاش مصاعف نیازمندیم و رسیدن به آن هنوز دیر و دور نیست.

وی با تاکید بر به کار گیری جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی گفت: در قزوین نیز چنین رویکردی داشتیم و در رشت پررنگ تر به آن خواهیم پرداخت.

شهردار رشت در پایان صحبت های خود از ارائه برنامه شش ماهه خبرداد و گفت: امیدوارم بتوانیم گزارش خوبی به مردم ارائه کنیم.

سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت: می خواهیم اقتصاد شهر را بر مبنای صنعت گردشگری رونق دهیم

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن خیر مقدم به خانواده معزز شهدا به طور ویژه خوشامد گفت و اظهار داشت: خانواده شهدا روی سر همه ما جا دارند.

سید امیرحسین علوی همچنین با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) افزود: امیدوارم از این ایام درس بگیریم و همگی عاقبت به خیر شویم.

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی صحبت های خود را در خصوص مدیریت شهری رشت آغاز کرد و گفت: پس از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر رشت و پیش از آغاز به کار شورای پنجم، منتخبین مردم جلساتی را به صورت هفتگی برگزار کردند و شورا در فضای آرامی کار را پیش برد و نهایتا در کمتر از دو هفته از آغاز به کار رسمی شورا شهردار رشت انتخاب شد.

علوی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار پس از عبور از فیلترهای متوالی و همفکری با نخبگان صورت گرفت تصریح کرد: خوشحالم که فردی با تجربه، شناخته شده و موفق با اکثریت قاطع آرای منتخبین مردم در شورا انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه ملاک ما برای انتخاب شهردار توانمندی ها و تجارب افراد بوده است خاطرنشان کرد: دکتر نصرتی در بین همکاران شهرداری قزوین از محبوبیت بالایی برخوردار بود و حتی به طور غیر مستقیم از ما می خواستند که به نحوی تصمیم گیری شود تا از شهرداری قزوین نروند. امروز هم شاهد حضور میهمانان ویژه ای از قزوین هستیم که نشان دهنده این محبوبیت است.

سید امیرحسین علوی در ادامه گفت: به عنوان جوان ترین عضو، مسئولیت سال اول شورا با اعتماد همکاران عزیز به بنده سپرده شده است و هرچند اقدامات بزرگی در شورای چهارم صورت گرفته است اما همچنان با چالش های عمیقی در رشت مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دکتر سالاری استاندار گیلان به دلیل حضور در شهرهایی که با مشکل آبگرفتگی مواجهند نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند افزود: اگر امروز در رشت با مشکل آبگرفتگی مواجه نیستیم به واسطه اجرای پروژه جمع آوری آبهای سطحی در شورای چهارم است. به روز شدن طرح تفصیلی، احداث پارک ها، افزایش دو و نیم برابری بودجه شهرداری رشت در یک دوره چهار ساله و ثبت رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو نمونه هایی است که به واسطه برنامه ریزی های صورت گرفته در شورای چهارم رخ داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به موضوع بدهکاری های شهرداری رشت به کارکنان و پیمانکاران پرداخت و خواستار حمایت دستگاه های قضایی، حاکمیتی و ذی ربط شد و گفت: اگر امروز به شهرداری رشت کمک نشود با بحران مواجه خواهیم شد. البته این به معنای توقف چرخ توسعه رشت نیست اما این مشکلات وجود دارد و از نهادهای مرتبط درخواست کمک داریم.

