رئیس سازمان چای: زمان برداشت برگ سبز چای تا ۵ آبان تمدید شد و چایکاران می توانند آنها را به کارخانه های فعال تحویل دهند. به گزارش مهر  گیلان ،  محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور گفت: این مهلت قال تمدید نیست و تاکنون ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و بیش از ۱۰۷ هزار […]

رئیس سازمان چای: زمان برداشت برگ سبز چای تا ۵ آبان تمدید شد و چایکاران می توانند آنها را به کارخانه های فعال تحویل دهند.

به گزارش مهر  گیلان ،  محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور گفت: این مهلت قال تمدید نیست و تاکنون ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و بیش از ۱۰۷ هزار تن برگ سبز چای تا پایان مهر از چایکاران خریداری شده است.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب در پایان دوره بهره برداری، بخشی از چایکاران موفق به برداشت چای و تحویل آن به کارخانه های فرآوری چای نشدند که به منظور بهره مند شدن چایکاران از شرایط بهتر، فرصت ویژه ای برای تولیدکنندگان این بخش در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت برداشت برگ سبز چای هر سال تا ۳۰ مهر است، تصریح کرد: زمان برداشت برگ سبز چای برای چایکاران تا پنجم آبان تمدید شد و چایکاران می توانند برگ سبز برداشت شده را به کارخانه های فعال در منطقه تحویل دهند.
روزبهان با اشاره به اینکه حدود ۴۰ کارخانه برای دریافت چای تا ۵ ابان فعال خواهد بود، تاکید کرد : ظرفیت کارخانه های فرآوری چای کشور حدود ۳ هزار و ۹۰۰ تن است که در برخی روزهای اردیبهشت ۳ هزار و ۵۰۰ تن برگ چای برداشت، خریداری و به کارخانه ها تحویل شد.
با پیش بینی برداشت ۵۰۰ تا ۷۰۰ تنی برگ سبز چای در روزهای آینده،به فعالیت تمام یکصد و ۵۱ کارخانه فرآوری چای نیازی نیست.
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۲۰۱ میلیارد تومان از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است ، گفت : از این میزان چای خریداری شده ۷۳ درصد چای درجه یک و بقیه چای درجه دو بوده و حدود ۲۳ هزار تن چای خشک تاکنون استحصال شده است.
روزبهان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۹ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد برگ سبز خریداری شده از چایکاران پرداخت شده، تصریح کرد: بقیه مطالبات چایکاران بزودی با وصول سهم کارخانه ها و سهم دولت پرداخت می شود.
روزبهان از کاهش ۲۳ درصدی برداشت برگ سبز چای در سال ۹۶ خبر داد و افزود: به دلیل بارش استثنائی در سال ۹۵، میزان برداشت برگ سبز چای به ۱۳۹ هزار تن رسیده بود، اما امسال میزان برداشت حدود ۱۱۰ هزار تن پیش بینی می شود.
رئیس سازمان چای کشور اضافه کرد : برداشت برگ سبز چای در سال ۹۳ حدود ۶۵ هزار تن و در سال ۹۴ حدود ۸۷ هزار تن بود./ انتهای پیام