جشن ستادی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. حوزه سلامت، یکی از درخشان ترین افتخارات تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی است به گزارش مهر گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی […]

جشن ستادی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

حوزه سلامت، یکی از درخشان ترین افتخارات تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی است

به گزارش مهر گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از درخشان ترین افتخارات تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، تحولاتی است که در حوزه سلامت رخ داده است. بعد از انقلاب اسلامی، پس از ادغام دو حوزه آموزش و درمان، تحولاتی در این دو حوزه رخ داد. در این خصوص احداث خانه های بهداشت و ارتقای توا نمندی های حوزه درمانی و آموزشی انکارناپذیر است.

وی افزود: انقلاب سال ۵۷ به رهبری امام خمینی(ره)، با پیروی از نهضت بزرگ اسلام که ۱۴۰۰ سال قبل، توسط پیامبر اکرم(ص) پایه گذاری شد، منجر به ایجاد ساختاری جدید در کشور ایران شد. شکل گیری تمدن اسلامی توسط اندیشمندان و دانشمندان اسلامی در ایران، گویای این مساله است.

دکتر یوسف زاده، با بیان این که انقلاب اسلامی، جریانی ماندگار و جاری است، خاطرنشان کرد: علمی بودن در تداوم و تقویت انقلاب، موثر است. در این راستا یکی از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در افق چشم انداز ده ساله، ایجاد مرجعیت علمی و حرکت در مرزهای دانش است. در این خصوص می توان به انجام چندین عمل پیوند عضو، راه اندازی شرکت های دانش بنیان و احداث مراکز رشد و توسعه فناوری سلامت در استان اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسمعیلی- مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزّهرا(س) و با اشاره به حرکت عظیم در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز دشمن به وحشت افتاده است و تمام تلاشش را به کار بسته تا جلوی این حرکت با ارزش را بگیرد، کشتی با برکت انقلاب، با وجود تمام فشارها، طوفان ها و ناملایمات، با قدرت در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: سکان این انقلاب، که ثمره تلاش ها، رشادت ها و خون های بسیاری است، اکنون پس از امام (ره)، با وجود پربرکت مقام معظم رهبری، در نزد ما به امانت گذاشته شد، تا به دست صاحب اصلی خود حضرت ولی عصر(عج) برسد.

وی با اشاره به زندگی ائمه معصوم(ع)، یادآور شد: همه ما اینجا جمع شده ایم که بگوییم در اصل نظام شکی نداریم و با تأسی از سیره بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) و حضرت امیرالمومنین(ع) که تمام زندگیشان را در راه اسلام فدا کردند، در مسیر انقلاب گام برمی داریم. ما افتخار می کنیم که راه ما، راه فاطمی و علوی است.

وی با تصریح بر این مطلب که با وجود همه مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی، حفاظت از اصل نظام، وظیفه همگانی است، خاطر نشان کرد: امروز، حضور مردم در تمام صحنه ها، برای حمایت از انقلاب است، نقش مردم، حمایت از کم کاری ها و کوتاهی های برخی از مسوولان نیست، بلکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تأییدی بر این انقلاب و نظام پر برکت است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود، با مروری بر فعالیت های حوزه سلامت در دهه فجر، افزود: در این ایام فرخنده، برگزاری ویزیت رایگان دندانپزشکی، اردوی جهادی و ایستگاه سلامت، گام های بسیار خوبی برای خدمت رسانی بوده است، در این راستا، استقرار نظام موفق ارجاع و فعالیت مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی نیز حایز اهمیت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسمعیلی در پایان با تاکید بر مقابله با دشمنان انقلاب گفت: اگر کسی بخواهد به دشمن نظام و انقلاب، چراغ سبز نشان دهد، با او تعارف نداریم و در مقابلش می ایستیم.

در ادامه، دکتر علی داودی- معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که نظام در حال بلوغ و گسترش ایده های نو است، اظهار کرد : شیعه یک دین مترقی و در این راستا انقلاب اسلامی در طول چهل سال در رساندن پیام خود به جهانیان موفق بوده است.

