اگر می خواهیدپوستی زیبا داشته باشید و فـراورده های بـهـداشـتـی و آرایشی مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید باید راه تشخیص نوع پوست خود را بدانید. چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم اولین قدم برای داشـتن پوستـی زیبا آگاهی یافتن ازنوع پوست میباشد زیرا ازاین طریق شما قادر خواهید بودهر چه بهتر از […]

اگر می خواهیدپوستی زیبا داشته باشید و فـراورده های بـهـداشـتـی و آرایشی مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید باید راه تشخیص نوع پوست خود را بدانید.

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم

اولین قدم برای داشـتن پوستـی زیبا آگاهی یافتن ازنوع پوست میباشد زیرا ازاین طریق شما قادر خواهید بودهر چه بهتر از پوستتان مراقبت و هـمـچنـیـن فـراورده های بـهـداشـتـی و آرایشی مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید . در این مطلب با انواع پوست و چگونگی تشخیص نوع پوست خودتان آشنا شوید.نوع پوست
آزمونی برای تشخیص نوع پوست

کاش کمی از چربی پوستم کم می شد، دوست داشتم پوستم اینقدر کش نمی آمد،» حتما شما هم این جمله ها را یا شنیده اید یا خودتان هم به نوعی درگیرش هستید، البته طبیعی است، چون پوست یکی از اجزای مهم بدن است و تاثیر خاصی در زیبایی و سلامت افراد دارد …
در این مطلب، سعی شده انواع پوست ها و اینکه چطور پوست خود را بشناسید به شما آموزش داده شود .
به طور کلی پوست افراد بر اساس چربی و ترشحات آن به انواع مختلفی تقسیم می شود؛ در علم زیبایی شناسی و از نظر متخصصان این رشته، به پوستی پوست معمولی می گویند که ترشحات چربی آن متعادل باشد یعنی دچار خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد نشود. نوع بعدی پوست چرب است. در واقع غدد چربی در پوست صورت، سر، پشت دست و پا پراکنده اند و این چربی دو مزیت دارد؛ مواد زاید را از بدن دفع می کند و در برابر سرما، رطوبت، میکروب ها، نورآفتاب و عوامل خارجی مانند لوازم آرایش از پوست محافظت می کند اما اگر ترشح چربی بیش از حد باشد، پوست همیشه حالت براق و چربی خواهد داشت. سومین نوع، پوست خشک است که به علت کمبود ترشح چربی، نرمی و لطافت ندارد. این نوع پوست ها خیلی زبر، خشن و اغلب پوسته پوسته هستند. پوست مختلط هم ترکیبی از دو نوع قبلی است یعنی در برخی نواحی پوست که اصطلاحا به منطقه T شکل معروف است (پیشانی و روی بینی) پوست چرب و در نقاط دیگر خشک است .

● نوع پوستتان را تشخیص دهید
حالا که در مورد انواع پوست گفتیم شاید مشتاق باشید نوع پوستتان را تشخیص دهید . کافی است یک تکه کاغذ روی پیشانی و گونه های خود بکشید و بعد به آن نگاه کنید. مقدار چربی روی این تکه کاغذ نوع پوست شما را نشان می دهد. اگر لکه های چرب کم و بیش وسیعی روی آن می بینید پوستتان چرب است. اگر کاغذ روی پوستتان حالت اصطکاک ایجاد کرد و چربی هم روی آن وجود نداشت و اگر کاغذی که روی پیشانی، چانه و بینی قرار دارد چرب و کاغذی که روی گونه ها کشیده اید خشک بود، پوست شما مختلط است. ۴ ساعت قبل از انجام این آزمایش، صورت خود را با آب و صابون نشویید و از کرم و لوازم آرایش هم استفاده نکنید .

چگونگی تشخیص نوع پوست با آزمونی ساده

● پوستتان را خوب نگه دارید
بعد از تشخیص نوع پوست، مرحله بعد مراقبت از پوست است .

▪ پوست چرب: یکی از بهترین راه ها برای کنترل چربی پوست، استفاده از شوینده هاست. در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، انواع تونرهای پاک کننده پوست در بازار وجود دارد پس یکی از این تونرها را انتخاب کنید و روزانه ۲ بار پوست خود را با آن بشویید. شوینده ها باید ملایم و غیرچرب باشند. تمام پوست های چرب به یک مرطوب کننده ملایم نیاز دارند. در نهایت از لوازم آرایشی بدون چربی یا اصطلاحا (oil free) استفاده کنید. صورتتان را با آب سرد بشویید. محققان پوست، طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که چون پوست چرب دارای منافذ باز است، آب سرد به بسته شدن آنها کمک می کند .

