در راستای بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی، اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان پورسینا رشت، افتتاح شد. به گزارش مهر  گیلان ؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک -رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مراسم افتتاح اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: […]

در راستای بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی، اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان پورسینا رشت، افتتاح شد.

به گزارش مهر  گیلان ؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک -رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مراسم افتتاح اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: این بخش با اهداف درمان حاد سکته‌ مغزی، پیشگیری از عوارض، پیشگیری ثانویه از سکته‌ مغزی مجدد، تسریع به حرکت درآوردن مجدد بیماران و فراهم کردن بازتوانی در مراحل اولیه به بهره برداری رسیده است.
 وی افزود: بخش استروک، یکی از بخش‌های بیمارستانی است که منحصر به بستری بیماران سکته‌ مغزی بوده و هدف آن مراقبت و درمان بیماران سکته‌ مغزی در فاز حاد و دوره‌ی ناپایدار است.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: با مراجعه بیماران سکته مغزی ظرف مدت کمتر از ۳ ساعت پس از بروز این بیماری، این امکان فراهم می شود تا با تزریق مناسب دارو های خاص، لخته های خون ایجاد شده ناشی از سکته مغزی در داخل عروق، از بین رفته و جریان خون به مغز برگردانده شود.

دکتر یوسف زاده چابک، با اشاره به این که، هر چه زمان انتقال فرد به بیمارستان کمتر شود، احتمال بهبودی فرد بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تعداد زیادی از افراد پس از بروز سکته مغزی نمی توانند از عهده کارهای روزمره زندگی خود برآیند و نیازمند کمک دیگران هستند که در صورت اقدام سریع و به موقع، می توان تا حد زیادی از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

این مقام مسوول، گفت: در یک سال اخیر، بیش از ۲۰۰ بیمار سکته مغزی با مراجعه به بیمارستان پورسینا با دریافت مراقبت های ویژه، از خطرات ناشی از سکته و عوارض آن نجات یافته اند.

وی افزود: با افتتاح بیمارستان پرفسور سمیعی در سایت لاکان نیز خدمات رسانی به بیماران سکته مغزی افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم زشکی گیلان، با بیان این مطلب که با افتتاح این بخش، امکانات و تجهیزات پیشرفته تری در اختیار بیماران سکته مغزی قرار می گیرد، اظهار امیدواری کرد: با ارایه خدمات مطلوب، گام های موثری در بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی در رشت و سایر بیماران اعزامی از شهرستان های استان برداشته شود.

اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با ۸ تخت و زیربنای ۷۸ متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۵میلیارد ریال، ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از مسوولین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کارکنان دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت افتتاح شد. گفتنی است: بیمارستان پورسینا در سال ۹۵ با اجرای مناسب برنامه مدیریت بیماری های سکته مغزی، در لیست بیمارستان های منتخب وزارت بهداشت قرار گرفت.

در حال حاضر بخش داخلی اعصاب بیمارستان پورسینا، علاوه بر این ۸ تخت استروک، دارای ۴۰ تخت بستری نیز می باشد./ انتهای پیام