هم زمان با سفر هیات دولت به استان گیلان، ۵بلوک زایمانی (LDR)، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت ویدیو کنفرانس، در ۵ مرکز درمانی گیلان، رسما افتتاح شد. به گزارش مهر گیلان ،در راستای سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان و همزمان با افتتاح پروژه های سلامت محور، ۵ بلوک […]

هم زمان با سفر هیات دولت به استان گیلان، ۵بلوک زایمانی (LDR)، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت ویدیو کنفرانس، در ۵ مرکز درمانی گیلان، رسما افتتاح شد.

به گزارش مهر گیلان ،در راستای سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان و همزمان با افتتاح پروژه های سلامت محور، ۵ بلوک زایمانی ( LDR) در شهرهای رشت، صومعه سرا، رودسر، لنگرود و انزلی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای این پروژه ها، مجموعاً ۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است. با بهره برداری از بلوک های زایمانی مذکور، ضمن گسترش خدمات تخصصی زنان و کاهش زمان انتظار، ارایه خدمات مطلوب تر به بیماران امکان پذیر خواهد شد. کنترل و مراقبت از مادران باردار پرخطر، انجام زایمان به روش طبیعی و ارتقای فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان رشته های تخصصی زنان و زایمان، رشته های مامایی و… از مهمترین اهداف راه اندازی این بخش است.

گفتنی است؛ افتتاح پروژه هایی بخش LDR در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت، بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا، بیمارستان شهید انصاری رودسر، بیمارستان امینی لنگرود و بیمارستان شهید بهشتی انزلی به انجام رسید.