شهردار رشت تاکید کرد : ساخت تونل بهشت برای نخستین بار در کشور در راستای برند سازی خوراک شناسی شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری نمی تواند ملک جدید برای بازگشایی مسیر خریداری کند تاکید کرد : استاندار و مراجع قضایی برای خریداری ملک و بازگشایی مسیرهای شهر باید ورود کنند. به گزارش مهر  گیلان […]

شهردار رشت تاکید کرد : ساخت تونل بهشت برای نخستین بار در کشور در راستای برند سازی خوراک شناسی شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری نمی تواند ملک جدید برای بازگشایی مسیر خریداری کند تاکید کرد : استاندار و مراجع قضایی برای خریداری ملک و بازگشایی مسیرهای شهر باید ورود کنند.

به گزارش مهر  گیلان ، شهردار این‌کلانشهر در جلسه ستادی با معاونان و مدیران خرید اتوبوس و بهینه سازی ناوگان حمل و نقل را بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: از این پس برای تحقق اهداف شهرداری، برای این امر مدیر پروژه افزوده می شود و این مدیریت در تمام شهرداری ها وجود دارد.

مسعود نصرتی گفت : می طلبد که نیروهای زیادی به امورات موضوعی و با اهمیت در شهرداری بپردازند.

تاکید بر برند سازی در بحث خوراک شناسی و ساخت تونل بهشت برای نخستین بار در کشور

وی با بیان اینکه باید برند سازی ویژه ای با موضوع خاص برای رشت تعریف شود افزود: این برند سازی می تواند به صورت کوتاه مدت و بدون هزینه در بحث خوراک شناسی اتفاق بیفتد.

شهردار رشت ادامه داد : در این مورد، سرمایه گذار پیشنهاد ساخت تونل بهشت به طول ۴ کیلومتر داده است و بوستان ملت بهترین مکان برای اجرای چنین پروژه ای است.

به گفته نصرتی تونل بهشت در کشور وجود ندارد و ساخت آن برای نخستین بار در کشور و در رشت انجام می شود .

وی خاطر نشان‌کرد : اگر پروژه خاصی در شهر وجود داشته باشد و در رسانه ها نیز اطلاع رسانی شود بی تردید باز خورد خوبی در جذب گردشگر خواهد داشت.

شهردار رشت گفت : اقداماتی همچون ایجاد باغ پرندگان، تونل بهشت و مرکز خرید، برند سازی شهر را امکان‌پذیر می کند.

بخشی از امورات مسکن مهر ارتباطی به شهرداری ندارد

نصرتی همچنین در مورد مشکلات موجود در منطقه مسکن مهر نیز بیان کرد: در رشت پروژه هایی از جنس مسکن مهر که حق و حقوق فراموش شده ای دارند وجود دارد.

وی گفت: بخشی از امورات مسکن مهر بر عهده شهرداری گذاشته شد در حالی که انجام آن همچون جمع آوری آب های سطحی هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.

شهردار رشت ادامه داد : مسکن مهر سایتی مستقل بوده و مستقل نیز باید هدایت شود.

نصرتی با اشاره به بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت به اداره دارایی خاطر نشان کرد: سایر شهرداری های کشور، با دریافت اعتباراتی، بدهی خود را پاس کرده اند زیرا اطلاع رسانی برای دریافت اعتبارات برای آنان به موقع انجام شده است اما این ضعف در رشت وجود داشته و درنهایت شرایط دریافت اعتبارات برای این شهر مهیا نشد.

وی با بیان اینکه پشت درهای بسته نمی توان مدیریت کرد گفت: سایر شهرها اوراق قرضه خود را منتشر کرده اند اما رشت به تامین مالی سنتی مشغول بوده است و با این روش نیز کاری از پیش نمی رود.

شهردار کلانشهر رشت بر لزوم ‌پیگیری طلب ها و راهکارهای تامین منابع مالی تاکید و تصریح کرد: ادارات تابعه درصدد تهاتر بیمه هستند اما بیمه نیز نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان بدهی داشته و پیگیری این مساله نیز نیاز به مدیر موضوعی دارد .

نصرتی با اشاره به درنظرگرفتن جایزه خوش حسابی برای شهروندان و استقبال شهروندان از این اقدام گفت: مراقبت از این پروژه باید اعمال شده و مدیران مناطق باید در مدیریت این مساله ورود کنند .

وی با تاکید بر تراز پروژه های اقتصادی و غیر اقتصادی افزود : همه پروژه ها باید اقتصادی بوده و جمع پروژه ها نیز باید سود اقتصادی به همراه داشته باشد.‌

۲ هزار پرونده تخریبی در شهر وجود دارد/ چنین آماری فاجعه آمیز است

شهردار رشت همچنین در مورد موضوع طرح تفصیلی نیز بیان داشت: در شهر ۲ هزار پرونده تخریبی وجود دارد در حالی که این پرونده ها سرمایه های ملی بوده و چنین آماری فاجعه آمیز است.

نصرتی گفت: سه ماه برای بازنگری طرح تفصیلی فرصت لازم است و در این مدت نیز باید برابر طرح تفصیلی قبلی کار شود.

مدیر سایت مرکز سراوان معرفی و مستقر خواهد شد

وی در ادامه پیرامون حل مشکلات مربوط به زباله در منطقه سراوان نیز افزود: قرار شد یک مدیر سایت به طور ثابت در مرکز سراوان معرفی و ۲ دستگاه سمپاش با توانایی ۶ لیتر بر ثانیه مشغول به کار شوند.

شهردار رشت خاطر نشان کرد : تسطیح جاده دسترسی به منطقه سراوان در حال انجام بوده و تا چند روز آینده آسفالت می شود.

تاسیس شرکت ویژه سایت سراوان با تقاضای شهردار و موافقت استاندار

نصرتی ادامه داد : تاسیس شرکت ویژه سایت سراوان با تقاصای شهردار و موافقت استاندار در حال تاسیس است.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای منطقه سراوان نیز خریداری شده است خاطر نشان کرد: با پرداخت ۲۵ میلیارد تومان برای خرید دستگاه زباله سوز با حمایت استاندار و نمایندگان مجلس نیز موافقت شده است.

شهردار رشت با اشاره به مشکلات فراوان در شهر پیرامون بازگشایی مسیر ها گفت: هرچه که از سوی مجموعه مدیریت شهری بیان می شود باید دست یافتنی بوده و نباید قول مازاد بر توان به شهروندان داد.

نصرتی بازگشایی مسیر و حل مشکلات ترافیکی را مختص شهرداری ندانست و با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات گذشته شهرداری به سختی درحال اداره کردن امورات است و نمی تواند ملک جدید برای بازگشایی مسیر خریداری کند گفت: استاندار و مراجع قضایی برای خریداری ملک و بازگشایی مسیرهای شهر باید ورود کنند./ انتهای پیام