در آستانه سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی، پیش از ظهر امروز – سه شنبه “جشن بزرگ ایثار ” با حضور مسوولین استانی، دانشگاهی و ایثارگران شاغل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد. به گزارش مهر گیلان ،در آستانه سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی، پیش از ظهر امروز […]

در آستانه سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی، پیش از ظهر امروز – سه شنبه “جشن بزرگ ایثار ” با حضور مسوولین استانی، دانشگاهی و ایثارگران شاغل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان ،در آستانه سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی، پیش از ظهر امروز – سه شنبه “جشن بزرگ ایثار ” به همت ستاد امور ایثارگران دانشگاه و با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسوولان و ایثارگران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس مرکز آموزشی درمانی الزهراء (س) رشت بر گزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن خیر مقدم به مدعوین و شرکت کنندگان مراسم، گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت ایثارگری های خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان به این خود باوری رسید که اگر با هم و یکی باشیم و دست در دست هم در سایه رهبری حرکت کنیم، می توانیم به هر آن چه که آرزو داریم، دست پیدا کنیم.

وی با بیان این که این خود باوری در دوران انقلاب اتفاق افتاد، اظهار داشت: اوج استفاده از خودباوری در  دوران ۸ سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، در آن دوران به این باور رسیدیم که اگر تمام نیروهای نظامی و قدرت های دنیا بخواهند در مقابل ایران صف آرایی کنند، ایران سر افراز می تواند در مقابل آنها بایستد و مقاومت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: این خود باوری، منشا اقتدار نظام و جمهوری اسلامی ایران شد، به گونه ای که هر آن چه که بعد از انقلاب و دفاع مقدس نیز اتفاق افتاد ریشه در خود باوری داشت. وی ادامه داد: امروز نیز به یک فاز دیگری از خود باوری رسیدیم که در سایه از خود گذشتگی های مدافعان حرم و در خارج از مرز های کشور به دست آمد، این ایثارگری ها بود که به ما نشان داد که این امکان و این ظرفیت برای ما وجود دارد که در فراتر از مرزهای جغرافیایی حرکت کنیم و نه تنها متاثر از سیاست های جهانی نباشیم بلکه خودمان اثر گذار باشیم و نشان دهیم که اگر قرار است هر گونه تقسیمی و تغییری در نقشه سیاسی دنیا صورت بگیرد، باید نقش ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در آن دیده شود.

دکتر یوسف زاده خاطر نشان کرد: همین اثر گذاری های ما در منطقه باعث شده است تا بحث ایران ستیزی در راس مهمترین برنامه رییس جمهور آمریکا قرار داشته باشد و ایران موضوع اصلی تمام سیاست گذارانی باشد که در عرصه جهانی فعالیت می کنند و این نقش انکار ناپذیر را با خود باوری، از همان دوران انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و همچنین تلاش ایثارگرانه مدافعان حرم و دیگر همراهان آن ها به دست آورده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آور شد: اگر امروز را گرامی می داریم به برکت این است که این ایثار گری هاست که توانسته درخت تنومند انقلاب اسلامی را روز به روز بارورتر کند. وی ادامه داد: اگر امروز بدخواهان کشور به پای میز مذاکره می آیند به خاطر توان علمی است که در حوزه انرژی هسته ای، حوزه نظامی و حوزه های دیگر علمی به دست آورده ایم.

دکتر یوسف زاده، تاکید کرد: اگر تاکنون جبهه نظامی تعیین کننده بود، در عرصه نبرد جدید اقتصادی که در پیش روی کشور قرار دارد، دو مسئله حایز اهمیت است؛ یکی مایحتاج عمومی و دیگری بحث دارو تجهیزات و درمان مردم، کسانی که در این دو عرصه در حال کار و فعالیت هستند در واقع در خط مقدم عرصه جنگ اقتصادی در حل تلاش می باشند. وی ادامه داد: فعالان عرصه سلامت این افتخار را دارند، در کنار افتخار آفرینی های گذشته که در خطوط و صفوف مقدم جبهه های نبرد داشتند، امروز نیز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و سایر نیروهای دیگر نیز پشتیبان آن ها می باشند، و ما این موضوع را کاملا درک کرده ایم و آماده هستیم تا بار دیگر شاهد ایثارگری های جدید برای کشور عزیزمان، ایران باشیم و با اتحاد و همدلی در مقابل نبرد جدید اقتصادی نیز همچون گذشته سر بلند و پیروز بیرون آییم.