▪ پوست خشک : اولین توصیه به کسانی که پوست خشکی دارند، استفاده نکردن از صابون است . بیشتر صابون ها اسیدی هستند و این اسید پوشش اسیدی پوست را از بین می برد . به جای استفاده از صابون، از پاک کننده های پوست آن هم مخصوص پوست های خشک استفاده کنید پس از استفاده از پاک کننده ها، باید پوست خود را بشویید تا سطح آن از همه مواد پاک شود. پوست خشک هم به مرطوب کننده نیاز دارد البته مرطوب کننده ای نرم و ملایم .

▪ پوست مختلط:نکاتی که در مورد شوینده ها و مرطوب کننده ها در دو نوع پوست قبلی توضیح دادیم، برای این نوع پوست هم باید رعایت شوند ضمن اینکه ماسک صورت هم برای پوست مختلط مناسب است . استفاده از ماسک صورت باعث می شود پوست به صورت منظم و عمقی از مواد زاید پاک و شفاف و شاداب شود .
همچنین بخوانید : بهترین روش های رفع خشکی پوست

پوست حساس: بـه آسـانـی تــحریـک می گردد و ایجاد خارش، سوزش، قـرمــزی و ساییدگی در پوست می گردد- گهگاهی جوش میزند.

طرز مراقبت:از صابون استفاده نکنید و در عوض لوسیونهای شستشوی ملایم و غیر حساسیت زا را بکار ببرید.
انواع پوست و چگونگی تشخیص نوع پوست

● ۶ توصیه کلیدی
توصیه هایی وجود دارد که با به کارگیری آنها می توانید پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشید :
▪ استفاده منظم از کرم های ضدآفتاب:آفتاب یکی از مضرترین عناصر در خراب کردن پوست محسوب می شود .
▪ مصرف نکردن دخانیات:هر چقدر هم که از پوست خود مراقبت کنید، اگر کشیدن سیگار و قلیان را کنار نگذارید، هرگز پوست خوبی نخواهید داشت .
▪ خواب کافی و منظم:تاثیر کمبود خواب به سرعت روی پوستتان نمایان می شود و خواب برای داشتن پوستی سالم و شاداب موثر است .
▪ نداشتن استرس:همه ما در طول روز با انواع و اقسام استرس ها درگیر هستیم. هر چه سطح استرسمان کمتر باشد، پوست بهتری خواهیم داشت .
▪ نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب:نوشیدن آب باعث دفع سموم بدن می شود در نتیجه تاثیر مستقیمی روی سلامت پوستتان دارد .
▪ ورزش:یکی از عوامل موثر در داشتن پوستی شاداب و سالم، ورزش به مدت ۳ روز در هفته حداقل ۵/۱ ساعت است .

نکات بهداشتی آرایشی مراقبت از پوست

لوازم آرایشی خود را مشترک استفاده نکنید، و هنگامی که در فروشگاه قصد امتحان کردن لوازم را دارید از مواد جدید استفاده کنید. میکرب هایی که توسط افراد دیگر باقی مانده اند ممکن است شما را مریض کند. خط چشم را داخل پلک خود به کار نبرید زیرا ممکن است حساسیت ایجاد کند. و اگر عفونت چشم ی داشته اید لوازم جدیدی بخرید تا دوباره به عفونت مبتلا نشوید. هرگز در اتوبوس یا ماشین آرایش نکنید. تکان یا منحرف شدن ممکن است باعث شود چشمتان را بخراشید و یا میکرب ها به چشمتان منتقل شوند .

تبلیغات دروغین

دیدن پوست بی نقص یک مدل در تبلیغات ممکن است شما را وادار به خریدن آن محصول کند.فریب نخورید.همکاری گروهی از متخصصین و افراد حرفه ای موجب شده آنقدر عالی جلوه کند. هنرمندان گرافیست می توانند به صورت دیجیتالی آن جوش ها و لکه ها را از بین ببرند. متخصصان نورپردازی از سایه – روشن برای نشان دادن بهتر مدل استفاده می کنند. انگلستان برخی از تبلیغات را که ظاهر مدلشان را بسیار تغییر می دهند ممنوع کرده است ./ انتهای پیام / نمنماک