استاندار گیلان با بیان اینکه نباید کارهای فرهنگی را تنها به برگزاری کارگاههای آموزشی ، موعظه و نصیحت خلاصه کنیم با اشاره به تاثیرهنر در رفتار فرزندان خاطر نشان کرد : هنر، کلام نافذی است که باید از این مهم در نهادینه سازی آموزه ها و ارزش ها در سبک زندگی بهره گیریم . به […]

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید کارهای فرهنگی را تنها به برگزاری کارگاههای آموزشی ، موعظه و نصیحت خلاصه کنیم با اشاره به تاثیرهنر در رفتار فرزندان خاطر نشان کرد : هنر، کلام نافذی است که باید از این مهم در نهادینه سازی آموزه ها و ارزش ها در سبک زندگی بهره گیریم .

به گزارش  مهر گیلان ، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان عصر امروز در ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد بر ضرورت داشتن نگاه بنیادی ،کلان و مبنایی به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود : باید به صورت ریشه ای با علل و عوامل اصلی ایجاد ناهنجاری در جامعه برخورد شود .

دکتر سالاری جایگاه استان در بخش طلاق را زیبنده استان ندانست و با اشاره به تاثیر گذاری ترکیب سنی جمعیت استان در این آمار اظهار داشت : بایدبافرهنگ سازی صحیح به سمتی حرکت کنیم تا از مراجعه زوجین به دادگاه پیشگیری شود .

وی با اشاره به نشست های متعدد برگزار گردیده توسط حوزه اجتماعی در بحث طلاق ، عوامل متعددی را در شکل گیری این ناهنجاری در جامعه تاثیر گذار دانست و اظهار داشت : از لحاظ فرهنگی نسل های مختلف جامعه با سبک های زندگی متفاوت مواجه شدند که این تداخل سبک ها در بروز طلاق بی تاثیر نیست .

استاندار گیلان بر ضرورت تعیین محوریت در برگزاری کارگاههای آموزشی و مشارکت همگان در جهت مقابله با ناهنجارهای اجتماعی تاکید کرد و افزود : محتوای ارائه شده در این کارگاه ها باید یکسان ، تحت نظارت و هماهنگ بوده و از موازی کاری پرهیز شود .

دکتر سالاری بر ضرورت مشارکت همگان در ایجاد سبک زندگی درست در جامعه تاکید و  با بیان اینکه نباید مباحث فرهنگ سازی را تنها به دولت واگذار کنیم افزود : باید همه عوامل و اجزا جامعه در کنار دولت در جهت ایجاد فرهنگ و سبک زندگی درست تلاش کنند .

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد