سه پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی گیلان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور، استاندار گیلان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان دانشگاه و استان، به صورت همزمان به بهره برداری رسید. به گزارش مهر گیلان  ،با حضور دکتر عیسی کلانتری- معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط […]

سه پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی گیلان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور، استاندار گیلان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان دانشگاه و استان، به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

به گزارش مهر گیلان  ،با حضور دکتر عیسی کلانتری- معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور، استاندار گیلان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان دانشگاه و استان محلی سه تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان های ۱۷ شهریور رشت، امام خمینی (ره) صومعه سرا و سید الشهدا (ع) لاهیجان عصر امروز -جمعه به صورت همزمان افتتاح شد.

دکتر عیس کلانتری- رییس محیط زیست کشور که برای افتتاح پروژه های زیست محیطی به استان گیلان سفر کرده بود، از محل پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان ۱۷ شهریور رشت از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح سه پروژه زیست محیطی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را صادر کرد که بلافاصله با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان شهرستان صومعه سرا و شهرستان لاهیجان تصفیه خانه این دو بیمارستان نیز در مدار بهره برداری گرفت.

این تصفیه خانه ها از نوع پکیج فلزی هستند و برای تصفیه فاضلاب از نوع روش تلفیقی رشد ثابت و لجن فعال با بستر رشد شلتوک برنج در آن ها استفاده شده است.

هر یک از این تصفیه خانه های فاضلاب قادرند روزانه به ترتیب، در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت ۱۲۰ متر مکعب، بیمارستان صومعه سرا ۷۰ متر مکعب، بیمارستان سید الشهدا ۷۰ متر مکعب فاضلاب بیمارستانی را تصفیه و بی خطر سازی نمایند و برای ساخت این سه پروژه زیست محیطی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است.

پی نوشت: در دو سال اخیر، حفظ و پاکیزه نگهداشتن محیط زیست از آلاینده های زیست محیطی علی الخصوص فاضلاب های بیمارستانی به عنوان یکی از مهمترین اهداف استراتژیک برنامه راهبردی حوزه سلامت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت که در این خصوص احداث و بازسازی ۲۵ پروژه تصفیه خانه بیمارستانی در مراکز دولتی آغاز شد و ۳ پروژه تصفیه خانه بیمارستانی در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و هم اکنون با افتتاح ۳ تصفیه خانه فاضلاب دیگر تعداد مراکز درمانی دولتی دارای تصفیه خانه فعال بیمارستانی در گیلان به ۱۲ مرکز افزایش یافت و بقیه پروژها نیز در آینده نزدیک در چرخه بهره برداری قرار خواهند گرفت.