پیشنهاد دکتر نصرتی مبنی بر اینکه اعضای شورای اسلامی رشت و رییس پارک علم و فناوری گیلان در آینده به دور از هرگونه تشریفات، به تشکیل کار گروه هایی برای اقتصاد، ترویج فرهنگ گردشگری و موارد مربوط به سواحل گیلان بپردازند؛به  گزارش مهر  گیلان ،  شهردار رشت در نشست صمیمی با کشورهای اعضای شبکه پارک […]

پیشنهاد دکتر نصرتی مبنی بر اینکه اعضای شورای اسلامی رشت و رییس پارک علم و فناوری گیلان در آینده به دور از هرگونه تشریفات، به تشکیل کار گروه هایی برای اقتصاد، ترویج فرهنگ گردشگری و موارد مربوط به سواحل گیلان بپردازند؛به  گزارش مهر  گیلان ،  شهردار رشت در نشست صمیمی با کشورهای اعضای شبکه پارک های علم و فناوری که شامگاه شنبه با محوریت شهر خلاق، کسب و کارهای خلاقانه و جهانی شدن در تالار گفتگوی این شهر برگزار شد بر سه مقوله گردشگری ، اقتصاد و توسعه برنامه های مربوط به سواحل تاکید کرد و اظهار داشت : پیشنهاد می شود که اعضای شورای اسلامی رشت و رییس پارک علم و فناوری گیلان در آینده به دور از هرگونه تشریفات، به تشکیل کار گروه هایی برای اقتصاد، ترویج فرهنگ گردشگری و موارد مربوط به سواحل گیلان بپردازند.

مسعود نصرتی با بیان اینکه در ایران، پیشامد برنامه ها در اولویت قرار دارد گفت: تمرکز برروی سه مساله بیان شده به معنای عمل به برنامه ششم است و این مهم برای گیلان در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می شود این کارگروه با هماهنگی متولیان امر، راه اندازی شود.

شهردار رشت: افزود: بی شک مجمع جهانی شهرهای اسلامی و همچنین مجمع جهانی جاده ابریشم سه موضوع مطرح شده را هدایت خواهند کرد.

رییس شورای اسلامی رشت نیز با بیان اینکه این شورا به فکر به کارگیری ایده های صادقانه در راستای مدیریت شهری و توسعه اقتصادی است گفت: شورای پنجم به این باور رسیده است که روش های سنتی برای اداره شهر مدرن، پاسخگو نیست بلکه باید به دنبال ایده های خلاقانه بود و این روش نیز مدتی است که در رشت آعاز شده است.

سید امیر حسین علوی افزود: شورای پنجم تمایل دارد تا از ظرفیت پارک علم و فناوری برای تبدیل این خلاقیت ها به فناوری ملموس استفاده شود و دراین زمینه نیز باید از تجارب موفق دنیا بهره برداری کند.

وی از بدنه شهرداری خواست تا با جدیت بیشتر ی پیگیر روابط مناسب با شبکه خلاق در شهرهای مسلمان جهان باشند.
سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز به عنوان تنها بانوی عضو شورای اسلامی در این‌نشست ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گفت: امید است که کارگروه های تشکیل شونده دراین زمینه، بتوانند در جهانی شدن رشت به ویژه در بحث خوراک حلال، دستاوردهای مطلوبی رافراهم آورند.

فاطمه شیرزاد با اشاره به توانمندی های زنان در کشورهای اسلامی، آنان را بازوان قدرتمند در حوزه های مدیریتی یاد کرد و بیان داشت: زنان گیلانی در توسعه اقتصادی این استان بسیار نقش آفرین بوده و تلاش های فراوانی برای توسعه اقتصادی انجام می دهند.

وی حضور زنان گیلانی در عرصه های اجتماعی را مرهون امنیت در کشور دانست و خاطر نشان کرد: باید دستاوردهای بیشتری با ایجاد کارگروه های مختلف و با به کار گیری بانوان ‌متخصص در کشورهای اسلامی تشکیل داد و آن را تداوم بخشید.

در این جلسه همچنین رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مهمانان در این شهر به معرفی رشت به عنوان شهر اولین ها پرداخت.

محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه این شهر در صد سال گذشته بعنوان دروازه اروپا شناخته شده بود گفت: رشت زادگاه بزرگانی همچون پروفسور” مجید سمیعی” به عنوان بزرگترین جراح مغز در جهان و میرزا کوچک خان جنگلی بعنوان مرد مبارز در نهضت مشروطه است.

وی با اشاره به صحبت های شهردار رشت پیرامون سه موضوع مطرح شده افزود: خروجی چنین نشستی باید در قالب اقتصاد، سواحل و گردشگری نمود پیدا کند.

در ادامه ، رییس پارک علم و فناوری گیلان نیز بر همکاری با کشورهای اسلامی در چهارچوب تعریف های معین تاکید کرد و اظهار داشت: این تعاریف در چند روز آینده توسط این پارک تعیین می شوند.

مجید متقی طلب همچنین از تلاش های مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پیرامون برقراری ارتباط های مورد نیاز با کشورهای اسلامی و همکاری صمیمانه وی با پارک علم و فناوری گیلان قدردانی کرد.

وی با بیان این جمله از پروفسور حسنی که مسلمانان فرصت های زیادی برای پیشرفت داشتند اما به دلیل تعلل، این فرصت ها را از دست داده اند خاطر نشان کرد: باید به همان اقتدار مسلمانان در هزار سال گذشته برگردیم و این‌مهم به دلیل توانمندی های مسلمانان امکانپذیر است.
مدیر ارتباطات امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه کشورهای مسلمان، شهرهای عضو راه ابریشم ، شهرهای عضو شبکه خلاق یونسکو در این‌ جلسه حضور دارند گفت: امید است که بتوانیم نتایج تفاهم‌نامه را به پروژه های مشارکت جهانی تبدیل کنیم.

فاطمه قدیمی حرفه گفت: پیشنهاد حاضران توسط دبیرخانه پارک علم و فناوری کشورهای مسلمان در دبیرخانه رشت دریافت می شود./ انتهای  پیام