رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت: تغییر در سبک زندگی و نظارت دقیق تر بر مواد غذایی ای که بر سر سفره مردم قرار می گیرد، برای تامین سلامت همه جانبه در جامعه ضروری است در این زمینه فست فودها و غذاهای چرب بزرگترین تهدید کننده، سلامت بشر است. به گزارش […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت: تغییر در سبک زندگی و نظارت دقیق تر بر مواد غذایی ای که بر سر سفره مردم قرار می گیرد، برای تامین سلامت همه جانبه در جامعه ضروری است در این زمینه فست فودها و غذاهای چرب بزرگترین تهدید کننده، سلامت بشر است.


به گزارش مهر گیلان ، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طی نشستی با اصحاب رسانه، با اشاره به ۱۶ اکتبر، (۲۴ مهر ماه) روز جهانی غذا، اظهار کرد: مقوله غذا یکی از مواردی است که در تامین سلامت مردم نقش بسزایی دارد و با توجه به جمعیت شناور استان، گیلان به عنوان یکی از نقاط پرجاذبه به شمار می رود و این امر تامین مسایل بهداشتی و به تبع آن نظارت حوزه های بهداشتی را دو چندان می کند.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: نقش و رسالت دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین سلامت افراد جامعه و در کنار آن عمده فعالیت های دانشگاه پیشگیری از ابتلا به بیماری ها است که این امر، بسیار مهم است.
وی بیش از ۷۳ درصد علت مرگ و میر را ناشی از بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان ها و حوادث خواند و یادآور شد: در این خصوص میزان فعالیت فیزیکی، سبک و نوع غذایی را که مردم استفاده می کنند، بسیار موثر است. استفاده مردم از فست فودها و غذاهای چرب بزرگترین تهدید کننده، سلامت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به این امر که کمبود مواد غذایی در کشورها می تواند موجب مرگ و میر انسان شود، چاقی و کم تحرکی نیز موجب بروز بیماری های غیر واگیر است.
دکتر یوسف زاده ضمن تشریح تدوین سند بیماری های غیر واگیر از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۴، استفاده از نشانگرهای راهنمای تغذیه ای را اولین گام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در محصولات غذایی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ۸۵ درصداز محصولات غذایی گیلان دارای این نشانگر هستند و این اقدام ارزشمند نیازمند اطلاع رسانی است.
در ادامه به سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه از سوی رییس سازمان غذاو دارو وزارت بهداشت و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاسخ داده شد. گفتنی است: نشست خبری روز جهانی غذا با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذاو دارو کشور، رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اصحاب رسانه در محل سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.