با آغاز شروع فصل مهاجرت پرندگان، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پارک ملی بوجاق کیاشهر اقدام به جمع آوری ادوات صید غیر مجاز پرندگان شکاری کردند. به گزارش مهر  گیلان، ابراهیم غلامی رییس اداره پارک ملی بوجاق گفت با هماهنگی های به عمل آمده و با شروع فصل شکار و صید پرندگان شکاری، […]

با آغاز شروع فصل مهاجرت پرندگان، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پارک ملی بوجاق کیاشهر اقدام به جمع آوری ادوات صید غیر مجاز پرندگان شکاری کردند.
به گزارش مهر  گیلان، ابراهیم غلامی رییس اداره پارک ملی بوجاق گفت با هماهنگی های به عمل آمده و با شروع فصل شکار و صید پرندگان شکاری، مامورین یگان حفاظت پارک اقدام به افزایش گشت و کنترل منطقه کردند و در این گشت ها موفق شدند تعدادی از تله های مخصوص صید و زنده گیری پرندگان شکاری را جمع آوری و تخریب نمایند. غلامی افزود قیمت بالای این پرندگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس، که از خانواده شکاریانی همچون شاهین، بالابان و بحری هستند باعث می شود همه ساله در این فصل تعدادی متخلف و سودجو اقدام به زنده گیری و قاچاق این گونه های ارزشمند از زیستگاه طبیعی آنها در پارک ملی بوجاق کنند. لذا یگان حفاظت محیط زیست با تلاش شبانه روزی و افزایش گشت های پایشی و کنترلی خود از هرگونه تعدی به زیستگاه های وحوش منطقه جلوگیری خواهد کرد و متخلفین را برابر مقررات به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.