رشت- نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی «ردیف دستگاهی» گیلان به همت انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در اسفندماه جاری برگزار می شود. به گزارش مهر گیلان ، نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی «ردیف دستگاهی» به همت انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اسفند ماه جاری در این […]

رشت- نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی «ردیف دستگاهی» گیلان به همت انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در اسفندماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مهر گیلان ، نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی «ردیف دستگاهی» به همت انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اسفند ماه جاری در این استان برگزار می شود.

این جشنواره در دو بخش موسیقی سازی و آواز با هدف تقویت بنیه موسیقی و شناسایی استعدادهای استان گیلان برگزار می شود.

در بخش موسیقی سازی در سازهای  سه تار، تار، سنتور، عود، قانون، کمانچه، نی و در بخش آواز نیز شرکت کنندگان می تواند در سه رده سنی شرکت کنند.

در بخش آواز در رده سنی «الف»متولدان سال ۱۳۷۵ به بعد، در رده سنی «ب» متولدان ۶۷ تا ۷۴ و در رده سنی «ج» متولدان سال ۶۶ به قبل مجاز به شرکت هستند.

گروه سنی الف، یک سوم ردیف شامل دو دستگاه و یک آواز (به طور مثال، شور، سه گاه، ابوعطا)، گروه سنی ب ، نصف ردیف به طور مثال ( شور، سه گاه، همایون، ابوعطا، دشتی) و گروه سنی ج، کل ردیف را باید اجرا کنند.

شرکت کنندگان باید در یکی از ردیف های موسیقی ایرانی تسلط و احاطه لازم را داشته و آثار خود را اجرا کنند.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در تابستان آینده نیز جشنواره موسیقی نواحی استان گیلان نیز برگزار می شود./  انتهای پیام / مهر/ گیلان