علوی با انتقاد از مسدود شدن حساب شهرداری رشت خاطر نشان کرد: شاهد عدم همکاری برخی دستگاه ها با شهرداری رشت هستیم و حساب شهرداری رشت به راحتی مسدود می شود یا در موردی دیگر دو ماه مدیران تلاش می کنند و بودجه ای به استان می آید اما مدیری این بودجه را غیرقانونی می داند و این بودجه به شهرداری اختصاص نمی یابد. شهرداری رشت امروز مظلوم واقع شده است و اگر تا امروز سرپا مانده است به واسطه نیروهای توانمندی است که با پیگیری و تلاش خود مانع از ایجاد یک بحران اجتماعی شده اند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات فرامرز جمشیدپور افزود: در دوران سرپرستی شهرداری رشت منابع خوبی جذب شد و اگر این منابع مالی نبود امروز با مشکلات بیشتری مواجه بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر رشت به دنبال تحول اقتصادی در رشت است خاطر نشان کرد: اعضای شورا در کمیسیون های پنجگانه می خواهند اقتصاد شهر را بر مبنای صنعت گردشگری رونق دهند و در این راستا برنامه هایی وجود دارد که اولین مورد آن محیط زیستی است.

علوی ادامه داد: نیازی به بیان مشکلات و آلودگی های رودخانه های رشت، تالاب عینک و سراوان نیست و همه از آن مطلعند. این مسائل باید به زودی رفع شود. هرچند بودجه ای ۵۰ میلیاردی برای آن در نظر گرفته شده است اما تخصیص ۱۵ میلیارد دردی را دوا نمی کند. مردم امروز خواستار رفع این مشکلات هستند و ما هم به عنوان منتخبین مردم پیگیر آن خواهیم بود.

وی ثبت تالاب شهر رشت، پروژه های بازآفرینی و شهر خلاق را نمونه هایی از برنامه های رونق اقتصادی بر مبنای گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مشکل اشتغال جوانان را رفع کنیم باید سراغ کارهای اینچنینی برویم.

سید امیرحسین علوی افزود: امروز شورای اسلامی شهر رشت می خواهد کارهای بزرگ انجام دهد. اعضای این شورا می خواهند پشت به پشت هم کارهای بزرگی برای رشت رقم بزنند و قدم های بزرگی بردارند و این نیاز به قول من به عنوان رئیس شورا ندارد و خواسته همه همکاران است. در شورای چهارم هم علی رغم سرو صداهایی که گاها آزاردهنده بود اما کارهای بزرگی انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: شورا و شهرداری باید برنامه های زائد و منحرف‌کننده و حرف‌های غیرمرتبط به کار را که عده‌ای به آن مبتلا بوده و هستند را کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.

سید امیرحسین علوی در ادامه بر اجرایی شدن طرح شورایاری ها در شورای پنجم تاکید کرد و گفت: این طرح که در شورای چهارم مصوب شده بود در این دوره در راستای افزایش مشارکت مردم به مرحله اجرا در می آید.

وی همچنین به مشکلات کارکنان شهرداری رشت پرداخت و ادامه داد: من از دل بسیاری از کارکنان این مجموعه خبر دارم. ایجاد فضایی آرام و شاداب از ضرورت های امروز شهرداری رشت است و باید همه در کنار هم برای ایجاد این فضا تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: روحیه خستگی ناپذیر و تلاش وافر شرط پیشرفت و تحول این شهر است و شهرداری به ایجاد منابع مالی پایدار و شفافیت مالی نیازمند است و این دغدغه بسیاری از عزیزان است.

علوی در پایان با بیان اینکه امیدوارم روزی که دکتر نصرتی به درجه ای بالاتر ارتقا پیدا می کند با چشمان اشکبار شهردار را بدرقه کنیم با یک بیت شعر سخن خود را به پایان برد: گفت فریاد رسی گر نبود ما هستیم نه بترسید کسی گر نبود ما هستیم.

فرامرز جمشیدپور سرپرست سابق شهرداری رشت: امروز شهرداری با تجربیات ارزشمند آمده است که به دنبال سعی و خطا نیست

در بخش دیگری از جلسه امروز فرامرز جمشیدپور ضمن تشکر از اعضای شورای چهارم و پنجم رشت بابت اعتماد و سپردن مسئولیت سرپرستی شهرداری رشت، گفت: امروز شهرداری نیامده است که بخواهد با سعی و خطا شهر را مدیریت کند بلکه شهرداری آمده است که تجربیات ارزشمندی دارد و این تجربیات را در اختیار رشت و شهروندان قرار می دهد.

سرپرست سابق شهرداری رشت در ادامه به مشکلات مالی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: اگر تعامل و همدلی نباشد شهرداری به بیماری حادی دچار می شود. اما در سایه تعامل این مشکلات طی یک یا دو سال به ملی رفع خواهد شد.

فرامرز جمشیدپور با اشاره به تصمیم در خصوص رشد بودجه شهرداری رشت اظهار داشت: سال گذشته بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی بسته شد و از آنجا که مناقصات پروژه های عمرانی باید در نیمه اول سال برگزار شود پروژه ها آغاز شد اما در پایان سال به اندازه تعهدات ایجاد شده محقق نشد و وصولی کمتر از ۵۰ درصد بود و باعث ایجاد بدهی شد.

وی افزود: امسال نیز ابتدا بودجه ای ۱۲۰۰ میلیاردی به شورا ارائه شد که با دقت نظر کمیسیون برنامه بودجه و اعضای شورا با این رقم مخالفت شد و نهایتا بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی بسته شد که بخش عمده ای از آن رقم نیز محقق نشد و امروز شهرداری رشت ۴۰۰ میلیارد بدهی قطعی جاری و عمرانی دارد.

جمشیدپور با اشاره به جزییاتی از بدهی های شهرداری رشت اظهار داشت: امروز پس از پیگیری های نمایندگان و مدیران مربوطه بودجه ای وارد استان شده است و همه باید کمک کنند که این بودجه به شهرداری رشت برگردد و بخش عمده ای از مشکلات کارکنان رفع شود.

سرپرست سابق شهرداری رشت با انتقاد از مسدود شدن حساب های شهرداری رشت در ادامه به پروژه هایی که در دوره سرپرستی افتتاح و یا آماده بهره برداری شد اشاره کرد و افزود: پروژه های آبهای سطحی درنقاطی مثل قلعه سرا، پستک، زرجوب، مطهری، بخت پسند و حمیدیان از جمله این پروژه ها بوده است. همچنین فاز دوم پارک دانشجو، زمین فوتبال چمن مصنوعی، چندین فضای مکث و پل عابر پیاده، آسفالت معابر، ایجاد خانه مهربانی و سرای محله در منطقه یک، فاز اول پروژه حرم مطهر خواهر امام(س)، انعقاد قرارداد ۲۰ دستگاه اتوبوس با وام ۴ درصد، تعمیر ماشین آلات سازمان عمران و مناطق که پیش از آن از کار افتاده بودند و می توانند در بحران به کمک رشت بیایند از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

فرامرز جمشیدپور همچنین آبنمای بوستان ملت، ساختمان مرکزی شهرداری، مرکز کنترل ترافیک و بازگشایی دو خیابان را از جمله پروژه های دیگری دانست که با تزریق مالی کوچک در آینده ای نزدیک افتتاح می شوند.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی به موضوع بازسازی اتوبوس ها در قزوین پرداخت و گفت: انتظار داریم مسئولین مربوطه سریعا به وعده های خود در خصوص تحویل اتوبوس ها عمل کنند.

جمشیدپور در پایان از پرسنل شهرداری رشت طلب حلالیت کرد و گفت: اگر باعث آزردگی کسی شده ام حلالیت می طلبم. در ادامه با حضور مسئولین از زحمات فرامرز جمشیدپور در دوران سرپرستی تقدیر به عمل آمد.

حجت شعبانپور معاون عمرانی استاندار گیلان: اگر قصد داریم مشکل به طور زیربنایی رفع شود باید به دنبال مدیریت واحد و یکپارچه شهری باشیم

حجت شعبانپور معاون عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: دکتر سالاری با توجه به سیل شلمان و بازدید از منطقه نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند و برای دکتر نصرتی در شهرداری آرزوی توفیق و سربلندی داشتند.

وی ضمن تبریک به شهردار جدید رشت اشاره ای به سوابق درخشان مسعود نصرتی داشت و برای شهردار رشت آرزوی موفقیت کرد.

