حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور در برنامه رادیویی زنده دریچه از رادیو رشت به بیان مطالبی در خصوص وضعیت گازرسانی و چگونگی مصرف گاز در استان پرداخت. به گزارش مهر گیلان – در ابتدای این گفتگو مهندس اکبر ضمن عرض تسلیات بجهت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در زلزله استان کرمانشاه […]

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور در برنامه رادیویی زنده دریچه از رادیو رشت به بیان مطالبی در خصوص وضعیت گازرسانی و چگونگی مصرف گاز در استان پرداخت.

به گزارش مهر گیلان – در ابتدای این گفتگو مهندس اکبر ضمن عرض تسلیات بجهت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در زلزله استان کرمانشاه آخرین وضعیت بهره مندی استان گیلان از نعمت گاز را بیان نمود.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمام شهرها بجز ماسوله (بجهت دارا بودن بافت تاریخی) و ۱۸۵۵ روستای استان از نعمت گاز بهره مند می باشند و متوسط درصد بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی استان به ۹۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با عنوان این خبر که طرح گازرسانی به ۹۰ روستای استان در حال اجرا می باشد گفت: بر اجرای کامل پروژه بند «ق»، امکان بهره مندی ۲ الی ۳ درصد دیگر از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز ایجاد خواهد شد.

مهندس اکبر گفت: هزینه گازکشی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پای علمک بر عهده شرکت گاز استان می باشد ولی هزینه لوله کشی در داخل منازل بر عهده خود مشترک می باشد.

وی ادامه داد: روستاهایی که در طرح هادی قرار دارند امکان بهره مندی از گاز را خواهند داشت و روستاها و یا افرادی که خارج از این طرح ساکن می باشند با پرداخت قدرالسهم می توانند گازدار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این موضوع که در سال گذشته ۹/۶ میلیارد مترمکعب گاز در استان مصرف شده است اظهار داشت: در سال ۹۵ با وجود سرمای گسترده، شاهد هیچگونه قطعی گسترده گاز در استان نبودیم که این مهم با تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم شرکت گاز و رعایت صرفه جویی در مصرف گاز توسط مشترکین فهیم گیلانی محقق شده است.

مهندس اکبر اظهار داشت: عملیات توسعه ای گاز در استان به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و این شرکت در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشترکین اجرای پروژه های کیفی مانند پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب گاز را در اولویت قرار داده است.

وی با اعلام این مطلب افزود: در این سیستم کنتورخوان با مراجعه به درب منزل و قرائت کنتور، صورتحساب گاز را در محل چاپ گرفته و در اختیار مشترک قرار می دهد و بر اساس بررسی های بعمل آمده این طرح سبب افزایش سطح رضایتمندی مشترکین عزیز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان از تمام گیلانیان فهیم خواست با مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز، علاوه بر کمک به همکاران شرکت گاز درجهت پایداری شبکه گاز در استان، هزینه کمتری را بابت گازبها متحمل شده و این انرژی پایان پذیر را برای نسل های بعدی نیز حفظ نمائیم.

(بند ق بندی در تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور است که بر اساس آن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار که هزینه گازرسانی به هر خانوار در مناطق سردسیر کمتر از ۶ میلیون تومان باشد باید از نعمت گاز برخوردار شوند)/ انتهای پیام