پلنگ ایرانی زخمی مشهور به آرزو پس از طی چندین ماه دوره درمان و بازیابی سلامتی به زادگاهش استان گیلان بازگشت و صبح امروز در زیستگاه طبیعی خود ارتفاعات شهرستان رودسر رهاسازی شد.   به گزارش  مهر گیلان، پلنگ رودسر، مشهور به آرزو که دی ماه سال نود و پنج درحالیکه بدلیل گرفتارشدن در تله […]

پلنگ ایرانی زخمی مشهور به آرزو پس از طی چندین ماه دوره درمان و بازیابی سلامتی به زادگاهش استان گیلان بازگشت و صبح امروز در زیستگاه طبیعی خود ارتفاعات شهرستان رودسر رهاسازی شد.

 

به گزارش  مهر گیلان، پلنگ رودسر، مشهور به آرزو که دی ماه سال نود و پنج درحالیکه بدلیل گرفتارشدن در تله سیمی و تقلای زیاد برای رهانمودن خود به شدت از ناحیه ستون فقرات و نخاع آسیب دیده بود و درد فراوانی را تحمل می کرد و توان راه رفتن نداشت طبق توصیه دامپزشکان قرار بود که با روش مرگ آرام از زندگی پر رنج خود خلاص شود اما با پیگیری های بعمل آمده، توسط دکتر فتاحیان متخصص جراحی دامپزشکی مورد عمل قرار گرفت و خوشبختانه پس از طی دوره ده ماهه درمان و پشت سر گذاشتن آزمون های مختلف از جمله اثبات توانایی خود در شکار زنده در نهایت با رای کمیته تخصصی کارشناسان و دامپزشک معالجش توانست به طبیعت و زیستگاه خود بازگردد.

این پلنگ ماده پنج ساله که از شهرت بسیاری نزد فعالان محیط زیست و حیات وحش برخوردار است صبح امروز با حضور محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و تیموری مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور و کارشناسان امر در ارتفاعات روستای سجیدان رودسر رها سازی شد.

بازگشت این گونه زیبا و در خطر انقراض به طبیعت برگ زرینی است از کارنامه کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکان حرفه ای کشور که ثابت کرد در صورت وجود عزم جدی و کار گروهی و کارشناسی میتوان غیرممکن ها را ممکن ساخت و از این توانایی ها در راه حفظ محیط زیست و حیات وحش بهره برد.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان از تمامی کسانی که برای بازگشت بزرگترین گربه سان غرش کننده ایران به آغوش طبیعت تلاش نمودند صمیمانه قدردانی می نماید./ انتهای پیام