شعبانپور همچنین پارک چمارسرا و جنگل ۴۵۰ هکتاری را از جمله اقدامات خوب مدیریت شهری در راستای افزایش فضای سبز دانست و در ادامه به برخی طرح ها که می تواند به کاهش مشکلات مدیریت شهری کمک کند پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: طرح جامع حمل و نقل، مدیریت واحد شهری، لایحه درآمد پایدار، لایحه مدیریت پسماند با اولویت استان های شمالی و لایحه امور استخدامی شهرداری ها از جمله مواردی است که می تواند کمک شایانی به مدیریت شهری کند.

وی ادامه داد: نمی شود فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد اما ۲۳ دستگاه اختیارات متفاوتی در شهر داشته باشند. در چنین شرایطی برای راه اندازی یک پل عابر پیاده هم به مشکل بر می خوریم. اگر قصد داریم مشکل به طور زیربنایی رفع شود باید به دنبال مدیریت واحد و یکپارچه شهری باشیم.

شعبانپور افزود: دوران تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز های غیرمجاز و کسب درآمد از این طریق به پایان رسیده است و نباید برای درآمد زایی به فروش کیفیت زندگی شهروندان و ماده ۱۰۰ تکیه کنیم و حق آیندگان را نادیده بگیریم. امروز رشت نیاز به درآمد پایدار و سرمایه گذار دارد و لازمه جذب سرمایه گذار، مدیریت واحد شهری است تا سرمایه گذار بداند یک نفر اختیار شهر را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات دفن زباله در سراوان و شیرابه های آن خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران مختلفی وارد مذاکره شده اند اما یکی از مشکلات این است که قیمت برق برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی ندارد. دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری نیز پیگیر این موضوع هستند و باید با کمک یکدیگر نسبت به این موضوع اقدامات موثری انجام دهیم.

حجت شعبانپور در ادامه بر بحث تفکیک زباله از مبدا و راه اندازی زباله سوز تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به لایحه امور استخدامی شهرداری ها اظهار داشت: مظلوم ترین کارکنان، کارکنان شهرداری هستند و این لایحه می تواند به ساماندهی این کارکنان کمک کند.

شعبانپور ضمن تشکر از شهرداران سابق رشت و سرپرست شهرداری گفت: از دکتر نصرتی انتظار داریم حرکت بر اساس برنامه را در دستور کار قرار دهند. یکی از آفت های نظام اداری بی ثباتی مدیران است. توجه به پرسنل و ثبات مدیریتی را در نظر بگیرند و امیدواریم در کنار هم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در پایان با اشاره به دیدارهایی که با دکتر نصرتی داشته است تصریح کرد: افکار ایشان برای ما جای امیدواری دارد.

در پایان این مراسم دکتر مسعود نصرتی به عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت معارفه شد.

در این مراسم علاوه بر مدیران و کارکنان شهرداری، دکتر حاج محمدی مشاور عالی سازمان برنامه بودجه کشور، سردار اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان، سرهنگی محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور گیلان، سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهررشت، حجت جذب، حامد عبدالهی، فاطمه شیرزاد، محمد حسین علیپور، محمدحسن عاقل منش، فرهام زاهد، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی و احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، ساحره میرسیدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس و رئیس کمیسیون اصل نود، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس، حجت الاسلام مصطفوی دادستان رشت، سیروس شفقی فرماندار رشت، قربانعلی محمدپور مدیرکل محیط زیست گیلان، سعید آگشته شهردار آبیک، هادی الماسی شهردار اسبق رشت، عبدالرضا قاسمیان رئیس نظام مهندسی گیلان، حدود صد میهمان ویژه و ۱۰ تن از اعضای شورای قزوین، مرجانه گلچین هنرمند رشتی و مطرح کشور، مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، فیروز فاضلی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، برخی اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر رشت و چندین و چند چهره دیگر حضور داشتند./ انتهای پیام