چهار کانون آلوده به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان شناسایی شده است. به گزارش مهرگیلان، نشستی امروز با این موضوع با حضور مدیران کل دامپزشکی ، حفاظت محیط زیست ، مسئولان بهداشتی ، دستگاه های مربوط و فرمانداران شهرستان های آستانه اشرفیه ، انزلی و لاهیجان که کانون های آنفولانزای فوق حاد پرندگان […]

چهار کانون آلوده به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان شناسایی شده است.

به گزارش مهرگیلان، نشستی امروز با این موضوع با حضور مدیران کل دامپزشکی ، حفاظت محیط زیست ، مسئولان بهداشتی ، دستگاه های مربوط و فرمانداران شهرستان های آستانه اشرفیه ، انزلی و لاهیجان که کانون های آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند تشکیل شد.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان در این نشست با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی شفاف و به موقع به مردم و مشارکت دادن جامعه در فرایند مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت : بدون مشارکت مردم استان مقابله همه جانبه با این بیماری ممکن نیست.
نادرعبدالله پور ضمن درخواست از دانشگاه علوم پزشکی برای اطلاع رسانی و آموزش مردم در زمینه آنفولانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد افزود : در صددیم با ایجاد ایستگاه های ضدعفونی در مبادی ورودی استان در مناطق لوشان ، رودسر و آستارا ، همکاری اعضای پایگاه های مقاومت بسیج محلات ، مانع شیوع این بیماری دراستان شویم.
مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز با بیان اینکه تاکنون چهار کانون آلوده به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان شناسایی شده است گفت : هزار و ۲۶۰ قطعه طیور بومی در چهار روستای شهرستان های رشت ، رضوانشهر و صومعه سرا معدوم شده است که در این زمینه ۲۲ میلیون تومان غرامت ، از محل اعتبارات ملی سازمان دامپزشکی پرداخت خواهد شد.
سهراب عاقبتی همچنین از معدوم سازی ۲ هزار قطعه پرنده وحشی در پارک ملی بوجاق کیاشهر خبرداد و افزود : اگر شکار پرندگان مهاجر و خرید و فروش آن در بازارهای محلی کنترل نشود این بیماری مشترک بین انسان و پرندگان خسارات و تبعات جبران ناپذیری به بارخواهد آورد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز همکاری همه دستگاه های اجرایی را، راه حل برون رفت از این مشکل دانست و گفت : باید در اسرع وقت با ساخت حوضچه های ضد عفونی در حاشیه تالاب های امیر کلایه ، بوجاق و انزلی از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.
۱۶ استان درگیر خطر شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند.
ممانعت از شکار پرندگان وحشی ، دفن بهداشتی تلفات ، ممنوعیت ورود مردم به مناطق بحرانی و جمع آوری پرندگان از بازارهای محلی از راه های کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان است./  انتهای پیام