در نشست امروز استاندار گیلان با نماینده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه و همچنین سفیر روسیه در ایران راه های توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه بررسی شد. به گزارش مهر  گیلان ، رایزنی اقتصادی استاندار گیلان با ۲ مقام روسی در رشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان استاندار در این دیدار فعالیت کارگروه […]

در نشست امروز استاندار گیلان با نماینده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه و همچنین سفیر روسیه در ایران راه های توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه بررسی شد.
به گزارش مهر  گیلان ، رایزنی اقتصادی استاندار گیلان با ۲ مقام روسی در رشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان استاندار در این دیدار فعالیت کارگروه مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه را زمینه ساز ایجاد تحول در مناسبات اقتصادی تجار و بازرگانان گیلانی و استان های جنوبی روسیه عنوان کرد و افزود : در حال حاضر اراده ی جدی مقامات دولتی دو کشور برای بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های تجاری و اقتصادی یکدیگر مشهود است و بنا داریم از فضای موجود به بهترین نحو برای شکوفایی اقتصادی استان بهره ببریم.
آقای سالاری با بیان اینکه گیلان می تواند محور مناسبات همه با جانبه ایران با روسیه باشد افزود : در این راستا ایجاد شعبی از بانک های عامل دو کشور در انزلی و آستراخان ، تعدیل تعرفه های گمرکی ، تلاش برای تقویت تعامل تجار ایرانی و روسی با محوریت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان، از مواردی است که می تواند روند مبادلات تجاری دو کشور را تسهیل کند.
وی اضافه کرد : برقراری خط هوایی رشت – باکو – آستراخان نیز از دیگر مطالبات بازرگانان گیلان است که می تواند روند مناسبات تجاری دو طرف را تسریع کند.
رمضان عبدالله تیپوف نماینده ویژه ی پوتین در امور همکاری با کشورهای حوزه خزر هم با اشاره به تاکید رییس جمهور روسیه مبنی بر تشکیل کارگروهی برای توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای حوزه خزر بویژه ایران ، ظرفیت های بالقوه تجاری و اقتصادی دو کشور برای توسعه ی همکاری ها را قابل توجه دانست و گفت : رفع موانع گمرکی – افزایش تمایلات تجاری بخش خصوصی – آشنایی بیشتر با ظرفیت های تولیدی و صنعتی یکدیگر و آسیب شناسی روند مبادلات دو کشور از جمله اولویت هایی است که بطور جدی دنبال خواهد شد.
چاکاریان سفیر روسیه در ایران نیز سفر نماینده ویژه پوتین به گیلان را زمینه ساز ایجاد تحول در مناسبات این استان با روسیه دانست و افزود : توافقات انجام شده بین مسئولان حاکمیتی دو کشور با تعامل هر چه بیشتر تجار و بازرگانان عینیت می یابد./  انتهای پیام