محمد صادق حسنی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی  در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی رشت که با حضورجمعی از دهیاران وشوراهای اسلامی بخش مرکزی رشت درسالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: ایران با وحدت و همبستگی توانسته رشد چشم گیری در بخش های مختلفی داشته باشد. به گزارش  مهر گیلان ، نماینده […]

محمد صادق حسنی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی  در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی رشت که با حضورجمعی از دهیاران وشوراهای اسلامی بخش مرکزی رشت درسالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: ایران با وحدت و همبستگی توانسته رشد چشم گیری در بخش های مختلفی داشته باشد.

به گزارش  مهر گیلان ، نماینده مردم شهرستان رشت با بیان اینکه امروز ایران دراین  برهه زمان شرایط مطلوبی داشته در منطقه حرف اول را در  رشد  و توسعه میزند گفت : دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمین جهان هستند.

حسنی به هفته وحدت اشاره کرد افزود: گروهک داعش را دشمنان نظام و اسلام راه اندازی کردند که به اسم اسلام بزرگترین ضربه را بر پیکره نظام وارد کنند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختلاف بین شیعه و سنی  بزرگترین تهدید دشمنان بود.

وی افزود: هم دلی و وحدت یکی از رمزهای موفقیت ملت ایران در برابرترفندهای دشمنان بود.و امروز مابیشتر  از  هر  چیز  دیگری  به  وحدت نیاز  داریم

وی با تاکید بر اینکه اصولگرا و اصلاح طلب  و دیگر حزب ها درایران با وحدت و هم دلی در توسعه ایران گام خواهند برداشت اظهار کرد: شورا ها و دهیاران باید از ظرفیت نمایندگان در راستای توسعه روستایی بیش از پیش بهره گیرند.

حسنی به قاچاق برنج در کشور اشاره و اظهار کرد: طبق پیگیری های صورت گرفته  ۱۸۰هزار تن قاچاق برنج درطی چهار ماه وارد کشور شده است.

وی  افزود :مرجع  تصمیم  گیرنده در موردبرنج برعهده  وزارت   جهاد  کشاورزی  است  .    طبق   آمار   جهاد  کشاورزی   مصرف  هر  شخص  ایرانی  ۳۶   کیلو   برنج  است.  که برای  جمعیت   ۸۰ میلیونی  طبق آمار جهاد  کشاورزی  ۲  هزار و ۴۰۰ تن است . که  بر این اساس  ما نیم  میلیون   کسری برنج  داریم. این  در حالی  است  که یک  میلیون  و ۶۰  هزار  تن   برنج   وارد  کشور  شده است  .

وی با اشاره به اینکه  اکثرحاشینه نشین ها روستاییان تشکییل داده اند اذعان کرد: حاشیه نشینی و فقر در روستاها نتیجه بی توجهی به تولیدات روستا و زحمات کشاورزان است.

وی با تاکید بر اینکه به کشاورزان توجه ویژه ای شود گفت :توجه به کود کشاورزی، فراهم کردن بازار فروش و .   … از مقوله‌های که مسئولان باید بدان توجه کنند.

حسنی به کم  آبی  در استان اشاره  کردو افزود  : ما دراستان  گیلان  ۱۵  میلیادر متر مکعب بارندگی  داریم که مصرف  آب شالیزاران  کل  استان گیلان  در بهترین  شرایط ۲ میلیادر متر معکب است.  که  با  داشتن  سد ی با ذخیره  ۱  میلیادر متر  مکعبی   تنها  ۱ میلیارد  متر مکعب  دیگر  کمبود  آب  خواهیم  داشت این در حالی است  که  ۶  میلیارد  متر مکعب آب شیرین  وارد دریای  خزر شده و تبدیل  به آب شور  می شود  . و از ۸  سد  لاستیکی  تنها  ۱  سد  به  بهر برداری رسید . وی کم  آبی   برای  استان  را  مسئله ای  غیر قابل  قبول   دانست .

در پایان مراسم هر یک از روسای شوراها و دهیاران انتقادات و پیشنهادات را عنوان و پاسخ لازم جهت رفع موانع را دریافت کردند./ انتهای پیام