سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه  پیشگیری، مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز عاملی برای رونق تولید است، گفت: علاوه بر اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه، ترویج فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی عاملی مهم و تأثیرگذار برای تقویت باور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی توسط هموطنان است که می تواند […]

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه  پیشگیری، مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز عاملی برای رونق تولید است، گفت: علاوه بر اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه، ترویج فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی عاملی مهم و تأثیرگذار برای تقویت باور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی توسط هموطنان است که می تواند توسط صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد، اتحادیه ها و اصناف و ارگان های فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان  اظهار داشت: یکی از ستادهای فعال کشور در راستای اقتصاد مقاومتی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با اشاره به اهمیت و تقویت اصل درون‌‌زا بودن سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: همه ی دستگاه‌های اجرایی از تولیدات داخلی خصوصاً تولیدات استان حمایت بیشتری نمایند.
سرپرست استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان‌های نظارتی، اعضای شورای تأمین و دستگاه‌های اقتصادی، کارکنان و کسانی که به هر نوعی در موضوع قاچاق دچار آلودگی شده‌اند را شناسایی، بررسی و رسیدگی و با آنان برخورد جدی قانونی کنند.
وی با اشاره به دستور العمل شیوه نامه بازرسی از خودروها با تشخیص مبارزه به ظن قاچاق تصریح کرد: نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف خود احترام و کرامت انسانی شهروندان را رعایت کند.
دکتر زارع با بیان اینکه نظارت بر کالاهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی به جهت اهمیت و ضرورت حفظ سلامت و زندگی مردم علاوه بر پیشگیری از آسیب های مخرب اقتصادی آن خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف هم باید از طریق اقدامات فرهنگی و آموزشی کوشش کنیم تا با افزایش شناخت مردم به ویژه بانوان توفیقات بیشتری حاصل آید.
سرپرست استانداری گیلان در پایان تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق در شعب تعزیرات حکومتی و محاکم قضایی نیز عاملی بازدارنده است که با ایجاد شعب جدید تسهیل می شود.