وی با بیان این که امید به زندگی در قبل از انقلاب ۵۰ سال بود، تصریح کرد: در حال حاضر این شاخص به بالای ۷۵ سال رسیده است. این شاخص نشان می دهد که کارهای زیادی در حوزه سلامت انجام شده است. وی افزود: ایجاد نظام شبکه بهداشت و پوشش ۹۸ درصدی احداث خانه های بهداشت، پیشگیری ۱۰۰درصدی از بیماریهای واگیر، نشان می دهد که در چهل سال اخیر، عدالت در سلامت رخ داده است.

دکتر داودی، با اشاره به وضعیت بیماران خاص در استان گیلان، اذعان کرد: پیش از انقلاب، عمر بیماران تالاسمی در استان گیلان، ۲۷ سال بود. ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش دست اندرکاران حوزه سلامت و تولید پلاسما در ایران، این شاخص به ۵۶ سال رسیده است. راه اندازی ۷دانشکده و ۱۳ بیمارستان دولتی در گیلان از دیگر افتخارات نظام اسلامی است.
معاون اجتماعی دانشگاه، با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: این دانشگاه، برقراری ارتباطات بین المللی، راه اندازی مرکز درمانی مگاهاسپیتال و درمان بیماران از طریق سلول های بنیادی و پیوند عضو را در دستور کار خود قرار داده است.

وی، راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در سه سطح در کوتاهترین زمان ممکن، کشت سلول‌های بنیادی در آزمایشگاه پیراپزشکی شرق گیلان، انجام دهمین پیوند کبد و بهره برداری از بیمارستان ۲۲۲تختخوابی پیروز لاهیجان را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حوزه فناوری های پیشرفته و نانوتکنولوژی نیز محققان این دانشگاه، دستاوردهای خوبی داشته اند و در حال حاضر ساخت ماده ای غیرمضر برای جایگزین کردن آن به جای قرص برنج، در دست اقدام است.

معاون اجتماعی دانشگاه، با اشاره به نقشه استراتژیک دانشگاه، خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی دانشگاه، آینده حوزه سلامت استان در ۱۰ سال آینده را بر اساس چشم انداز دانشگاه که همانا پیشرو بودن در دانشگاه های نسل سوم است، ترسیم کرده است.

دکتر داودی، طرح تحول سلامت را هدیه نظام به مردم ایران عنوان کرد و افزود: طرح تحول سلامت در استان گیلان نیز به خوبی در حال اجراست.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری –مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس، فرزندان غیور این مملکت برای حفظ و بقای انقلاب از جان خود گذشتند و امروز وظیفه همه ماست تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان ما شرایط قبل انقلاب را نمی توانند درک کنند و اکنون تنها نباید به شنیده ها اکتفا کرد، بلکه باید تحقیق و مطالعه کنند. زیرا شرایط کنونی با شرایط قبل انقلاب، از بسیاری لحاظ قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام یاری با اشاره به جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: امروز در چهل سالگی انقلاب با جرات می توانیم بگوییم که دستاوردهای انقلاب در زمینه های مختلف بسیار است و ما اکنون در دنیا حرف های زیادی را در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی و… برای گفتن داریم .

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی منحصر به فرد است. انقلابی که با رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله و با حضور توده های مردم به پیروزی رسید و همزمان استبداد و استکبار را هدف گرفت. این حرکت در امتداد قیام ها و نهضت های استقلال طلبانه و عدالت خواهانه ملت ایران بوده و چهل سال پیش، انقلابی رقم زده شد که هیچ ملتی چنین انقلابی را در تاریخ خود نداشته است.

وی ادامه داد: دشمنان سعی دارند تا انقلاب اسلامی را ضعیف جلوه دهند و هزینه های زیادی برای تبلیغات علیه نظام صرف کرده اند. حجت السلام یاری خاطر نشان کرد: دشمنان این انقلاب و نظام قطعا نمی خواستند که ما به چنین جایگاهی برسیم و اکنون که ما در بسیاری از زمینه ها موفقیت هایی کسب کرده ایم، برای آنان ناراحت کننده و دشوار است و بر این اساس تلاش دارند با هرشیوه ای که می توانند جلوی این تعالی را بگیرند.
پخش کلیپ، اجرای تواشیح و اهدای جوایز به ۴۰ نفر از حاضران به قید قرعه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

جشن ستادی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان استان، صبح امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)رشت برگزار شد.