برای اولین بار در کشور اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب شد.     به گزارش مهر گیلان ،مهندس عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص این موفقیت و نوآوری گفت: برای کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح صدا و جلوگیری از […]

برای اولین بار در کشور اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب شد.  

 


به گزارش مهر گیلان ،مهندس عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص این موفقیت و نوآوری گفت: برای کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح صدا و جلوگیری از آلودگی صوتی به خصوص در مناطق مسکونی و جهت رفاه حال مشترکان در پستهای انتقال و فوق توزیع، شرکت برق منطقه ای گیلان ایده استفاده از ترانسفورماتورهای کم صدا را در دستور کار خود قرار داد و به سفارش برق منطقه ای گیلان اولین ترانسفورماتورهای کم صدا توسط گروه کارخانجات ایران ترانسفو ساخته شد و موفق شدیم این ترانسفورماتورها را در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار شرکت برق منطقه ای گیلان که در آن از دو دستگاه ترانس ۴۰MVA کم صدا استفاده شده با هدف تقویت و پایداری و تعدیل بار شبکه فوق توزیع و توزیع شمال شهر رشت، در منطقه گلسار رشت احداث شده و در بهار سال ۹۷ برقدار خواهد شد.
مهندس عظیم بلبل آبادی در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: این پست با ظرفیت۴۰*۲ مگاولت آمپر دارای دو فیدر خط ۶۳کیلوولت، دو فیدر ترانس ۶۳کیلوولت، دو فیدر ورودی ترانس ۲۰کیلوولت و ۱۲ فیدر خروجی ۲۰کیلوولت و ۴ فیدر خازنی بوده که سیستم عایقی آن از نوع GIS است.
پستهای GIS به دلیل ماهیت وجودی ( کمپکت بودن) به زمین کمتری برای احداث نیاز دارد. به منظور تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع کلان شهر رشت و باتوجه به کمبود زمین در محدوده شهری، احداث این پست با عایق گازی و سیستم کنترلی توزیع شده( DCS ) انجام شده است.
شایان ذکر است که مشاور این پروژه، شرکت قدس نیرو و پیمانکار آن شرکت صفانیکو است. این پست در منطقه گلسار رشت، بلوار گیلان، انتهای خیابان ۱۹۲ واقع شده است./ انتهای پیام