اعضای هیات پارلمانی، در بازدید از مراکز درمانی شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، آستانه و رودبار، بهبود زیرساخت و افزایش تجهیزات در این مراکز را مورد توجه قرار دادند و اذعان داشتند: جبران عقب ماندگی های به جا مانده از سنوات گذشته، باید در اولویت گیلان، قرار بگیرد. به گزارش مهر گیلان  ، با حضور دکتر […]

اعضای هیات پارلمانی، در بازدید از مراکز درمانی شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، آستانه و رودبار، بهبود زیرساخت و افزایش تجهیزات در این مراکز را مورد توجه قرار دادند و اذعان داشتند: جبران عقب ماندگی های به جا مانده از سنوات گذشته، باید در اولویت گیلان، قرار بگیرد.

به گزارش مهر گیلان  ، با حضور دکتر حسینعلی شهریاری- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه چند تن از اعضای هیات پارلمانی، ضمن بازدید میدانی از مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان سیاهکل و منطقه گردشگری و ییلاقی دیلمان، بر بهبود وضعیت زیر ساخت های حوزه سلامت این مناطق توجه شد. دکتر شهریاری پس از بازدید از ساختمان درمان بستر دیلمان، بر تجهیز و راه اندازی مرکز درمان بستر دیلمان برای ارایه خدمات سلامت به مردم تاکید کرد و افزود: گیلان پتانسیل های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد که با تکیه بر این پتانسیل ها و با تقویت نقاط قابل بهبود، می توان سلامت مردم را ارتقا داد. وی خاطر نشان کرد: متاسفانه گیلان دارای عقب ماندگی های به جا مانده از سنوات گذشته است، طی سال های اول استقرار طرح تحول سلامت بودجه های خوبی برای بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان در استان ها توزیع شد که متاسفانه آثاری از استقرار مناسب پروژه های تحول سلامت در گیلان دیده نمی شود.

دکتر ابراهیم گلمکانی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز وجود یک مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی فعال و امکانات تشخیصی همچون آزمایشگاه و رادیولوژی را برای این منطقه ضروری دانست و در خصوص اختصاص یک دستگاه آمبولانس برای منطقه دیلمان قول مساعد داد. در ادامه، اعضای هیات پارلمانی، ضمن بازدید از بیمارستان غدیر سیاهکل بر بهبود وضعیت ارایه خدمات و فعال شدن این بیمارستان ۳۲ تختخوابی و افزایش دستگاه های دیالیز تاکید کردند و جهت اهدای دو دستگاه دیالیز به بیمارستان غدیر سیاهکل قول مساعد دادند.

اعضای هیات پارلمانی، با حضور در شهرستان لاهیجان ضمن بازدید از بیمارستان جدیدالاحداث پیروز، تجهیز و راه اندازی این مرکز درمانی را از الویت های این شهرستان ذکر کردند. در بازدید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و هیات همراه، از بیمارستان های رودبار، منجیل و رستم آباد نیز، بر تجمیع امکانات و تجهیزات درمانی در یک بیمارستان تاکید شد و راه اندازی سی تی اسکن و کلینیک ویژه در رودبار، در اولویت نزدیک این شهرستان قرار گرفت.

در این بازدید ها، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسوولان محلی نیز حضور داشتند.
گفتنی است: دکتر بشیر خالقی، دکتر ابوالفضل سروش، دکتر اکبر ترکی- سه تن از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاج الدینی مسوول دبیر خانه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، طباطبایی و غنیان – معاون دبیرکل مجمع خیرین سلامت، مهندس محمودی- مشاور معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر ابراهیم گلمکانی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، اعضای هیات پارلمانی بودند که به گیلان سفر کردند.