جشن دانش آموختگان اولین ورودی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور ریاست، اساتید و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد. به گزارش مهر گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که امروز خانواده های دانش آموختگان، شاهد به بار نشستن […]

جشن دانش آموختگان اولین ورودی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور ریاست، اساتید و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.
به گزارش مهر گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که امروز خانواده های دانش آموختگان، شاهد به بار نشستن تلاش های عزیزان خود هستند، اظهار کرد: افتخار داریم تا شاهد چیدن اولین میوه های پرثمر دانش داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشیم. جا دارد از تلاش هیئت رییسه اسبق دانشگاه و همچنین پیگیری های رییس سابق دانشکده تقدیر شود که با راه اندازی این دانشکده، برگ زرین دیگری به افتخارات خود افزودند. همچنین از تلاش های دکتر پور کاظمی به عنوان پیشکسوت و پدر علم داروسازی در گیلان، تشکر می کنم.

رییس دانشگاه با اشاره به این که امروز اولین دانش آموختگان رشته داروسازی در مسیر جدیدی از زندگی خود قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: در دهه های گذشته، رشته داروسازی مانند سایر رشته ها در ابتدا، فقط معطوف به تامین نیازهای دارویی جامعه بود، ولی در حال حاضر به جرات می توان گفت که رشته داروسازی یکی از پایه های سلامت و من جمله پزشکی محسوب می شود و رشته های تخصصی که از این رشته منتج می شود، گواه بر این ادعا است که این درخت ریشه دار تاریخ بشریت امروزه خیلی پرثمرتر در حال رشد است. بهترین پزشکان تاریخ گذشته، کسانی بودند که علاوه بر علم پزشکی، در زمینه داروسازی نیز برجسته بودند که می توان به زکریای رازی اشاره کرد.

وی افزود: اعضای هیات علمی جوان و با انگیزه، فرصت مغتنمی برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم کرده است تا طلایه دار حرکت های علمی جدیدی در دانشگاه باشند. دکتر یوسف زاده چابک،مهمترین ماموریت ویژه ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را گسترش دانش گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: این ماموریت ویژه، نشان می دهد که بار سنگینی بر دوش دانش آموختگان رشته داروسازی نهاده شده است. هر چند که دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حوزه های تخصصی بالینی، سرآمد است، اما این دانشگاه، در راستای چشم انداز به عنوان پیشرو بودن در دانشگاه های نسل سوم، بحث شناسایی گیاهان دارویی و راه اندازی باغ گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داد. همچنین تشکیل کارگروه گیاهان دارویی با مشارکت سازمان های ذیربط در استان مانند سازمان کشاورزی و تشویق کشاورزان برای شناسایی و تولید گیاهان دارویی جزو مباحثی است که در ابتدای فعالیت های راهبردی، مدنظر قرار گرفت. همچنین راه اندازی رشته داروسازی در واحد پردیس بین الملل در بندر انزلی که در حال حاضر دو رشته پزشکی و دندانپزشکی را تحت پوشش دارد از دیگر برنامه های در دست اقدام دانشگاه است.

وی با اشاره به استقرار دو دانشکده داروسازی و دندانپزشکی در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان، اذعان کرد: آغاز عملیات ساخت دانشکده های پزشکی، توانبخشی و فناوری های نوین، احداث پروژه بنیاد علم و دانش پرفسور سمیعی به عنوان پشتوانه علمی برای استان، ساخت مرکز جامع درمانی ۱۰۰۰تختخوابی و انتقال تمامی فعالیت های دانشگاهی به سایت لاکان، از افتخارات آینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموختگان گفت: فارغ التحصیلی، ابتدای راه است. زیرا چشم امید جامعه، به دانش آموختگان دوخته شده است تا افق های زیباتری را برای دانشگاه، استان و کشور رقم بزنند.

دکتر حسین همتی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که اولین دوره فارغ التحصیلی هر دانشکده از ارزش ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۶۳ با ۳۰ دانشجوی پزشکی در فضایی بسیار محدود و امکانات کم آغاز به کار کرد و در سه دهه اخیر با همت مسوولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان توانست بطور مستقل به کار خود ادامه دهد. تا جایی که امروز شاهد تربیت بهترین پزشکان، متخصصین و ارایه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی و انجام بزرگترین اعمال جراحی در استان هستیم. این نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانسته است جاذب نیروهای توانمند و باانگیزه باشد.

وی تربیت دانشجویان جراحی عروق، ICU، گوارش و راه اندازی مرکز پیوند کبد را از دیگر افتخارات دانشگاه عنوان کرد و افزود: راه اندازی دانشکده داروسازی نیز به همت مسوولان و حمایت پیشکسوتان داروسازی استان نیز از دیگر اقدامات ویژه ای است که توانست در سال ۹۱ اولین دانشجویان داروسازی را پذیرش کند. معاون آموزشی دانشگاه، ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های رییس سابق دانشکده داروسازی، برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این دانشکده و جذب اساتید جوان و توانمند، ساخت بزرگترین باغ آکادمیک گیاهان دارویی کشوررا از افتخارات این دانشکده عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: فاصله بین علوم پایه و بالینی که بزرگترین نقیصه دانش پزشکی کشور است، در زمینه تولید دانش و ثروت، توسط داروسازی پر می شود. از سوی دیگر نقیصه عرصه پزشکی آینده، که در سطح نانو تکنولوژی و میکروروبات صورت می گیرد، در دانشکده داروسازی قابل جستجو است.

دکتر همتی، با بیان این که فارغ التحصیلی، به معنای فراغت از تحصیل نیست، اظهار امیدواری کرد دانش آموختگان لحظه ای از ارتقای علمی خود غافل نشوند و به مملکت خود وفادار بمانند.

دکتر مسعود فقیه اخلاقی- رییس دانشکده داروسازی، نیز با بیان این که در یک دهه پیش، استان گیلان علیرغم برخورداری از کارخانجات بزرگ تولید دارو و داروسازان برجسته، از داشتن دانشکده داروسازی محروم بود، اظهار کرد: در سال ۹۱ با تلاش مسوولان دانشگاه، پیشکسوتان و اندیشمندان عرصه داروسازی استان، اولین دانشجویان رشته داروسازی مشغول به تحصیل شدند و امروز شاهد ورود اولین دانش آموختگان، به عرصه سلامت جامعه هستیم. وی افزود: این دانشکده، علیرغم نوپا بودن، به دلیل برخورداری از اساتید جوان و پرانرژی توانست دستاوردهای قابل تحسینی کسب کند. کسب رتبه های یک، هفت و ده آزمون کشوری علوم پایه و کسب رتبه چهارم رزیدنتی کشور، کسب رتبه برتر جشنواره فرهنگی سیمرغ، توسط ورودی های ۹۱ این دانشکده، مدیون تلاش دانشجویان و اساتید جوان است.

دکتر فقیه اخلاقی، تبدیل دانشکده نوپای داروسازی به دانشکده در حال توسعه را مرهون حمایت های معاونین دانشگاه به ویژه معاون آموزشی و معاون فرهنگی دانشجویی، انجمن داروسازان، رییس سابق دانشکده و مدیریت روابط عمومی دانشگاه دانست.

جشن دانش آموختگان رشته داروسازی ورودی ۹۱ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز (پنجشنبه)، با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.
گفتنی است: قرائت سوگند نامه توسط ۳۳ دانش آموخته داروسازی، اهدای لوح تقدیر، پخش کلیپ و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های این مراسم بود