دبیر علمی اولین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده، بر کاهش بار بیماری ها در جامعه از طریق آموزش تاکید کرد و خواستار توجه مسوولان پرستاری کشور به این مقوله شد. به گزارش مهرگیلان ، معصومه ادیب _ مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دبیر علمی اولین کنگره ملی آموزش به بیمار […]

دبیر علمی اولین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده، بر کاهش بار بیماری ها در جامعه از طریق آموزش تاکید کرد و خواستار توجه مسوولان پرستاری کشور به این مقوله شد.

به گزارش مهرگیلان ، معصومه ادیب _ مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دبیر علمی اولین کنگره ملی آموزش به بیمار و توانمندسازی  خانواده گفت:  کنگره مذکور در شرایطی برگزار می شود که تولیت آموزش به بیمار به معاونت پرستاری وزارت بهداشت و پرستاران سپرده شد و در این راستا اولین کمیته علمی تشکیل شد.ادیب ادامه داد: تحقیقات انجام گرفته، نشانگر این امر است که آموزش به بیمار می تواند در کاهش بیماری ها نقش موثری داشته باشد.

دبیر علمی اولین کنگره ملی آموزش به بیمار و توانمندسازی خانواده با اشاره به اهمیت آموزش به بیمار، تصریح کرد: آموزش به بیمار یکی از روش های کم هزینه و موثر برای ارتقا سلامت است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از برگزاری کنگره مذکور را فراهم کردن بستری برای تبادل نظر دستاوردهای علمی، دستیابی بیشتر ساختار آموزش به بیمار و در جامعه عنوان کرد.

وی ضمن تشریح برنامه های دو روزه اولین کنگره ملی آموزش به بیمار و توانمندسازی خانواده، تعداد مقالات رسیده به کنگره را ۳۳۷ مقاله، تعداد رسانه را ۱۵۰ رسانه، تجربه برتر و موفق را۳۳ مورد ، تعداد مقالاتی که به صورت سخنرانی ارایه می شود را ۳۸ مقاله ، تعداد مقاله به صورت پوستر را ۱۹۵ مورد و ۷۶ رساله برتر و ۸ تحربه عنوان کرد.

ادیب  ضمن تقدیر از حمایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت ، ریاست دانشگاه و معاونان، روسا و تمامی دست اندرکاران برگزار کننده اولین کنگره ملی آموزش به بیمار و توانمند سازی خانواده، ابراز امیدواری کرد کنگره مذکور تحولی را در دیدگاه مسوولان حوزه سلامت به ویزه جامعه پرستاری ایجاد کند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور دکتر مریم حضرتی را در کنگره مذکور نشان از اهتمام جدی آموزش به بیمار عنوان کرد و از حمایت وی در خصوص این که همایش استانی  آموزش به بیمار و توانمند سازی خانواده به عنوان اولین کنگره ملی و به میزانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبدیل شد، تقدیر کرد.

اولین کنگره ملی آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده، با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حضور پرشور پرستاران از  نقاط مختلف کشور،  در سالن اجتماعات آموزش و پرورش دهکده ساحلی انزلی گشایش یافت.

این کنگره برای اولین بار به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به صورت آنلاین در لینک زیر قابل مشاهده بود.