در اولین قسمت از فصل جدید برنامه «حالا خورشید»، محسن تنابنده و ریما رامین فر مهمان برنامه بودند. به گزارش مهرگیلان ،در اولین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» که در روز عید بزرگ مبعث به صورت زنده بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت، رضا رشیدپور به گفتگو با محسن تنابنده و […]

در اولین قسمت از فصل جدید برنامه «حالا خورشید»، محسن تنابنده و ریما رامین فر مهمان برنامه بودند.

به گزارش مهرگیلان ،در اولین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» که در روز عید بزرگ مبعث به صورت زنده بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت، رضا رشیدپور به گفتگو با محسن تنابنده و ریما رامین فر،  بازیگران نقش «نقی معمولی» و «هما سعادت» در سریال پربیننده پایتخت پرداخت.

در این برنامه سوالات بسیاری از سوی مردم مطرح و توسط رشیدپور عنوان شد. محسن تنابنده در پاسخ به سوال بیشتر مردم که آیا «پایتخت ۶» ساخته خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر بتوانیم داستان جذاب بنویسیم و شرایط تولید هم ممکن باشد، حتما پایتخت را ادامه می دهیم. اما باید بگویم چنانچه پایتختی تولید شود، دیگر بابا پنجعلی با ما نخواهد بود. پنجعلی در فصل جدید می میرد و روح او در قصه جریان خواهد داشت. دلیل این تغییر هم این است که آلزایمر شخصیت پنجعلی دست نویسندگان را در نوشتن دیالوگ برای او می بندد و اگر روح پنجعلی را در سن های مختلف با داستان همراه کنیم، موقعیت های طنز بهتری خواهیم داشت.

در «پایتخت 6» روح بابا پنجعلی حضور دارد/ سریال «پایتخت» فیلم سینمایی می شود

وی همچنین درباره ایجاد شخصیتی به نام بهتاش در فصل پنجم سریال پایتخت گفت: بهرام افشاری در فصل دوم پایتخت در یک سکانس کوتاه، نقش برادر بهبود را بازی کرد. ما در هر فصل دنبال ایجاد تغییر در جذابیت های بصری سکانس ها و شخصیت ها هستیم. وقتی شخصیت بهبود را در فصل سوم طراحی کردیم، حالت خوابیده ای که بهبود به دلیل اصابت تیر در طول سریال داشت، به ایجاد هارمونی بین نقش ها کمک می کرد. حفظ این تعادل در چیدمان نقش ها، ما را بر آن داشت که در فصل پنجم شخصیت بهتاش را فردی قدبلند طراحی کنیم و بازی بی نظیر بهرام افشاری این تفکر را به نحو احسن عملی کرد.

پس از پخش سکانسی از پایتخت ۵ که خنده رضا رشیدپور و محسن تنابنده را به دنبال داشت، ریما رامین فر به استودیوی حالا خورشید آمد. ریما رامین فر ضمن قدردانی از استقبال مردم از سریال پایتخت گفت: تا هر زمان که پایتخت ادامه داشته باشد با آن همراه خواهم بود. شاید بازی در تئاتر و سینما را کنار بگذارم، اما دوست ندارم از هما سعادت فاصله بگیرم و احساس می کنم تنها با بازی در نقش هما سعادت هم رسالت خود را انجام می دهم.

در «پایتخت 6» روح بابا پنجعلی حضور دارد/ سریال «پایتخت» فیلم سینمایی می شود

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مردم که آیا پایتخت را محسن تنابنده سرپا نگه داشته است یا سیروس مقدم؟ اظهار داشت: محسن تنابنده در کار خود بسیار توانمند و ماهر است. البته بعضی وقت ها که کار جدی است، بداخلاق و جدی می شود. اما همه می دانند که به دلیل حساسیت او به کار است. در همین لحظه تنابنده صحبت های رامین فر را متوقف کرد و گفت: اگر اجازه بدهید من هم این سوال را جواب بدهم و صحبت های خانم رامین فر را تکمیل کنم. اعضای گروه پایتخت بشدت همراه و همدل هستند. دلیل اینکه پایتخت اثری موفق بوده است، مشارکت صمیمانه و کار تیمی است. در پایتخت نباید دنبال یک نفر بود. پایتخت نمونه بارزی از همکاری گروهی است.

در ادامه رشیدپور به دلیل سکانس هایی که پیام اخلاقی دارد، از تنابنده تشکر کرد و گفت: با اینکه بعضی از حرکت ها ممکن است بی اخلاقی تلقی شود، اما اتفاق هایی در پایتخت می افتد که پیام های اخلاقی خیلی خوبی دارد. مثل حمایت پسر از یک پدر پیر و بیمار، خواندن نماز، صمیمت خانواده و…

سپس رضا رشیدپور درباره لهجه هما از او سوال کرد و گفت: اینکه شما لهجه نداشته باشید تصمیم خودتان بود یا نویسنده و کارگردان؟

رامین فر پاسخ داد: ما در پیش تولید پایتخت ۱ به این نتیجه رسیدیم که نقش هما لهجه مازندرانی نداشته باشد. من نقش هما را دوست دارم اما مسئولیت هم دارد. فرض کنید فردی که در خانواده عاقل تر و یا منطقی تر و احساسی تر از بقیه است، وظایفش هم به همان میزان سنگین تر است و حتی ممکن است وجود یک نقش عاقل تر بین این همه نقش شوخ، موجب نارضایتی مردم از آن نقش نیز شود.

در ادامه محسن تنابنده درباره اینکه چرا رحمان و رحیم قصه از بالون پیاده شدند و در قسمت های بعدی حضور نداشتند، گفت: محدودیت فضا در بالون و «نفر بر» دلیل اصلی این تصمیم بود.  از طرفی رودرویی نقی با این دو که خواستگار دخترهایش بودند، داستان جدیدی به وجود می‌آورد که با توجه به محدودیت زمان، فرصت کافی برای پرداخت به این بخش از قصه را نداشتیم.

بازیگردان پایتخت در پایان درباره اینکه این سریال به فیلم سینمایی تبدیل می شود یا خیر؟ بیان کرد: در ابتدا پیش از ساخت فصل اول هم به فکر فیلم سینمایی بودیم. اما زمانی که با دیگر دوستان همفکری کردیم، به این نتیجه رسیدیم که اتفاق های فیلمنامه در فیلم سینمایی نمی گنجد. به همین دلیل پایتخت را در قالب سریال ساختیم. فصل ششم ممکن است با توافق مدیران تلویزیون، سینمایی شود.

 

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان