استاندار صبح امروز در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان گفت: با حمایت از افرادی که در معرض ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل هستند و هدایت آنان به سمت کسب علم، آمار این بخش صفر خواهد شد. به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه با تسلیت مصیبت درگذشت جمعی از هموطنان […]

استاندار صبح امروز در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان گفت: با حمایت از افرادی که در معرض ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل هستند و هدایت آنان به سمت کسب علم، آمار این بخش صفر خواهد شد.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه با تسلیت مصیبت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه‌‌ی زلزله‌ی اخیر افزود: مردم گیلان باتوجه به تجربه‌ی تلخ زلزله‌ی رودبار با ابعادی بیشتر از زلزله‌ی اخیر قطعاً بار این مصیبت را درک می‌کنند و همه‌ی مردم و دستگاه‌های امدادرسان، خدمت‌رسانی را وظیفه‌ی خود می‌دانند.

وی تقویت بنیه‌ی علمی دانش آموزان را یک امر ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تعیین اولویت‌ها در راستای تقویت بنیه‌ی دانش‌آموزان قطعاً از لحاظ کیفی به آینده‌ی آنان و تحصیل در دانشگاه و رشته‌های معتبر بسیار کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم جلوگیری از اکتفاء صرف به مسائل کمی در بخش‌های مختلف تأکید و تصریح کرد: مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان برای جامعه بسیار ضروری است.

وی افزود: بخشی از تقویت بنیه‌ی علمی و کمک به قبولی در رشته‌های بهتر جزء وظایف والدین است.

وی گفت: در این خصوص کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا اولویت‌بندی‌ها و نیازهای ضروری را تعیین و به صورت چابک‌تر تصمیم‌گیری شود.

استاندار گیلان اقدامات مبنایی و اصولی از سنین پایه در دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: علی‌رغم اینکه در کوتاه مدت با حمایت از دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های کنکور و آشنایی با مهارت‌های تست‌زنی می‌توان اقدام کرد اما برای یک دوره‌ی بلند مدت با اقدامات مبنایی نتایج مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی خواستار یک اقدام مشترک در حمایت از خانه‌های علوم در شهرستان‌ها توسط آموزش و پرورش، دانشگاه گیلان و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شهرداری‌ها شد و گفت: حمایت از خانه‌های علوم قطعاً انگیزه‌های بسیاری در دانش آموزان ایجاد می‌کند و باید تلاش شود تا این اقدام دولتی نشود.

دکتر سالاری بر ضرورت تشویق محیطی دانش‌آموزان موفق و ممتاز تأکید و تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سفرهای شهرستانی اجرا می‌کنیم تقدیر از دانش آموزان ممتاز است.

وی فرهنگ سازی در موضوع کسب علم و برگزاری مسابقات مختلف و ایجاد رقابت در بین دانش‌آموزان را از رسالت‌های مهم صدا و سیما عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات علمی در بین مناطق مختلف آموزش و پرورش توسط صدا و سیما قطعاً تأثیر بسزایی در انگیزه‌های دانش‌‌آموزان در حوزه‌ی کسب علم خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان تجزیه و تحلیل پیشرفت تحصیلی دانش‌‌آموزان در مقاطع مختلف را یک امر مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بررسی دقیق وضعیت یک درس در مناطق و مدارس سطح استان باید با جدیت دنبال شود تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی گردد.

وی بر ضرورت کاهش آمار بازماندگان از تحصیل تأکید کرد و افزود: هرچقدر بتوانیم بازماندگان از تحصیل را حمایت و به سمت کسب عمل هدایت کنیم قطعاً آمار این افراد صفر خواهد شد.

استاندار گیلان افزود: از همه‌ی دستگاه‌ها، نهادها و مردم می‌خواهم تا برای جلوگیری از ترک تحصیل افراد اقدام و هرگونه حمایت را به انجام برسانند.

وی برگزاری نشست مشترک شوراهای آموزش و پرورش را اقدام مثبتی دانست و گفت: در برگزاری چنین نشست‌هایی نباید صرفاً به شکل برگزاری، تشریفات و گزارش عملکرد اکتفا کرد بلکه باید به محتوا، سیاست‌ها و طرح‌های ابلاغی توجه ویژه شود.

دکتر سالاری شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض وصولی دانست و گفت: انتظار این است تا شهرداری‌ها علاوه بر وظایف و تکالیف مشخص در موضوع آموزش و اقدامات فرهنگی تلاش بیشتری کنند.

وی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: این اقدام برای افزایش درک دانش‌آموزان از دوران دفاع مقدس است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: در این مسیر نباید صرفاً به دنبال افزایش آمار باشیم بلکه تأمین سلامت و ایمنی دانش‌آموزان از هر موضوعی مهمتر است./ انتهای پیام