آیت الله رسول فلاحتی- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ضمن تقدیر از بر پا کنندگان مراسم جشن ایثار، گفت: با یک نگاه اجمالی به تاریخ بشر می بینید تمدن سازان جوامع بشری به ویژه کسانی که تمدن اسلامی را بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) رقم زدند و توانستند برای مردم مسلمان و برای ملت های دنیا شیوه ای جدید تمدن سازی عرضه کنند، در سایه استقامت و ایستادگی به این مهم دست یابند.

وی با اشاره به  وِیژگی های امت های تمدن ساز در دنیا، تصریح کرد: در حقیقت همه آن چیزی که بشر می تواند به آن افتخار کند و از گذشته خود برای آینده درس بگیرد و ثمره ای از گذشته خود برای آینده عرضه کند همین مسئله داشتن تمدن های قوی در سایه مقاومت و ایستادگی بوده است. وی ادامه داد: اگر ما امروز به دنیای بشر افتخار می کنیم که در طول تاریخ بعد از اسلام شاهد تمدن اسلامی بوده ایم و هستیم در سایه چند امر بوده است؛ اولین چیزی که عامل تمدن های بزرگ بشری بود و خواهد بود مسئله ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات است نه فقط دنیای اسلام نه فقط تاریخ اسلام و تمدن اسلامی بلکه همه تمدن های بشری معلول ایستادگی و مقاومت ملت هایی بوده است که چنین تمدن هایی به وجود آورده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد شکل گیری قدرت های شگفت انگیز بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل چین مثل ژاپن و بعضی کشورهای اروپای شرقی، هستیم، همه معلول ایستادگی و استقامت بوده است.

وی با بیان این که همواره بزرگانی چون ابن سینا نیز با استقامت و ایستادگی توانستند، کتاب های نفیسی برای بشریت به رشته تحریر در آورند که سال ها و قرن ها برای توسعه و رشد علم طب در اختیار بشریت بوده است.

آیت الله فلاحتی با بیان این که تمدن های علمی و تمدن مادی بشر همواره در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ها به وجود آمده است، گفت: اگر امروز ما توانسته ایم یک تمدن اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به جهان معرفی کنیم در سایه مقاومت و ایستادگی و صبر امام و ایثارگری های شهدا و ایثارگران بوده است.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی با دو عنصر مقاومت در برابر مشکلات و قناعت و عدم دراز کردن دست به سوی قدرت های زر و زور به دست آمده است که شما ایثارگران مزین به این دو عنصر می باشید.

این مقام مسوول اظهار داشت: جانبازان ما با قناعت طبع و مناعت روحیه در زندگی و اینکه در جامعه ایرانی هیچ وقت التهاب ایجاد نکنند و همیشه پشتیبان نظام و جایگاه ارزشی نظام بوده و هستند و از این مسیری که تعیین شده و خود رقم زده اند دور نرفتند و با این ویژگی ها توانستند تمدن سازان جامعه اسلامی شوند، که نتیجه آن اقتدار امروز ما در دنیا است.

در ادامه محمد عبدالله پور – فرمانده سپاه قدس گیلان، به تبین جایگاه سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران در منطقه و جهان پرداخت و گفت: مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران خون شهداء است.

وی با بیان این که بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد هیچ ارتباطی به تحریم ندارد و باید با اتحاد و همدلی و تدبیر مسوولان کشور حل شود، تصریح کرد: قبیله گرایی باید در کشور جمع شود و هر کس که مسوولیتی در جامعه گرفت باید سطوح پایین جامعه را نیز ببیند. اگر قوانین دست پا گیر از جامعه حذف شود، در سایه تعاون و همکاری بین بخشی بسیاری از مسایل و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

سردار عبدالله پور تاکید کرد: مسوولان باید با مردم در ارتباط باشند تا حداقل مردم بتوانند درد دل خود را با آن ها در میان بگذارند، وی ادامه داد: با مفسدان باید با جدیت برخورد شود تا اعتماد عمومی شکسته نشود و مردم ناامید نشوند.

گفتنی است: تقدیر از نفرات برگزیده مسابقات وِیژه ستاد امور ایثارگران دانشگاه ، پایان بخش این مراسم بود.