در هفتمین روز از هفته ملی سلامت؛ سومین کانون سلامت محله گیلان در لاهیجان، افتتاح شد. به گزارش مهر  گیلان ،  در هفتمین روز از هفته ملی سلامت؛ کانون سلامت محله لاهیجان، به عنوان سومین کانون محله گیلان، با حضور مسوولان دانشگاه، استان و شهرستان، در محل درمانگاه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، افتتاح شد. […]

در هفتمین روز از هفته ملی سلامت؛ سومین کانون سلامت محله گیلان در لاهیجان، افتتاح شد.

به گزارش مهر  گیلان ،  در هفتمین روز از هفته ملی سلامت؛ کانون سلامت محله لاهیجان، به عنوان سومین کانون محله گیلان، با حضور مسوولان دانشگاه، استان و شهرستان، در محل درمانگاه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، افتتاح شد.

دکتر علی داودی- معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به شعار امسال هفته ملی سلامت “مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت”، یادآور شد: مشارکت مردم در محقق شدن این شعار بسیار حایز اهمیت است. معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: با افتتاح سومین کانون سلامت محله، تلاش بر این است، ضمن جلب مشارکت مردم در ارتقای سلامت جامعه، الکترونیکی شدن پرونده ها و نسخه نویسی الکترونیک را نیز استقرار دهیم.

وی ادامه داد: اطلاعات به دست آمده از کانون سلامت محله، جهت توسعه تعداد تخت های بیمارستانی و همچنین در زمینه شاخص مصرف دارو، بیماری ها و … کمک کننده خواهد بود.

دکتر زری رضایی خلیق- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان، ضمن مرور برنامه های انجام گرفته در لاهیجان طی هفته ملی سلامت، اظهار داشت: امروز مفهوم سلامت، در سازمان جهانی بهداشت، شاهد تغییراتی بوده است، سلامت نه تنها به معنی داشتن جسمی سالم بلکه داشتن وضعیت روحی و روانی مناسب، برخورداری از امکانات معیشتی و حتی شرکت در فعالیت های اجتماعی، است که در این راستا، با تشکیل مجمع سلامت اجتماعی شدن مقوله سلامت، با همکاری سازمان های ذی ربط، استقرار کانون سلامت محله نیز در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان این مطلب که اجتماعی شدن مقوله سلامت، امروز مورد توجه سازمان جهانی بهداشت است، ادامه داد: با توجه به این که حوزه بهداشت و درمان، تنها ۲۵ درصد از عوامل تاثیرگذار بر سلامت را تحت پوشش دارد، مشارکت سازمان ها و به خصوص مردم، بسیار مثمرثمر است و در این خصوص، کانون سلامت محله لاهیجان، با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر سازمان های ذیربط و با تحت پوشش قرار دادن ۴۰۰۰ نفر، توسط خود مردم به صورت کاملا خودجوش و داوطلبانه، در جهت ارتقای سلامت و سواد جامعه، به فعالیت خواهد پرداخت.

دکتر رضایی در پایان تصریح کرد: با استقرار کانون سلامت محله، انعکاس مشکلات حوزه سلامت، به طور کامل و با حضور مردم انجام می شود و چون برخواسته از متن مردم است، بهبود روند امور و اصلاح فرایندها را در پی خواهد داشت.

اسماعیل میرغضنفری- فرماندار لاهیجان نیز در آیین افتتاح کانون سلامت محله این شهرستان، گفت: کیفیت زندگی انسان ارتباطی مستقیم با سلامت انسان دارد و بی شک راه اندازی کانون سلامت محله در اشاعه فرهنگ سلامت و زندگی سالم نقش مهمی ایفا می کند که با انجام پایش هایی در این زمینه، با کمک مردم در کنار سازمان ها، می تواند به بهبود کیفیت زندگی و رفع مسایل حیطه سلامت منجر شود.

ذبیح الله نیکفر- نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم این کانون ها در سلامت مردم، خاطر نشان کرد: تصمیم گیری ها و برنامه های آینده حوزه سلامت، با جمع آوری اطلاعات مردم و بر مبنای این اطلاعات انجام خواهد شد. وی با تقدیر از عملکرد حوزه بهداشت و درمان گیلان، افزود: با موفقیت های به دست در این حوزه می تواند الگویی موفق برای سایر کشورها باشد./ انتهای پیام