«ایوب احمدی» مدیر کل دیوان محاسبات استان گیلان از روند اجرایی پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی سپیدرود و پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سلیمانداراب بازدید کرد. به  گزارش مهر  گیلان  ، مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در این بازدید و در خصوص پست ۶۳/۲۰ […]

«ایوب احمدی» مدیر کل دیوان محاسبات استان گیلان از روند اجرایی پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی سپیدرود و پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سلیمانداراب بازدید کرد.

به  گزارش مهر  گیلان  ، مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در این بازدید و در خصوص پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار گفت:
در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۷ به سال«حمایت از کالای ایرانی» ، شرکت برق منطقه ای گیلان در این زمینه پیش قدم بوده و موفق شد برای اولین بار در کشور، اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل را در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب کند که به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. این ترانس ها با هدف  کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح  صدا و جلوگیری از آلودگی صوتی به خصوص در مناطق مسکونی و جهت رفاه حال مشترکین محترم به کار برده می شوند.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان  افزود:
سیستم کنترلی این پست از نوع سیستم کنترلی توزیع شده( DCS ) بوده و سیستم عایقی این پست نیز  از نوع  GIS بوده که با فناوری بکار رفته در آن برای ۳۰ سال آتی نیاز به تعمیرات ندارد. همچنین پستهای GIS به دلیل ماهیت وجودی ( کمپکت بودن ) به زمین کمتری برای احداث نیاز دارند. که به دلیل ارزش بسیار بالای زمینهای حاصلخیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی بسیار زیاد جمعیت در سطح استان گیلان، استفاده از این تکنولوژی بسیار حائز اهمیت می باشد. استفاده از تکنولوژی GIS موجب شده که زمین مورد نیاز برای احداث پست به مقدار کمتر از ۴۰ درصد در مقایسه با پستهای AIS تقلیل یابد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده، در خصوص اهداف پروژه گفت:
پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار شرکت برق منطقه ای گیلان با هدف تقویت و پایداری و تعدیل بار شبکه فوق توزیع و توزیع شمال شهر رشت، در منطقه گلسار رشت احداث شده است. این پست که تا قبل از پیک بار سال جاری برقدار و به بهره برداری خواهد رسید موجب خواهد شد تا منطقه گلسار و مناطق اطراف آن برای ۴۰ سال آتی از نظر تامین انرژی برق بیمه باشند.
گفتنی است که این پست در منطقه گلسار رشت، بلوار گیلان، انتهای خیابان ۱۹۲ واقع شده است./ انتهای پیام